تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مسابقه‌ای با جایزه «مش اسماعیل»/ بزهای توکل اسماعیلی الهام‌بخش شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی در گفتگو با مهر مطرح شد:
برگزاری مسابقه‌ای با جایزه «مش اسماعیل»/ بزهای توکل اسماعیلی الهام‌بخش شد
دبیر جشنواره هنر تجربی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران از برگزاری مسابقه ای با موضوع طراحی محیطی خبر داد که جایزه آن به نام «مش اسماعیل» هنرمند خودآموخته به برگزیدگان اهدا می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره هنر تجربی در اولین دوره برگزاری خود مسابقه ای را با موضوع طراحی محیطی برگزار می کند که جایزه این مسابقه به نام توکل اسماعیلی معروف به «مش اسماعیل» به برگزیدگان اهدا می شود. جشنواره در سه بخش مسابقه، برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و معرفی توکل اسماعیلی معروف به «مش اسماعیل» و آثار وی فعالیت می کند. فاطمه جوانمردی دبیر این جشنواره در گفتگو با مهر درباره جزییات این جشنواره و اختصاص جایزه آن به نام «مش اسماعیل» توضیح داد: در محوطه بیرون ساختمان رشته مجسمه‌سازی در دانشکده هنرهای زیبا، اثری از توکل اسماعیلی قرار دارد که مجسمه ای فلزی از یک بز است و این اثر آن قدر تأثیرگذار بوده که همه دانشجویان از این مکان به عنوان حیاط بز یاد می کنند و در واقع هویتی را به این بخش از دانشکده داده است. اکنون قصد ما این است که در تمامی سایت ها و مکان هایی که در پردیس هنرهای زیبا مشخص کرده ایم، دست به خلق آثاری بزنیم که متناسب با این فضا باشد. او با بیان این که شرکت‌کنندگان می توانند در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی آثارشان را ارائه کنند، ادامه داد: این آثار می تواند شامل همه هنرهای تجسمی اعم از نقاشی و مجسمه تا اینستالیشن و پرفورمنس باشد. جوانمردی حضور همه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره را آزاد عنوان کرد و گفت: لازم نیست که شرکت کنندگان هنرمند و یا دانشجوی هنری باشند، همان طور که مش اسماعیل هنرمندی خودآموخته بود، همه علاقه مندان به خلق آثار هنری می توانند در این جشنواره شرکت کنند. دبیر این جشنواره درباره هیات داوران این مسابقه هم گفت: هیئت داوران این مسابقه متشکل از ایرج اعتصام، محمدمهدی حجت، کامبیز صبری، سیدامیر منصوری و منوچهر معتبر است که در حوزه های معماری و دیگر شاخه های هنرهای تجسمی صاحب‌نظر هستند. او با اشاره به دو بخش ویژه و دانشجویی در این جشنواره توضیح داد: در بخش ویژه از هنرمندان و برخی استادان هنری دعوت کرده ایم که آثارشان را برای سه مکان مشخص در پردیس هنرهای زیبا طراحی وارائه کنند که البته هنوز مشخص نیست کدام یک از آنها دعوت ما را می پذیرند.

وی اضافه کرد: روز 9 شهریورماه با مسئولان دانشگاه هماهنگی صورت گرفته است تا علاقه مندان به شرکت در این جشنواره از سایت های مشخص شده در پردیس هنرهای زیبا دیدن کنند تا با توجه به فضای کار، آثارشان را به جشنواره ارائه کنند.

جوانمردی همچنین از انتشار کتاب آثار این جشنواره خبر داد و گفت: ما امیدوار هستیم که این جشنواره در سال های آینده نیز برگزار شود. دبیر این جشنواره در پایان زمان برپایی این مسابقه را هفته چهارم آبان ماه عنوان کرد و افزود: هفته چهارم آبان ماه با عنوان «هفته مش اسماعیل» به اجرای آثار این مسابقه اختصاص یافته است و در کنار آن برپایی کارگاه آموزشی، نمایشگاه، نشست های تخصصی و...نیز برنامه ریزی شده است.

بر اساس فراخوان این مسابقه، جشنواره در سه بخش مسابقه، برگزاری نشست های تخصصی، کارگاره های آموزشی و معرفی توکل اسماعیلی معروف به «مش اسماعیل» و آثار وی فعالیت می کند.
بخش مسابقه نیز در دو بخش دانشجویی و ویژه برگزار می شود که در بخش ویژه از هنرمندان فعال در این عرصه دعوت به عمل می آید. 8 نقطه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران به اجرای آثار بخش دانشجویی این مسابقه اختصاص یافته و 3 نقطه دیگر آن نیز برای اجرای آثاری از استادان و مدعوین در بخش ویژه در نظر گرفته شده است. برای اجرای آثار هیچ محدودیت تکنیکی و نگاه به جریان خاصی وجود ندارد چرا که با محوریت خلق آثار در سیاق هنر تجربی قرار دارد. ماهیت برگزاری مسابقه با تکیه بر هنر هنرمندان خودآموخته و عدم پایبندی به قیود متعارف هنر است. آثار باید با بستر فضایی، یعنی سایت های مسابقه همخوانی داشته باشند. جایزه مش اسماعیل به واسطه ابعاد شخصیتی منحصر بفرد مش اسماعیل شکل یافته است. مش اسماعیل نه یک فرد آکادمیک و صاحب تئوری و نه یک هنرمند خودآموخته صرف است. استعداد وی در کارگاه مجسمه سازی کشف شده و تکیه جشنواره در خلق آثار هنری، قرار گرفتن در سیاق هنری مش اسماعیل است. در انتهای مسابقه، مبلغ 20 میلیون تومان به برگزیدگان مسابقه اهدا خواهد شد. علاقه مندان تا پایان شهریورماه سال جاری مهلت دارند در این مسابقه ثبت نام و آثارشان را ارسال کنند.




۱۳۹۳/۶/۲ - ۱۶:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن