تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817934195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سمنان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان اسودی تاکید کرد:
ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سمنان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی
سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سمنان را برای رفع برخی مشکلات واحدهای تولیدی و تسهیل قوانین و مقررات ضروری عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی عصر دوشنبه در نشست با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان، درمحل اتاق بازرگانی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: بعضی از معضلات رونق اقتصادی واحدهای تولیدی ناشی از برخی تصمیم های کشوری است. وی خواستار توجه بخش خصوصی به تولید صادرات گرا صنعت شد و گفت: توجه به تولید صادرات گرا صنعت از اهداف و سیاست های در این استان است.

روابط بین الملل استان سمنان در بخش صنعت و معدن ضعیف است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان هدف صادراتی تعیین شده از گذشته در استان را 300 میلیون دلار عنوان کرد و با پایین دانستن این عدد، اظهار داشت: ظرفیت استان بیشتر از این رقم است و با ایجاد کارگروه صادراتی در این استان، اهداف صادراتی و میزان آن بررسی می شود. آسودی با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات و موانع رونق گرفتن تولید واحدهای صنعتی بخش خصوصی در استان سمنان، گفت: بیشترین تعامل در این امر به کار گرفته می شود. وی روابط بین الملل استان سمنان در بخش صنعت و معدن را ضعیف دانست و گفت: حضور گروه های خارجی و برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی در این استان باید تقویت شود تا با ایجاد روابط نزدیک، صادرات محصولات تولیدی در استان سمنان رونق بگیرد. گروه های تجاری چین، افغانستان و ترکمنستان به سمنان می آیند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از مکاتبه با رایزنان بازرگانی 10 کشور طرف صادرات کشور برای افزایش روابط اقتصادی، افزود: گروه هایی از چین، افغانستان و ترکمنستان در آینده به استان می آیند و گروه های تجاری این استان باید آمادگی لازم داشته باشند. اسودی با اشاره به در نظر گرفتن 10 راهکار برای تامین منابع مالی به منظور کمک به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، به استفاده از ظرفیت قوانین تملک های دارایی برای کمک به صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: به دنبال پیگیری برای استفاده صنایع کوچک استان سمنان از این تسهیلات هستیم. ارائه بسته خروج از رکود غیرتورمی به مجلس شورای اسلامی رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست به تدوین بسته خروج از رکود غیر تورمی از سوی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بسته حمایتی دولت، لایحه دولت با عنوان خروج غیر تورمی از رکود و لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی که در حال بررسی از سوی مجلس شورای اسلامی است، سه برنامه ویژه اقتصادی در شرایط فعلی کشور است که باید به دقت از سوی تولید کنندگان بررسی و نکات مشکل ساز آن را منعکس کنند.

علی اصغر جمعه ای، جامع نگری دولت یازدهم در تدوین بسته حمایتی را قابل تقدیر خواند و گفت: توجه دولت یازدهم به مساله تولید قابل احترام است اما بخش هایی از بسته حمایتی تعیین شده با عملیاتی شدن فاصله دارد. وی با اشاره به مطالعه اتاق بازرگانی ایران برای شناسایی مشکلات و موانع رونق اقتصادی و تدوین بسته حمایتی از سوی این اتاق و ارایه آن به مجلس شورای اسلامی، افزود: این بسته که با 63 امضا قرار بود در مجلس شورای اسلامی مطرح شود بسیار کارآمدتر و عملیاتی تر از بسته حمایتی دولت یازدهم است. جمعه ای با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی تسهیلات 50 میلیارد ریال به بالا ارایه می کند که به واحدهای تولیدی بزرگ تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: این امر ضربه بزرگی به صنایع کوچک و متوسط است و استان هایی مانند سمنان که دارای صنایع بزرگ کمی هستند از این تسهیلات نصیب چندانی نمی برند. عضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان نیز در این نشست به بیان مشکلات عمده تولیدکنندگان بخش خصوصی پرداختند و تعامل دستگاه های اجرایی این استان در حوزه صنعت و معدن را خواستار شدند. مشکلات بخش خصوصی و تولیدکنندگان در بخش های مالیات، بیمه، گمرک، مالیات بر ارزش افزوده، توجه به صادرات غیرنفتی، هزینه های حمل بار، حمایت از صادر کنندگان، فقدان تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت و معدن در استان سمنان، وجود رانت در بخش های مختلف و ... در این نشست مطرح شد.






۱۳۹۳/۶/۳ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن