تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804079422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌ای که دوستش دارم» رونمایی شد انتخاب قصه خوب توسط کودک‌درون‌ نویسندگان/ ادی دین یک نویسنده به سبیل!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌ای که دوستش دارم» رونمایی شد
انتخاب قصه خوب توسط کودک‌درون‌ نویسندگان/ ادی دین یک نویسنده به سبیل!
شکوه قاسم‌نیا درباره چگونگی تأ‌لیف مجموعه «قصه‌ای که دوستش دارم»، گفت: با خودمان فکر کردیم چرا همیشه ما نویسنده‌ها باید تحت سلطه و سیطره سلیقه کودکان باشیم؟ بهتر است این بار کودک درون‌مان یک قصه خوب برای کودکان انتخاب کند.

خبرگزاری فارس: انتخاب قصه خوب توسط کودک‌درون‌ نویسندگان/ ادی دین یک نویسنده به سبیل!



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه 10 جلدی «قصه‌ای که دوستش دارم» با حضور جمعی از نویسندگان و مترجمان ادبیات کودک و نوجوان در کافه فروشگاه مرکزی شهر کتاب رونمایی شد. کتاب‌های این مجموعه با عناوین «دمت را کوتاه کنم؟» نوشته مرجان کشاورزی آزاد، «پادشاهی که کشورش را گم کرد» نوشته مجید راستی، «سبیل عمو» نوشته محمدرضا شمس، «سایه‌ای که سر نداشت، دم نداشت، تن هم نداشت» نوشته سوسن طاقدیس، «خاله پیره و خاله پیرتره» نوشته طاهره ایبد، «قصه درختی که خوابش می‌آمد» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «شکلاتی خرمالویی» نوشته سرور کتبی، «یک پرش و دو پرش و سه پرش» نوشته فریبا کلهر، «ماست شیرین» نوشته افسانه شعبان‌نژاد و «بزی که بود و بزی که نبود» نوشته حسن موسوی به چاپ رسیده‌اند. شکوه قاسم‌نیا، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در این مراسم، بیان داشت: اواخر سال 89 بود که آقای طائب، مدیر نشر پیدایش از من دعوت کرد تا درباره یک کار تازه و متفاوت برای خردسالان صحبت کنیم. زمانی که با این پیشنهاد مواجه شدم، فهمیدم که این گروه سنی برای نشر پیدایش اهمیت دارد و چون خردسالان برای خودم هم مهم بود، از این دعوت استقبال کردم.

  * قاسم‌نیا: این بار کودک درون‌مان یک قصه خوب برای کودکان انتخاب کرد  وی اضافه کرد: ما در این جلسه تصمیم گرفتیم، پایه‌ای بنا کنیم برای ساختمانی که قرار است در آینده شکل بگیرد به همین دلیل در نخستین قدم، از دوستانی که می‌دانستم سابقه کار برای خردسالان دارند و به نوعی پیشکسوت این حوزه به حساب می‌آیند، دعوت به کار کردم. البته می‌شد این پیشکسوت‌ها به 10 نفر ختم نشود ولی محدودیت داشتیم و از ابتدا قرار بود یک مجموعه 10 جلدی منتشر کنیم. قاسم‌نیا ادامه داد: ما فکر کردیم، وقتی نویسنده‌ای سال‌ها داستان نوشته، بارها در جلسات نقد شرکت کرده و برای کتاب‌هایش جایزه گرفته است، بدون شک سلیقه‌اش می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب یکی از داستان‌هایش در این مجموعه باشد؛ با همین نگرش هم بود که عنوان این مجموعه کتاب‌ها را «قصه‌ای که دوستش دارم» انتخاب کردیم چون قرار بود هر نویسنده، قصه‌ای را که از تمام داستان‌هایش بیشتر دوست دارد، انتخاب کند. وی افزود: از سوی دیگر با خودمان فکر کردیم چرا همیشه ما نویسنده‌ها باید تحت سلطه و سیطره سلیقه کودکان باشیم؟ بهتر است این بار کودک درون‌مان یک قصه خوب برای کودکان انتخاب کند.  

  * حدادی: پروسه انتشار این مجموعه در اوج بحران و تحریم آغاز شد در ادامه این مراسم هدی حدادی، تصویرگر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان  بیان کرد: گرافیک و تصویرسازی‌های مجموعه «قصه‌ای که دوستش دارم»، به گونه‌ای است که باعث می‌شود کل مجموعه به چشم مخاطب بیاید و بر همین مبنا هم امیدوارم تلاش‌های نشر پیدایش ثمر و نتیجه مطلوب داشته باشد. وی اضافه کرد: حبیب‌الله ایلون که سرپرست تیم گرافیک و تصویرسازی این مجموعه بوده است، با این مجموعه ثابت کرد که از جوانان با استعداد تصویرسازی است و در سال‌های آینده یکی از متخصصان این حوزه خواهد شد. حدادی ادامه داد: کودکانگی، گرافیک خوش آب و رنگ، روایت خوب و همراه با داستان، یونیفرم آزاد تصویرها و بسیاری از موارد دیگر از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تصویرسازی این مجموعه به حساب می‌آید به اضافه اینکه هر کتابی به تنهایی، هویت‌اش را حفظ کرده و در چارچوب یک مجموعه محدود نشده است. وی با بیان اینکه این مجموعه بدون عیب و نقص نیست، عنوان کرد: نمی‌خواهم درباره تصویرسازی کتاب اغراق کنم ولی از آنجا که می‌دانم پروسه انتشار این مجموعه در اوج بحران و تحریم آغاز شد یعنی در زمانی که بسیاری از ناشران، کار نمی‌کردند، از این‌رو، مجموعه مهم و ارزشمندی است و دست کم از نظر تصویرسازی و گرافیک استاندارد است. امیدوارم حالا که قرار است این کار ادامه‌دار باشد، اشکالات جزئی آن در دوره‌‌های بعد برطرف شود.  

  * شمس: دین‌ام را به سبیل ادا کردم! در بخش دیگری از این مراسم، محمدرضا شمس نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره کتاب «سبیل عمو»، گفت: تمام مردانی که در کودکی، با من مهربان بودند، سبیل داشتند و من هم می‌خواستم به این وسیله، دین‌ام را به سبیل ادا کنم! هر چند که حالا در بزرگسالی به این نتیجه رسیده‌ام که سبیل، خیلی هم چیز خوبی نیست. وی ادامه داد: داستان «سبیل عمو»، با نگاه به افسانه‌ها نگاشته شده است؛ می‌خواستم در این داستان نشان دهم که افسانه، می‌تواند نویسنده داشته باشد و نیازی نیست حتماً نسل به نسل بگردد.  

  * سیدآبادی: گرانی کاغذ به افزایش آثار ترجمه انجامید در ادامه علی اصغر سیدآبادی، نویسنده بیان کرد: در سال‌های اخیر موجی از سریال‌نویسی شروع شده بود که بر یک شخصیت یا حوادث خاصی استوار بوده است. اما خوشبختانه این مجموعه توانسته هم از جذابیت‌های مجموعه‌سازی بهره ببرد و هم یک نگاه سریالی مناسب داشته باشد و این مسأله را در داستان و گرافیک هم رعایت کرده است. وی اضافه کرد: فضای داستان‌های مجموعه «قصه‌ای که دوستش دارم» خیلی به یکدیگر شباهت ندارد هر چند که نمی‌توان مانع شباهت فکری نویسنده‌هایی شد که سال‌ها در کنار هم کار کرده‌اند؛ البته به نظر من این ویژگی، از محاسن این مجموعه به شمار می‌آید. سیدآبادی ادامه داد: در چند سال اخیر، کمیت کتاب‌های تألیفی و تصویری پایین آمده بود و مسائلی همچون گرانی کاغذ و مواد اولیه باکیفیت، باعث شده بود به تألیف، ضربه وارد شده و به ترجمه، بیشتر بها داده شود اما انتشار مجموعه «قصه‌ای که دوستش دارم» نشان داد می‌توانیم به دوره‌ای بازگردیم که کتاب‌های تصویری رواج بیشتری داشت.  

  * تجلیل از مؤلفان مجموعه 10 جلدی «قصه‌ای که دوستش دارم» در ادامه این مراسم «طاهره ایبد» به قرائت بخشی از کتاب خود با عنوان «خاله پیره و خاله پیرتره» پرداخت و سپس «مصطفی رحماندوست»، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، گفت: من تجربه داستان‌های سریالی را همچون «بازی با انگشتان» و «قصه‌ها و مثل‌ها» دارم و در هنگام تألیف اصلاً‌ فکر نمی‌کردم موفقیت‌آمیز باشد اما بعد از انتشار، استقبال خوبی از آن شد. وی ادامه داد: امیدوارم این اتفاق برای مجموعه «قصه‌ای که دوستش دارم» نیز رخ دهد به خصوص که این نویسنده‌ها با وجود اختلاف نظر و دیدگاه در کنار یکدیگر توانسته‌اند یک مجموعه خوب منتشر کنند و نیاز قصه یک خانواده را دست کم برای یک سال برطرف کنند. فرهاد حسن‌زاده نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان نیز در این مراسم به قرائت بخشی از کتاب خود با عنوان «درختی که خوابش می‌اومد»، پرداخت و در پایان مراسم هم مریم طائب، به نمایندگی از نشر «پیدایش» با اهدای هدایایی از نویسندگان و تصویرسازان مجموعه 10 جلدی «قصه‌ای که دوستش دارم» تقدیر کرد. انتهای پیام/و

93/05/29 - 10:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن