تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806427428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رايزني توسعه همکاري هاي ترانزيتي ايران و روسيه در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۲۴ب.ظ)
رايزني توسعه همکاري هاي ترانزيتي ايران و روسيه در تهران با شروع به کار دولت يازدهم و اتخاذ سياست تعامل سازنده و مثبت با تمام کشورها از جمله کشورهاي همسايه و منطقه اي، اولين نشست گروه کاري حمل و نقل دريايي ايران و روسيه، پس از 4 سال وقفه در تهران تشکيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست کاري که در سازمان بنادر و دريانوردي و با حضور محمد سعيدنژاد مديرعامل اين سازمان و آلکساندر داويدنکو، رئيس حمل و نقل دريايي و رودخانه اي روسيه برگزار شد، دو طرف بر «تقويت اجلاس هاي چند جانبه و دوجانبه خزر»، «امکان سرمايه گذاري در بنادر دو کشور»، «تسهيل قوانين گمرکي»، «استفاده از ظرفيت هاي ترانزيتي»، «رفع موانع و مشکلات ترانزيتي و کريدور شمال – جنوب» و «ارائه تخفيفات خاص بندري» بحث تبادل و نظر کردند.
معاون وزير راه و شهرسازي ايران در اين نشست با اعلام اينکه ايران از موقعيت ممتاز جغرافيايي براي ترانزيت و ارائه خدمات ترانزيتي برخوردار است، از ضرورت اتخاذ برنامه ريزي منظم و جذب مشتريان بيشتر در اين زمينه خبر داد و گفت : درياي خزر به عنوان يک امکان بسيار مهم ترانزيتي براي تجار و بازرگانان بايد مورد توجه بيش از پيش دو کشور قرار گيرد.
به گفته مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي سه بندر انزلي، امير و فريدونکنار در حاشيه جنوبي خزر مجموعاً 15 ميليون تن ظرفيت دارند که با توجه زيرساخت ها و تجهيزات ايجاد شده در اين بنادر، براي پشتيباني از کالاهاي ترانزيتي شرايط مطلوبي دارند.
محمد سعيدنژاد درباره مشکلات گمرکي در کشور با تأکيد به اينکه موضوعات گمرکي بايد به سرعت در اجلاس متعدد کارشناسي حل و فصل شود، ارائه تخفيفات بندري را در توسعه همکاري ها و رونق تجاري موثر دانست.
رئيس آژانس حمل و نقل دريايي و رودخانه اي روسيه نيز در اين نشست ضمن مؤثر دانستند ديدارهاي چندجانبه، آن را در رفع مشکلات پيش روي حمل و نقل دريايي در خزر حائز اهميت عنوان کرد.
آلکساندر داويدنکو مسائل و مشکلات کشتيراني در خزر را لاينحل ندانست و تأکيد کرد : دو کشور ايران و روسيه از ظرفيت ترانزيتي بسيار خوبي برخوردار هستند، بنابراين بايد هر چه سريع نسبت به رفع مشکلات و موانع کريدور شمال – جنوب اقدام شود.
به گفته اين مقام دولتي روسيه، قوانين گمرکي و نبود يک بندر هاب منطقه اي براي کالاهاي کانتينري مهم ترين عوامل و دلايل غير فعال شدن اين کريدور قلمداد مي شود.
به گفته داويدنکو، قوانين گمرکي به مانند ترمز عمل مي کند و انگيزه تجار براي استفاده از اين مسير را مي گيرد. در حالي که بار کانتينري بايد بدون هيچ مشکلي، مسير ترانزيتي را طي کند.
داويدنکو با اشاره به حمل کالاهاي ترانزيتي از هند به روسيه خاطرنشان کرد : اخيراً دولت هند با هدف استفاده از مسير ترانزيتي ايران، به صورت آزمايشي، از مسيرهاي زميني و دريايي 2 کانتينر را به مقصد روسيه ارسال کرده که تا مشکلات ترانزيتي در دو بخش ياد شده شناسايي و رفع شود.
رئيس آژانس حمل و نقل دريايي و رودخانه اي روسيه با بيان اينکه بايد در صدد کاهش هزينه هاي حمل و نقلي باشيم، خواستار تعيين فردي از سوي دو کشور جهت ارتباط تلفني و پست الکترونيکي براي انجام سريع تر امورات و خارج از ارتباطات وقت بر مکاتبه اي و اداري شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن