تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803986121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرودگاهی که در 71 سالگی جوان می شود/ آخرین وضعیت طرح توسعه فرودگاه خرم آباد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش مهر از یک نشست؛
فرودگاهی که در 71 سالگی جوان می شود/ آخرین وضعیت طرح توسعه فرودگاه خرم آباد
خرم آباد - خبرگزاری مهر: اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به عنوان مطالبه ای جدی از سوی مردم و کارشناسان مطرح بوده تا با واگذاری این پروژه به بخش خصوصی قدم های امیدوار کننده ای در این زمینه برداشته شود.



به گزارش خبرنگار مهر، فرودگاه خرم آباد به رغم سابقه 71 ساله و دارا بودن مجوز مرز هوایی همچنان شاهد برقراری پروازهای خارجی نبوده است که یکی از دلایل این عدم توفیق به ضعف زیرساختهای این فرودگاه برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر بر می گردد. این چالش موجب شده است که مصوبه هیئت دولت برای راه اندازی پرواز حجاج و عتبات عالیات در این استان روی زمین باقی بماند تا مدیریت ارشد استان در گام نخست احیای ظرفیت خفته فرودگاه خرم آباد را در دستور کار قرار دهد. گسترش پروازهای فرودگاه خرم آباد و استفاده از توان بالقوه این فرودگاه برای کمک به صنعت حمل و نقل استان لرستان از راهکارهایی است که بارها از سوی کارشناسان به عنوان یکی از زیرساختهای توسعه استان از آن یاد شده است.

لرستان با قرارگیری در مرکز ثقل ارتباطی شمال - جنوب و شرق به غرب کشور قابلیت نهفته ای برای تبدیل به شاهراه ترانزیت بار و حمل مسافر کشور دارا است و از سوی دیگر با جاذبه های کم نظیر گردشگری و معرفی به عنوان پایتخت ژئوتوریسم و طبیعت ایران ظرفیت منحصر به فردی در جذب مسافران دارد. احیای همه این ظرفیت ها و استفاده از آنها در مسیر تولید و اشتغال در لرستان در گرو توجه به صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی در این استان است تا طرح توسعه فرودگاه مرکز لرستان کلید بخورد. استاندار لرستان صبح یکشنبه در این رابطه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد عنوان کرد: این پروژه با رقم 53 میلیارد تومان و در قالب هشت آیتم به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده و در حال اجرا است. هوشنگ بازوند تطویل باند فرودگاه به طول 420 متر را یکی از محورهای اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد دانست و بیان داشت: اصلاح استریپ های پروازی به عرض 75 متر بعد از 60 متر پهنای باند از دیگر آیتم های این پروژه است. بازوند عنوان کرد: قبل از اجرای این استریپ های پروازی در زمینه کناره های باند فرودگاه خرم آباد هیچ اصلاحی صورت نگرفته بود که در صورت خروج هواپیما از باند خسارات سنگینی به هواپیما وارد می شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با رویکرد تامین زیرساختهای این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه بین المللی و دارای مرز هوایی عنوان کرد: فرودگاه خرم آباد مجوزهای لازم برای برقراری پرواز خارجی را دارد که دایر شدن این پروازها در گرو تامین زیرساختهای یاد شده است. بازوند توسعه فضای ترمینال به میزان پنج هزار مترمربع را از دیگر آیتم های طرح توسعه فرودگاه خرم آباد برشمرد و گفت: در این زمینه اختلاف نظرهایی با شرکت فرودگاهها در زمینه محل اجرای ترمینال بود که در نهایت 20 روز پیش قبول کردند که پیشنهاد ما را بپذیرند و در حال حاضر مشاور مشغول به کار است تا در نهایت فاز 2 اجرایی این پروژه ابلاغ و به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شود. وی با اشاره به توسعه ساختمان پاویون فرودگاه خرم آباد افزود: این پروژه نیز به میزان هزار و 150 مترمربع آغاز شده و به طور جدی در حال انجام است. استاندار لرستان ادامه داد: احداث ساختمان هواشناسی فرودگاه خرم آباد نیز در حال انجام است و این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بازوند با بیان اینکه احداث جاده های دسترسی نیز در کنار فرودگاه در حال انجام است تصریح کرد: ارتقای مقاومت باند به طول چهار کیلومتر از دیگر آیتم های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

وی عنوان کرد: در زمینه ارتقای مقاومت باند فرودگاه خرم آباد با مشکل جدی مواجه هستیم به طوریکه به گفته مشاور طرح برای اجرای این آیتم نیاز است که به مدت هفت ماه فرودگاه را تعطیل کنیم که این موضوع را به مشاور واگذار کرده ایم تا اگر می تواند ظرف حداکثر یک یا دوماه این کار را انجام دهد نسبت به اجرایی کردن این طرح اقدام کند. استاندار لرستان تعطیلی هفت ماهه فرودگاه خرم آباد را زمینه ساز یک مشکل جدی دانست و گفت: وقوع این مشکل علاوه بر ایجاد نگرانی در افکار عمومی برای خود ما نیز قابل پذیرش نبوده و سخت است. بازوند یادآور شد: با زحمت زیادی چند شرکت هواپیمایی را مایل به برقراری پرواز در فرودگاه خرم آباد کرده ایم که در صورت تعطیلی طولانی مدت فرودگاه دایر کردن مجدد پروازها دشوار خواهد بود. وی تصریح کرد: در این راستا کار بررسی این آیتم را به مشاور طرح واگذار کرده ایم که ظرف 10 تا 15 روز نسبت به نتیجه گیری نهایی در این زمینه اقدام کند تا اگر می تواند کار را با حداقل تعطیلی انجام دهد .


۱۳۹۳/۶/۲ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن