تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798572253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ورزقان: بعد از دوسال از زلزله هنوز روستاها مشکل آب و برق دارند/ بیکاری بیداد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نماینده ورزقان: بعد از دوسال از زلزله هنوز روستاها مشکل آب و برق دارند/ بیکاری بیداد می کند

نماینده ورزقان: بعد از دوسال از زلزله هنوز روستاها مشکل آب و برق دارند/ بیکاری بیداد می کند
نماینده ورزقان پس از دو سال از زلزله می گوید که با خطر تورم ناگهانی خانه سازی در این منطقه سخت شد و الان حدود 3 هزار بیکار در منطقه ورزقان وجود دارد.
به گزارش نامه نیوز، حوالی ساعت 16:55 روز شنبه 21 مرداد سال 91، دو زلزله‌ به بزرگی 6.2 و 6.3ریشتر شهرستان اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. پس از آن حدود 1300 پس لرزه ثبت شد. در این زلزله بسیاری از روستاها به طور صددرصد تخریب شدند و مشکلات فراوانی پیش آمد. اکنون دو سال از آن زمان می گذرد. با الله وردی دهقان نماینده ورزقان درباره روند بازسازی این مناطق گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید:

دو سال از زلزله ورزقان می گذرد. الان اوضاع مردم چطور است؟ در آن زلزله حدود 300 نفر جانشان را از دست دادند و مردم به لحاظ روحی و جسمی خیلی صدمه دیدند. آن زمان حجم کمکهای مردمی به یکباره زیاد شد و این انسان دوستی مردم ما را نشان می دهد. اما بعد از آن کمکهای مردمی کمتر شد درحالیکه معمولا چند ماه بعد از حادثه که ذخیره مردم تمام می شود باید به آنها کمک کرد. به هرحال الان شرایط بهتر است، 90 درصد خانه ها ساخته شده اند و تقریبا زندگی به روال سابق بازگشته است.
کار بازسازی خانه ها تمام شده است؟ بله اکثر ساخته شدند اما مشکل اصلی این است که یکباره تورم بالا رفت و قیمت مصالح ساختمانی هم افزایش یافت برای همین وامی که داده بودند کفاف هزینه ها نبود. با تصویب هیات مدیره فرار است که صندوق مهر امام رضا 5 میلیون تومان وام بدهد که در حال پیگیری آن هستیم.
یعنی دیگر کانکسهایی که مردم در آنجا زندگی می کردند جمع شدند؟ بله اکثر آنها جمع شدند اما ممکن است تعداد کمی هنوز در کانکس باشند چون خانه هایشان به دلیل همان نبود پول و وام تکمیل نشده است.
وضعیت جاده ها به خصوص جاده های روستایی هم مشکل داشتند و همان زمان اعلام شد که به خاطر نبود جاده امکان کمک رسانی وجود ندارد؟ اتفاقا الان در زمینه راه و شهرسازی اقدامات خوبی در حال انجام است و یک بزرگراه از تبریز به ورزقان در حال احداث است. راههای روستایی هم بازسازی شده است. همچنین در راه سازی جدید معابر روستاها مشخص می شود تا عبور و مرور آسان شود. ساختمانها به شکل همان قدیم بازسازی می شوند یا اینکه ضد زلزله هستند؟ الان با طرح و نقشه ساختمانها ساخته می شوند، قبلا به این صورت بود که هر کس هرطور که می خواست ساختمان سازی می کرد و هیچ اصولی نداشت برای همین وقتی زلزله آمد بسیاری از خانه ها تخریب شد و برخی روستاها صددرصد تخریب شدند.از طرفی چون کوچه بندی ها هم مشخص نبود امکان امداد رسانی سخت بود اما الان با نقشه ساخته می شوند و مشکلی از این جهت وجود ندارد. در حال حاضر مشکل فعلی مردم در مناطق زلزله زده چیست؟ خانه ها مشکل آب و برق دارند. هنوز شبکه آبرسانی در منطقه درست نشده و از طرفی خشکسالی هم باعث شده تا با کانتر در روستاها آبرسانی کنند. از طرفی با وجود بزرگترین معدن مس در شمال غرب کشور چون مسئولان به جای استفاده از نیروهای متخصص بومی از نیروهای غیر بومی استفاده کرده اند نرخ بیکاری در شهرستان ورزقان و خاروانا بسیار بالا است به طوری که بیش از 3 هزار نفر بیکار در شهرستان ورزقان و خاروانا وجود دارد و در حال حاضر بیکاری در این شهرستان بیداد می کند. شما در مجلس دنبال طرح بودید که کمک رسانی در مناطق زلزله زده سریع تر شود و به صورت یک طرح دو فوریتی هم ارائه کردیدنتیجه چه شد؟ بله اما دوفوریت آن رد شد تا یک طرح جامع تر ارائه شود. در آن طرح قید شده بود که مثلا دولت در 45 روز مسکن مهر برای مردم مناطق زلزله دیده بسازد یا امکانات را چگونه به این مردم برساند اما نمایندگان عنوان کردند که طرح باید جامع تر باشد برای همین به کمیسیون عمران رفت و هنوز در دست بررسی است.


1393/5/22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن