تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798366937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني واردات ۱۰۰هزار خودرو تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيش‌بيني واردات ۱۰۰هزار خودرو تا پايان سال
دبير انجمن صنايع همگن قطعه‌سازي كشور از افزايش نگران‌كننده واردات خودرو به كشور خبر داد و گفت: در صورت عدم تدبير مناسب مسئولان، واردات خودرو تا پايان سال به ۱۰۰ هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.


دبير انجمن صنايع همگن قطعه‌سازي كشور از افزايش نگران‌كننده واردات خودرو به كشور خبر داد و گفت: در صورت عدم تدبير مناسب مسئولان، واردات خودرو تا پايان سال به ۱۰۰ هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.
آرش محبي‌نژاد در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به اينكه افزايش حجم واردات خودرو به كشور نگران كننده است، اظهار داشت: برخلاف صحبت‌هاي رئيس سازمان توسعه تجارت ايران كه معتقد است آمار واردات خودرو در سال 93 نگران كننده نيست بايد بگويم به استناد گفته‌هاي خود مسئولان در چهار ماه نخست امسال واردات خودرو دو برابر سال گذشته بود است.  وي با بيان اينكه در سال 92 نسبت به سال 91 حدود 75 درصد خودروي مازاد وارد كشور شده است، افزود: در چهار ماه نخست امسال واردت خودرو در مقايسه با سال 90 حدود شش برابر رشد داشته است. دبير انجمن صنايع همگن قطعه‌سازي كشور با بيان اينكه بايد چه اتفاقي بيفتد كه مسئولان به فكر مديريت واردات خودرو به كشور باشند، اضافه كرد: در سال 90، نسبت واردات خودرو به توليد 8/2 درصد بوده است اما در سال 92 نسبت واردات خودرو به توليد از نظر تعداد در مقايسه با سال 90 حدود 6/12 درصد رشد داشته است.
محبي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينكه اين آمار در حالي منتشر مي‌شود كه ميزان كل توليد خودروهاي سواري در سال 92 نسبت به سال 90 حدود 45 درصد كاهش يافته است، تصريح كرد: در سال 92 مردم 9هزار و 300 ميليارد تومان پول براي خريد خودروهاي خارجي خرج كرده‌اند. اين ميزان نصف ارزش كل توليدات داخلي كشور در سال 92 است. وي با بيان اينكه نمي‌خواهم مدافع خودروسازان باشم اما در مجموع منافع صنعت خودرو و قطعه‌سازان به هم گره خورده است، گفت: اين روزها اظهارنظرهاي غيرمنطقي مسئولان نه تنها مشكلات صنعت خودرو را برطرف نكرده است بلكه بر التهابات بازار خودرو افزوده است. دبير انجمن صنايع همگن قطعه‌سازي كشور اظهار داشت: قيمت نهايي فروش خودرو تركيبي از 60 درصد هزينه‌هاي توليد و 40‌درصد پرداخت‌هاي دولتي و بازپرداخت تسهيلات بانكي است، البته به اعتقاد بنده 25 درصد از كل قيمت فروش يك خودرو صرف پرداخت بدهي‌هاي بانكي مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه اگر دولت مي‌خواهد قيمت خودرو را كاهش دهد، پرداخت‌هاي دولتي و هزينه‌هاي مالي دريافتي خود را از خودروسازان كاهش دهد، تصريح كرد: دولت سال گذشته از مجموع پرداخت‌هاي دولتي واردات خودرو حدود 2هزار و 800 ميليارد تومان منابع دريافت كرده است اين در حالي است كه درآمد دولت از اين محل در سال 91 حدود 1800 ميليارد تومان بوده است. حال اگر دولت مقداري از اين منابع مازاد در را قالب تسهيلات در اختيار خودروسازان قرار دهد هزينه‌هاي سربار توليد آنها كاهش خواهد يافت.
محبي نژاد افزود: در صورت ارائه تسهيلات ارزان، معاف كردن كردن خودروسازان از برخي از پرداخت‌هاي دولتي و ارائه مواد اوليه ارزان، قيمت خودرو كاهش خواهد يافت. وي به حجم نگران‌كننده واردات خودرو به كشور اشاره كرد و گفت: اگر مسئولان تدبير مناسبي را براي مديريت واردات خودرو به كار نگيرند تا پايان سال واردات خودرو به 100‌هزار دستگاه خواهد رسيد كه اين موضوع به بيكاري قطعه‌سازان كشور منجر خواهد شد.






تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن