تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804871927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذخيره 7 هزار ميليارد دلاري طلا و ارز از سوي بانک مرکزي/ کشف 150 تخلف در واگذاري هاي معدني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۱۴ب.ظ)
وزير صنعت و تجارت خبر داد: ذخيره 7 هزار ميليارد دلاري طلا و ارز از سوي بانک مرکزي/ کشف 150 تخلف در واگذاري هاي معدني تاکنون 150 مورد تخلف در زمينه واگذاري هاي معدني را کشف کرده ايم که يکي از اين پرونده ها مربوط به واگذاري معدن به همسر يکي از وزراي سابق است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در نشست خبري با اعلام اين مطلب گفت: طي تفاهمي که انجام شده 7 ميليارد دلار از مبالغ بلوکه شده ايران که پس از توافق ژنو به حساب ايران واريز شد، مقرر شده تا در اختيار بانک مرکزي قرار بگيرد و بانک مرکزي از آن به عنوان ذخيره بانکي استفاده کرده و اين منابع را يه به صورت ذخيره ارزي و يا خريد طلا نگه دارد.
وي با اشاره به خريد کالاهاي اساسي از اموال بلوکه شده ايران افزود: طبق تفاهم صورت گرفته ما هيچ محدوديتي براي خريد کالاهاي اساسي نداريم و پيش بيني شده تا 10 تا 12 ميليارد دلار از اموال بلوکه شده صرف واردات کالاهاي اساسي شود.
نعمت زاده با بيان اين مطلب که بيشترين هزينه براي واردات گندم و برنج است، ادامه داد: با توجه به ميزان کاشت گندم اميدواريم امسال بتوانيم از کشاورزان 7 ميليون تن گندم خريداري کنيم که اين رقم مي تواند ميزان واردات اين محصول را کاهش دهد.
نعمت زاده با اشاره به مصوبه دولت در طي واردات 300 هزار تن برنج به ايران اذعان داشت: برنج يکي ديگر از اقلام کالاهاي اساسي است که بيشترين واردات را به خود اختصاص داده و اين در حالي است که ما مي توانيم با صرفه جويي و کاهش ضايعات مصرف برنج در اماکن عمومي ميزان نياز به اين محصول را کم کنيم.
نعمت زاده تصريح کرد: سال گذشته 2.1 ميليارد دلار صرف واردات برنج شد که اگر نصف اين رقم را به بخش کشاورزي مي داديم، قطعا توليدات محصولات کشاورزي ما غوغا مي کرد.
وي با تاکيد بر ضرورت جلوگيري و يا کاهش واردات برنج و گندم خاطر نشان کرد: دولت به ما مجوز واردات 300 هزار تن برنج را داده است اما من تاکنون مانع اجراي اين مجوز شده ام. صبر کرده ايم تا واردات برنج پس از فصل برداشت و با مشخص شدن ميزان کسري اين محصول در بازار صورت بگيرد.
به گفته اين عضو کابينه دولت يازدهم در شرايط فعلي امکان متوقف کردن واردات کالاهاي اساسي از جمله برنج را نداريم زيرا اين امر منجر به ايجاد کمبود کالا در بازار و افزايش قيمت مي شود.
نعمت زاده در خصوص کنترل قيمت لبنيات گفت: سال گذشته دولت براي حمايت از دامداران مقرر کرد تا اعتبار 300 ميليارد توماني در اختيار دامداران قرار دهد و قيمت شير گاو 1110 تومان باشد که از اين ميزان 200 ميليارد تومان آن سال گذشته و مابقي امسال پرداخت شد اما امسال در ستاد هدفمندي يارانه ها اين يارانه براي شير در نظر گرفته نشد زيرا دولت نمي تواند حمايت هاي خود از دامداران را تا يوم القيامه ادامه دهد.
نعمت زاده افزود: بر اساس تصميم گيري ها مقرر شد تا قيمت شير، ماست و پنير فتا حداکثر تا 15درصد و نرخ ساير محصولات لبني بر اساس مقرون به صرفه بودن توليد براي کارخانجات و دامداران صورت بگيرد.
نعمت زاده اذعان داشت: اگر کارخانه داري قيمت محصولات خود را بيشتر از 13 تا 15 درصد افزايش دهد قطعا متخلف است و بايد به اين پرونده رسيدگي شود.
وزير صنعت و تجارت در خصوص اهداف صادراتي کشور تصريح کرد: در چهار ماهه نخست سال جاري صادرات غير نفتي ما نسبت به دوره مشابه سال گذشته 21 درصد افزايش يافته است که اميدواريم با بهبود شرايط بين المللي و تصويب جوايز صادراتي روند رو به رشد صادرات غير نفتي ما ادامه داشته باشد.
وي با تاکيد بر ضرورت افزايش توليد خاطر نشان کرد: افزايش صادرات بدون رشد توليد ميسر نيست و ما براي سال جاري رشد صادرات غير نفتي را 49 ميليارد دلار تعيين کرده ايم که اميدواريم به اين رقم دست بيابيم و قطعا اين امر يکي از اولويت هاي وزارت خانه ها و صادر کنندگان است.
وزير صنعت و تجارت در خصوص واگذاري يک معدن به همسر يکي از وزراي سابق اظهار داشت: اين اتفاق در سال 81 رخ داد و ما تلاش کرديم مانع چنين واگذاري هايي شويم و تاکنون به 150 مورد از اين تخلف ها برخورده ايم و به طور قطع من نمي گذارم اين اتفاقات رخ داده و يا ادامه پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن