تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819124181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر ماهیت روستاها چالش اساسی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
تغییر ماهیت روستاها چالش اساسی است
ساری -خبرگزاری مهر: معاون مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری، تغییر ماهیت روستاها را چالش اساسی برشمرد و گفت: عدم حمایت مالی و معنوی روستاییان را از دلایل این تغییر بیان کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل رضوی بعد از ظهر یکشنبه در همایش مشارکت مردم در توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت در سالن اجتماعات الغدیر سپاه کربلای مازندران، با تاکید بر اینکه مشکلات روستاها بصورت کتابچه تدوین و در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد اظهار امیدواری کرد که بزودی روستاهای مازندران به روستاهای نمونه تبدیل شوند.
 
معاون توسعه امور روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه تغییر ماهیت روستاها بصورت جدی در حال انجام است، گفت: توانمندی روستاییان باید در دستور کار قرار گیرد و باید تاریخچه حضور مردم در روستاها مدون شود.
 
وی 60 درصد علل مهاجرت روستاییان را مشکل معیشتی دانست و گفت: برای توسعه واقعی کشور به روستاها باید توجه شود و در برنامه ششم کمیسیون توسعه روستایی تصویب شد و این امر اقدام شود و از اینرو کارگروه توسعه روستایی و به پیشنهاد وزیر کشور در دستور کار دولت قرار گرفت.
 
رضوی با بیان اینکه مشارکت مردم در امور روستاها باید جدی گرفته شود از شوراها و دهیاران خواست تا زمینه مشارکت مردم در فعالیت اقتصادی را فراهم کنند.
 
رضوی اضافه کرد: هزینه خانوار روستایی مازندران از درآمد سایر استان‌های کشور بیشتر است، هزینه خانوار روستایی در مازندران 16 میلیون 299 تومان بود و درآمد 15 و 526 هزار تومان بود و از بسیاری دیگراستانها بیشتر است.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، آموزش روستاییان را یکی از وظایف اصلی دانست و گفت: بوم شناسی و توسعه روستاها مورد توجه دولت است و باید طرح توسعه روستاها توسط نخبگان روستاها ارائه شود.



۱۳۹۳/۶/۲ - ۱۷:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن