تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819458838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهار عربی به ننگ واقعی در تاریخ جدید اعراب بدل شده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بهار عربی به "ننگ واقعی" در تاریخ جدید اعراب بدل شده است
کد خبر: ۴۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ - 25 August 2014


معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی با بیان اینکه بهار عربی به فاجعه‌ و ننگی واقعی در تاریخ جدید عربی تبدیل شد، اعلام کرد که نامگذاری‌های بهار عربی که از غرب نشأت گرفت نشانگر طرح‌هایی برای تحت کنترل درآوردن اندیشه‌ها و تفکر ماست.

به گزارش (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن سوریه، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه در دولت موقت سوریه در همایشی که توسط سندیکای سراسری زنان به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد تاسیس این سندیکا برگزار شده بود، اعلام کرد: سوریه امروز وارد جنگی علیه گروه‌های تروریستی مسلح شده است که این جنگ به خاطر موجودیت سوریه و حفظ حاکمیت، استقلال و توانایی‌های آن است.

وی عنوان داشت: پیروزی سوریه بر گروه‌های تروریستی ممکن نیست که بدون نقش زنان سوری صورت بگیرد و ما از نقش زنان در جامعه قدردان هستیم.

وی اعلام کرد که این گروه‌هایی که دست به کشتار انسان‌ها می‌زنند اساسا در اقدامات خود در تلاشند تا زنان را تحت سیطره خود درآورند و این گروه شامل افرادی می‌شود که دچار مشکلات روانی هستند.

مقداد گفت: من در مقابل هر مادری که شهیدی را از دست داد و در مقابل هر خواهری که برادر عزیزی را در سوریه جهت تحقق حاکمیت و استقلال آن از دست داد، تعظیم می‌کنم.

وی عنوان داشت که سخنان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در روز ادای سوگند وی نشان داد که پیروزی بر تروریسم امری حتمی است و وی در سخنان خود طرح‌های لازم برای ساختن مجدد کشور و تدوین استراتژی جهت توسعه نهادهای دولت و از بین بردن فساد را ترسیم کرد.

این مقام سوری همچنین اعلام کرد که بهار عربی به فاجعه عربی و ننگ واقعی در تاریخ جدید عربی تبدیل شده است و نامگذاری‌های آن که از غرب نشأت گرفته است دلالت بر طرح‌هایی برای تحت کنترل درآوردن اندیشه و تفکر ما دارد.

وی عنوان داشت که آیا ممکن است بهار عربی با قطع روابط تونس و مصر با سوریه صورت بگیرد مگر اینکه کسی که به قدرت برسد نقشی که اسرائیل از آن می‌خواهد را اجرا کند.

وی تاکید کرد: اسرائیل خودش دارای سلاح کشتار جمعی در منطقه است و بهار عربی با هدف کشتار عرب‌ها با این سلاح بود که حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه خود تاکیدی بر این امر است و استفاده اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه که بدون اعتراض یا محکوم شدن از سوی کشورهای "متمدن اروپایی" صورت می‌گیرد خود نشانگر این مساله است.

وی این سوال را مطرح ساخت که چرا کسانی که نام "جهادی" را بر روی خود گذاشته‌اند برای دفاع از غزه و کمک به مردمان آن وارد عمل نمی‌شوند بلکه می‌گویند که اسرائیل یکی از امارت‌های آن‌ها است و آن‌ها با اسرائیل همزیستی دارند و از این طریق از حمایت‌های غربی کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار می‌شوند.

مقداد اعلام کرد که از زمان آغاز بحران سوریه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در سوریه هدفی برای گروه‌های تروریستی مسلح بود و تمامی این اردوگاه‌ها تخریب و فلسطینی‌ها از این اردوگاه‌ها بیرون رانده شدند. چرا که این اردوگاه‌ها نشانگر پایه و اساسی بودن مساله فلسطین و حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمینشان بود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مساله فلسطین را از رخدادها در سوریه جدا کرد، گفت: تروریسمی که به سوریه ضربه می‌زند تبدیل به مساله‌ای شده است که برای تمام بشریت اهمیت دارد و کسانی که علیه سوریه دست به توطئه چینی می‌زنند ظرف دوره‌ای نه چندان دور قربانی همین طرح‌ها خواهند شد و هیچ کس نخواهد توانست تا گره وحدت مردم سوریه را باز کند.

این مقام سوری گفت: در قطعنامه 2170 شورای امنیت که در خصوص تحریم‌ها علیه حامیان مالی و پشتیبانان داعش است چیزی وجود ندارد که سوریه علیه آن اعتراض کند چرا که شامل تمام چیزهایی می‌شود که سوریه هنگامی که برخی از تروریست‌ها با سلاح و پول مورد حمایت قرار می‌گرفتند آن را گفته بود.

وی همچنین با درخواست از مردم سوریه برای حفظ وحدت در مقابله با تروریسم و اشاعه فرهنگ گذشت بر اهمیت آشتی‌ ملی در سوریه تاکید کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن