تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798755183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی گونه های جانوری اسباب تزئین خانه می شوند/ ماجرای جایی شبیه موزه حیات وحش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش خبری/
وقتی گونه های جانوری اسباب تزئین خانه می شوند/ ماجرای جایی شبیه موزه حیات وحش
خرم آباد - خبرگزاری مهر: حکایت گونه های جانوری که روی دیوارها می خشکند تا به زعم شکارچیان سند افتخارشان شوند روایت تلخ طبیعت این دیار است، دیاری که گویا سرمایه های طبیعی خود را به جای حضور در طبیعت پرهیاهو خشک شده روی دیوار می خواهد.



به گزارش خبرنگار مهر، ماجرا از گزارش یک همیار طبیعت آغاز شد، گزارشی از خانه ای که شبیه موزه حیات وحش شده و شکارچی برای یادآوری آنچه افتخار می داند شکارهای خود را تاکسیدرمی کرده و اتاق ها را با چهره های حیوانات زبان بسته آذین بسته است. روی دیوارهای اتاق چهره های تاکسیدرمی شده "کل" های وحشی حکایت طبیعت از دست رفته این دیار است، حکایت گونه های جانوری که با ناآگاهی به دست شکارچیان هر روز از جمعیت شان کاسته می شود تا تیزپای کوههای لرستان در مسیر تبدیل شدن به افسانه ای دور گام بردارد.

پرنده هایی که خشک شده چشم در چشم مخاطبان دوخته اند روایت آسمان بی پرنده طبیعت این دیار است که سالهاست در داغ پرنده های شکاری به تاراج رفته تا آن طرف آبها و سهره های راهی بازار پرندگان شده می سوزد و می سازد. طبیعت استان لرستان به رغم دارا بودن 25 درصد تنوع زیستی ایران داغدار گونه هایی است که هر روز مسیر نابودی و انقراض را می پیمایند و بیم آن می رود که روزی همین گونه های تاکسیدرمی شده را برای نشان دادن به فرزندانمان داشته باشیم. علیرضا رحیمی مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد در این رابطه با ابراز تاسف می گوید: طی هفته گذشته به دنبال گزارشهای همیاران محیط زیست و پیگیری نیروهای اجرایی این منطقه متوجه وجود این خانه و شکارچی اش شدیم.

وی ادامه می دهد: در گزارشهای اعلام شده آمده بود که فردی در خانه خود تعدادی زیادی از گونه های جانوری به شکل تاکسیدرمی نگهداری می کند. رحیمی با یادآوری اینکه نیروهایی اجرایی منطقه حفاظت شده از ضابطین دادگستری محسوب می شوند، می گوید: بعد از قطع یقین حاصل کردن از صحت گزارش و وجود این گونه ها در منزل شخص متخلف، مامورین اجرایی نسبت به تنظیم لایحه حقوقی مبنی بر ورود به منزل شخص متخلف اقدام کردند. مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد یادآور می شود: با پیگیرهای صورت گرفته و با همکاری دستگاه قضایی حکم قضایی عملیات تفتیش و تفحص از منزل متخلف گرفته شد. رحیمی اضافه می کند: پس از حضور در خانه فرد متخلف متاسفانه با تعداد زیادی از گونه های جانور تاکسیدرمی شده مواجه شدیم که سر دو راس کل وحشی، یک قطعه اگرت، یک قطعه زنبورخوار و... تعدادی از کشفیات در این خانه مسکونی بوده است. وی یادآور می شود: پس از انجام مراحل حقوقی مراتب توسط نیروی انتظامی محل و مامورین اجرایی این منطقه به شکل صورتجلسه تنظیم و پرونده برای انجام اقدامات بعدی دادرسی به شعب قضایی ارجاع شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد با ابراز تاسف می گوید که بعضی از این گونه های جانوری تاکسیدرمی شده متعلق به استان لرستان بوده و در داخل استان توسط این فرد متخلف شکار شده است. رحیمی معتقد است که عمل ارتکابی فرد شکارچی با استاند به ماده 10و12 قانون شکار و صید تخلف محسوب می شود، بیان می کند: پیگیری این پرونده به طور جدی در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد. وی از مردم می خواهد حامی و همراه محیط زیست باشند و معتقد است تا زمانیکه مشارکت و عزم عمومی شکل نگیرد شاهد این گونه تخلفات زیست محیطی خواهیم بود. مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد حفظ و احیای تنوع زیستی لرستان را در گرو احساس مسئولیت همگان می داند و می گوید: استمرار روند تخریب ها و شکار گونه های جانوری آینده طبیعت استان را تهدید می کند. رحیمی از مردم و شهروندان لرستانی می خواهد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با نیروهای محیط زیست با شماره تلفن 1540-0661 اطلاع دهند.






۱۳۹۳/۶/۶ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن