تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناسک حج نژادپرستی و تعصب‌های قومی را می‌شکند 


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


سیاسی > نیروهای مسلح حجت الاسلام آل هاشم:
مناسک حج نژادپرستی و تعصب‌های قومی را می‌شکند 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: مناسک حج، نژاد پرستی و تعصب‌های قومی را می‌شکند.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز چهارشنبه در جمع حجاج ارتشی طی سخنانی با بیان این که حج از نگاه اسلام به خودی خود عبادت بزرگی است، اظهار داشت: حج یکی از بزرگترین و ارزنده ترین فیوضات الهی در ابعاد اجتماعی است که در ساختن فرد و جامعه اسلامی نقش بسیار موثر و انکار ناپذیری داشته و دارد.
 
وی با بیان این که مناسک بزرگ حج دارای ابعاد مختلفی است، افزود: یکی از ابعاد مناسک حج، ابعاد سیاسی و اجتماعی آن است که باعث برقراری ارتباط میان مسلمانان جهان و وحدت و همدلی میان آنان می شود.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا باعث پیوند مسلمانان با یکدیگر و بهترین وسیله برای وحدت میان آنان است. در حج، روح عبادت، توجه به خدا و خلق خدا، یک رنگی، یکسان بودن پوشش، حرکت دست جمعی و منظم، انجام اعمال و عبادات به سوی یک نقطه یعنی قبله آن چنان به هم آمیخته اند که گویا مسلمانان اعضای یک پیکرند و در جهت یک هدف گام بر می دارند.
 
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مناسک حج، نژادپرستی و تعصب های قومی را می‌شکند و با برداشتن محدودیت های جغرافیایی موجب می شود تا مسلمانان هر ساله در یک محل گردهم آیند و با برگزاری مراسم مشترک به ریسمان الهی چنگ بزنند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به مهم‌ترین تأثیرهای حج پرداخت و در این باره گفت: حج موجب قرب خداوند، مساوات و عدم تبعیض و باعث کنترل کردن شهوات، گناهان، جدال و دعوا می شود.
 
حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که احیاگر حج ابراهیمی در چند سده اخیر بوده، توجه ویژه ای به جایگاه و انجام مناسک حج داشته اند، ایشان در خصوص اهمیت حج می فرمایند" فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه سیاسی و اجتماعی حج بر جنبه های دیگر آن غلبه کند".
 
وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حج افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز اولین تأثیر حج را در درون امت اسلامی و در دل های خود انسان می دانند و دراین باره می فرمایند؛ ما به حج احتیاج داریم تا روحیه خود را تقویت کنیم، این وحدت اسلامی روحیه دشمن را در هم می شکند و تضعیف می کند، عظمت اسلام را به رخ می کشد و وحدت امت اسلامی را در مقابل دشمن آشکار می سازد.
 



۱۳۹۳/۵/۲۹ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن