تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819122642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنبال حرکت جامع و متوازن در روستاها هستیم/ مازندران چالش سیاسی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران فلاح جلودار:
دنبال حرکت جامع و متوازن در روستاها هستیم/ مازندران چالش سیاسی ندارد
ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، گفت: به دنبال حركت جامع ، متوازن و مبتني بر اصول توسعه پايدار در روستاها هستيم.



به گزارش خبرنگار مهر، ریع فلاح جلودار بعد از ظهر یکشنبه در همايش مشاركت مردم در توسعه روستايي و جلوگيري از مهاجرت، با اشاره به اينكه پيش از ورود به مبحث مشاركت مردم در توسعه روستايي، باید در گام نخست، ضرورت توسعه روستايي و ابعاد آن تبيين شود، بيان داشت: توسعه روستايي بخشي از توسعه ملي محسوب و ارزيابي مي شود و در بحث توسعه ملي و كلان كشورها، توسعه روستايي حائز جايگاه مهمي است.
 
فلاح با بيان اين كه محققان و نهادهاي صاحب نظر در امر توسعه به اين مهم دست يافته اند كه توسعه روستايي راهكار اساسي براي خروج از بحران هايي نظير فقر در مناطق كم تر برخوردار تلقي مي شود، خاطر نشان کرد: توسعه روستايي باید اقتصاد ملي را با خود عجين و همراه كند، از اين رو توسعه پايدار ملي در هر كشوري مي بايست با توسعه روستايي محقق شود.
 
وي با اشاره به اينكه توسعه روستايي تنها در ابعاد اقتصادي مورد نظر نيست بلكه ابعاد مختلف زيست محيطي ، فرهنگي ،‌ اجتماعي و سياسي و امنيتي نيز از مسايل مهم توسعه روستايي است، عنوان كرد: مبحث توليد به ويژه توليد محصولات كشاورزي از مباحث محوري توسعه روستايي است و مازندران با توجه به قابليت هاي مطلوب در اين بخش مي تواند ماموريت تامين امنيت و سلامت غذايي كشور را عهده دار شود.
 
استاندار با اشاره به اينكه محيط زندگي در روستاها و طبيعت آن به واسطه شرايط خاص و برخورداري از مواهب و منابع خدادادي و طبيعي، نيازمند نگاهداري و صيانت خاص است، افزود: توجه به مقولات فرهنگي و اجتماعي با وجود برخورداري روستاها از قابليت هاي بسيار عديده تاريخي ، فرهنگي و اجتماعي از ملاحظات جدي اين بخش است.
 
نماينده عالي دولت در استان، با اشاره به اينكه توسعه روستايي نيازمند فراهم شدن همه بسترهاي لازم در اين زمينه است، تصريح كرد: با توجه به اينكه 28 درصد جمعيت كشور و نزديك به 50 درصد از جمعيت مازندران ساكن در روستاها هستند، در اين بخش ضرورت برنامه ريزي اصولي در جهت توسعه توليد و ماندگار نمودن جمعيت روستاها در اين مناطق احساس مي شود.
 
وي با بيان اين كه توسعه روستايي در جهان در كشورهاي توسعه يافته و توسعه نيافته و مباحث پيرامون آن متفاوت است و در هر كشوري با توجه به مختصات آن جامعه، نيازمند برنامه ريزي متناسب با آن جامعه است، گفت: در ايران، توسعه روستايي بايد با توجه به شرايط و ويژگي هاي خاص روستايي و مباني توليد در آن، صورت گيرد.
 
فلاح، خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي منادي « عدالت » در ساختار حكومتي خود در عصر حاضر است از اين رو است كه حسب رويكرد كرامت « انساني » توجه به امر خطير توسعه روستاها در راهبرد كلان توسعه جمهوري اسلامي نقش بسته و اين مهم والاترين و معنادارترين هدف براي پيشبرد اهداف توسعه در كشورمان در ايام پرافتخار پس از پيروزي انقلاب اسلامي مي باشد.
 
وي با اشاره به اينكه رفع محروميت و گسترش عدالت از اهداف اصلي انقلاب اسلامي است، بيان داشت: تشكيل كميته امداد، جهاد سازندگي و بنياد مسكن از اقدامات بزرگ و ماندگار نظام مقدس جمهوري اسلامي در محروميت زدايي و بسط عدالت در مناطق مختلف كشور بوده است.
 
استاندار، با اعلام اين كه تجربه ايجاد نهاد جهاد سازندگي در بسياري از ممالك مورد توجه قرار گرفت و به عنوان الگويي براي كشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته مطرح شد، افزود: آثار و بقاياي اين خدمت رساني و همكاري متقابل دولت و مردم به عنوان نهادهايي سازنده از وابستگي براي توسعه و پيشرفت كشورمان در اذهان جاودانه است.
 
فلاح با بيان اينكه شكل گيري نهاد شوراها و به تبع آن دهياري ها نماد مفاهمه و همكاري عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم مي باشند، عنوان كرد: شوراها كه در حقيقت نماد حاكميت مردم و تلاش دولت و حاكميت در جهت تفويض اختيارات به مردم مي باشند، بايد با همكاري و همراهي دهياري ها، زمينه توسعه روستايي را با توجه به ظرفيت هاي روستاها فراهم آورند.
 
وي با اشاره به اين كه توجه چندجانبه به روستاها و محيط زيست آن ،‌ در حقيقت همان تكريم و توجه به شعائر و كرامت انساني است، گفت: دليل عمده و اثرگذار در تكامل نيافتن فرايند توسعه در روستاها ، بيشتر معطوف به نگاه و رويكرد يك بعدي به امور مختلف توسعه بوده است كه در نگاه برنامه ريزان كلان، راهكارهاي رفع اين نقص تدبير و در حال اجرايي شدن است.
 
استاندار مازندران، با اشاره به اينكه مقوله مهاجرت فراتر از موضوع توسعه عمراني و زيرساختي و داراي ابعاد مختلف فرهنگي ،‌ اجتماعي و اقتصادي است، گفت: توسعه روستا در قالب توسعه همه جانبه و پايدار ملي شكل مي يابد.
 
وی بیان کرد: مازندران تنها استانی است که چالش سیاسی ندارد واین امر برای اولین بار در استان مازندران این موضوع مطرح است.
 
وی ادامه داد: مشکل مملکت ما پول، دلار و ارز و تحریم نیست بلکه مشکل ما بهره‌گیری از امکانات موجود است.
 
این مسئول با اشاره به مشکلاتی که در حوزه آب وجود دارد، افزود: مشکل جمع آوری آبهای سطحی در سایر استانها رفع شود ولی در استان مازندران نیاز به بررسی بیشتری دارد.
 
فلاح تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را نمی‎دهیم و دستگاه قضایی نیز در این زمینه پای کار هستند.
 
وی به حضور افراد خوش نشین در استان اشاره کرد و گفت: حضوراین افراد در مناطق روستایی باعث تغییر فرهنگ می‎شوند که با مصوباتی که در این زمینه داریم از تغییر کاربری جلوگیری می‌کنیم.
 
استاندار مازندران در پایان گفت: هزار و58 میلیارد تومان طرح در استان در حال  افتتاح است  و تلاش می‌کنیم همه طرح‌ها نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم.



۱۳۹۳/۶/۲ - ۱۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن