تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندیشمند امریکایی: ائتلاف آمریکا با اسد ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اندیشمند امریکایی: ائتلاف آمریکا با اسد ضروری است


استاددانشگاه بوستون با اشاره به سیاست های دوگانه امریکا در قبال تروریست های داعش در سوریه و عراق گفت امریکا هم متوجه شد داعش خطرناک است. وی گفت: آمریکایی ها ممکن است مجبور شوند شکست رابپذیرند و از طریق واسطه نوعی اتحاد استراتژیک با اسد برقرار کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از صدای روسیه، "مکس آبراهامز" استاد دانشگاه نورث ایسترن بوستون در گفتگو با شبکه صدای روسیه گفت: اگر ایالات متحده واقعا قصد از بین بردن توانایی های داعش را دارد باید این کار را نه تنها در عراق بلکه در سوریه هم انجام دهد.

داعش

آبراهامز گفت داعش نه تنها غیر نظامیان را بی هدف می کشد بلکه به طور مستقیم  ایالات متحده را تهدید می کند.

 وی در خصوص این سخنان چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، که تنها در صورتی که وضعیت سوریه حل و فصل شود می توان مسئله داعش را نیز حل کرد، گفت: تناقض بزرگی در سیاست ایالات متحده در برابر داعش وجود دارد. از یک طرف ایالات متحده از 8 اوت با 90 حمله هوایی ، دادن سلاح های سبک به کردها و نیروهای فدرال عراق در برابر نیروهای داعش در عراق دست به مداخله نظامی زده است و در عین حال تضاد اینجا است که اکثر تروریست‌های داعش در واقع حتی در عراق مستقر نیستند. آنها در سوریه هستند. و تاکنون ایالات متحده هیچ کاری برای مبارزه با رشد داعش در سوریه انجام نداده است. من فکر می کنم مردم به طور فزاینده ای متوجه می شوند که این یک سیاست غیر قابل تحمل است. داعش قوی تر و قوی تر شده است. به خصوص در دو ماه گذشته و بازیگران محلی، گروه های فشار، دیگر گروه های شبه نظامی، دولت عراق، حتی کردها قادر به متوقف کردن تحرکات داعش نیستند. تا کنون ما در عراق شاهد این مسئله بوده ایم.
  براهامز افزود واشنگتن به این نتیجه رسیده است که باید جلوی داعش را گرفت، بنابراین پیش بینی می کنم که تحرکات نظامی بین اسد و نیروهای داعش  تشدید شود همانطور که همزمان برخوردهای نظامی در عراق رو به افزایش است.

 این استاد دانشگاه در مورد این سئوال که آیا داعش یک تهدید واقعی برای کشورهای دیگر است؟ گفت: من فکر می کنم که در چند سال گذشته ما شاهد قدرت گرفتن داعش در عراق و سوریه بوده ایم  و به نظر می رسد داعش به طور عمده یک تهدید منطقه ای است. شاید این گروه بابت رفتار خود ، کشتن افراد غیر نظامی، گردن زدن و غیره، واقعا فقط سزاوار سرزنش بود اما این گروه تهدیدی برای ایالات متحده نبود. شاید این گروه   تهدیدی برای عراق، سوریه، اردن، عربستان سعودی بود اما برای غرب  تهدید زیادی محسوب نمی شد. ولی من فکر می کنم که همه چیز واقعا در طی چند ماه گذشته در طول تابستان تغییر کرد، آن وقتی که همه متوجه شدند، داعش  روز به روز در حال قوی تر شدن است و پس از آن ایالات متحده آمریکا از دخالت نظامی در عراق در برابر داعش در چارچوب حملات هوایی محدود، کمک به کردها،  و کمک به نیروهای فدرال عراق حمایت کرد.  اکنون می بینیم که داعش به طور لفظی تهدیداتی علیه غرب صادر کرده و گفته پرچم سیاه داعش را بر فراز کاخ سفید خواهند آویخت و آمریکایی ها در هر کجا که باشند کشته خواهند شد.  پس از آن این فیلم سر بریدن یک عکاس امریکایی است که در همه رسانه های اجتماعی پخش شد.  من فکر می کنم که مردم آمریکا  به نوعی در حال بیرون آمدن از احساس انزوا ، بی حسی و رخوت هستند و متوجه می شوند که واقعا باید کار جدی صورت بگیرد ، زیرا این گروه نه تنها  از بین نمی روند. کاملا بر عکس – در حال قویتر شدن هم هستند.

داعش

آبراهامز تاکید کرد، اگر ایالات متحده واقعا قصد از بین بردن توانایی های داعش را دارد باید این کار را نه تنها در عراق بلکه در سوریه هم انجام دهد و من فکر می کنم که در حالی که در ابتدا آمریکایی ها اسد را بابت نوع رفتار خود با مردمش سزاوار سرزنش می دانستند  و می گفتند: "طبعا ما باید مخالف او باشیم." در حال حاضر ما شاهدیم که در واقع  داعش جایگزین حتی بدتری است.

داعش نه تنها غیر نظامیان را بی هدف می کشد بلکه بر خلاف اسد، داعش مستقیما  ایالات متحده را تهدید می کند. اسد تهدید نمی کند که پرچم سوریه را در کاخ سفید می‌آویزد و یا آمریکایی ها را در هر کجا که باشند به قتل می‌رساند و من فکر می کنم که آمریکایی ها ممکن است مجبور شوند  شکست را بپذیرند و از طریق واسطه نوعی اتحاد استراتژیک با اسد برقرار کنند ، چون جایگزین کردن داعش بجای اسد خطرناکتر است.
 


دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن