تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806908893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت اخلاقی و روانی با تذکر لسانی محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله شبستری:
امنیت اخلاقی و روانی با تذکر لسانی محقق می شود خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: فراموشی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نشانه مرگ تدریجی ملت است.



آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت رسالت همگانی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار داشت: همانطور که امام حسین (ع) و یارانش در حادثه عاشورا با نثار خون خود موجب ترویج ارزش های الهی و الگوی مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی شدند، امروز نیز همگان به خصوص دولتمردان باید در خصوص نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تذکر لسانی رسالت همگانی است، اظهار داشت: فراموشی این فریضه الهی در جامعه اسلامی نشانه مرگ تدریجی آن ملت است. امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی است، چراکه نهضت اباعبدالله الحسین(ع) نیز بر این پایه استوار بود، از این رو همگان در اجرای این فریضه الهی مسؤولیم.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از عبرت‌های مهم نهضت حسینی اجرای احکام الهی در هر شرایط زمانی و مکانی است، جهان اسلام به شرطی زنده خواهد بود که در برابر ظلم و جور ایستادگی کند، این فریضه الهی باید بیش از گذشته در جامعه احیا شود؛ چون فراموشی و حذف آن آسیب‌ جبران‌ناپذیری به جامعه اسلامی وارد می کند.
آیت الله شبستری در ادامه با بیان اینکه مردم خواستار امنیت اخلاقی و روانی در جامعه هستند، گفت: افزود: حجاب و عفاف یکی از اصول مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر راهکارهای فرهنگی برای ترویج فرایض دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: متولیان امر بایستی ضرورت اجرای احکام الهی را برای جوانان تبیین کنند، در این صورت آنان خود مجری و مروج مبانی دینی خواهند بود.
آیت الله شبستری خطاب به فعالان حوزه دین، فرهنگ و هنر گفت: کار فرهنگی باید همواره در اولویت باشد؛ البته دولت و دستگاه قضایی با آن عده که در فکر اختلال در امنیت روانی جامعه هستند، بایستی برخورد قاطع صورت گیرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که اهمیت تذکر لسانی در جامعه ترویج یابد، ادامه داد: امر به معروف افشاندن بذر خوبی ها در مزرعه جان انسان هاست تا با به ثمر رسیدن هر بذر، گلی از درون شکفته شود و جامعه گلزاری از ارزش های سبز و زیبا شود.
وی تصریح کرد: بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، در جامعه اسلامی تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر با لسان است. چیزی که جامعه را اصلاح می کند همین نهی از منکر زبانی است، مردم نباید نسبت به منکرات، خلاف کار و کسی که می خواهد قبح گناه را از جامعه ببرد، ساکت باشند.
آیت الله شبستری ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مرحله زبانی آن وظیفه عموم مسلمین است و اختصاص به گروه و سازمان خاص ندارد، هر کس در هر کسوتی که قرار دارد می تواند و موظف است به هر اندازه در وسع اوست، درانجام این وظیفه بزرگ اقدام کند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نباید دچار افراط و تفریط شویم، تصریح کرد: اگر ماهیت و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر روشن شود در موقع اجرا می‌توان بهتر و با سهولت بیشتر به این فروع دین عمل کرد.
وی با اشاره به این‌که کسانی به دنبال آن هستند که راه گناه در جامعه باز شود، افزود: شروع منکرات از هواهای نفسانی و آزادی‌های باطل است و مبارزه با آن از راه انزجار از منکر شروع می‌شود، حداقل کاری که می‌توان در جامعه در برابر منکرات موضع گیری و مخالفت خود را اعلام کرد انزجار قلبی از آن منکر است.
آیت الله شبستری تصریح کرد: در گام اول باید موارد معروف و منکر را شناخت تا بتوان در برابر آن موضع گرفت و در گام بعدی تذکر لسانی بسیار مهم است که باید نسبت به منکرات صرفا با زبان تذکر داد، تذکر لسانی می‌تواند شبکه‌ای گسترده در جامعه ایجاد کند که همین امر مانع از رشد منکرات خواهد شد./935/پ202/ب



۱۳۹۳/۶/۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن