تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819121628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداث كمپ ترك اعتياد براي كودكان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حداث كمپ ترك اعتياد براي كودكان
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ورود روزانه 5/1 تن مواد به كشور، از احداث كمپ‌هاي ترك اعتياد براي كودكان خبر داد.
عبدالرضا رحماني فضلي روز گذشته در نشست خبري گفت: سال گذشته 574 تن مواد مخدر كشف كرده‌ايم و با توجه به يك ميليون و 300 هزار معتاد به اين نتيجه رسيده‌ايم كه سالانه همين مقدار مواد در كشور مصرف مي‌شود.

   كشف 175 تن انواع مواد مخدر در 4 ماه
وي با اشاره به اينكه در چهار ماهه نخست امسال، 175 تن انواع مواد مخدر و روانگردان كشف شده افزود: 77 درصد اين كشفيات ترياك، 4 درصد هروئين و مرفين، 17 درصد حشيش، 5/0 درصد شيشه و 5/1 درصد هم ساير مواد بودند. در اين رابطه 118 هزار نفر هم دستگير شدند.

   مبارزه با الكل متولي ندارد
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص مبارزه با الكل نيز گفت: الكل متولي خاصي در كشور ندارد و در مبارزه با آن فعلاً نيروي انتظامي متولي كشفيات است.
 وي با بيان اينكه در اين رابطه با خلأهاي قانوني در نوع مجازات توليدكنندگان، قاچاقچيان و مصرف‌كنندگان الكل مواجه هستيم، افزود: در نامه‌اي به رئيس‌جمهور مشكلات مربوط به مبارزه با الكل را توضيح دادم و منتظر هستيم تا نهادي را متولي امر مبارزه با الكل كند البته قوه قضائيه و مجلس نيز بايد براي حل اين معضل پاي كار بيايند.

   احداث كمپ ترك اعتياد كودكان
وي در ادامه از احداث كمپ ترك اعتياد كودكان، جوانان و نوجوانان نيز خبر داد و افزود: اين خلأ در گذشته وجود داشت اما كميته درمان ستاد از يك سال قبل تدوين پروتكل درمان جوانان و نوجوانان را نهايي و پايلوت آن را در چند نقطه مانند زاهدان اجرا كرده است كه دختران و پسران مجزا از يكديگر درمان مي‌شوند.
دبير كل ستاد در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد چگونه 5/1تن مواد روزانه وارد كشور مي‌شود، گفت: ما قبلاً گفته‌ بوديم كه سال گذشته 574 تن مواد مخدر كشف كرده‌ايم و با توجه به يك ميليون و 300 هزار معتاد حاضر در كشور و محاسبات انجام شده به اين نتيجه رسيده‌ايم كه سالانه همين مقدار نيز در كشور به مصرف مي‌رسد.
رحماني فضلي با اشاره به وضعيت مناطق مرزي نيز اظهار داشت: برخي از اين مناطق به دوربين و فيبر نوري مجهز هستند به طوريكه 90 درصد مرزها به نوعي مسدود شده‌اند و از 10 درصد باقيمانده نيز 5 درصد مربوط به مرز سراوان است كه با توجه به قول‌هاي داده شده قرار است تا پايان تابستان مسدود شود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن