تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798962845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني جهاني از سركوب اعتراضات در امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نگراني جهاني از سركوب اعتراضات در امريكا
ادامه سركوب مردم امريكا در شهر فرگوسن و خشونت‌هاي پليس اين كشور عليه معترضان به قتل يك نوجوان سياهپوست باعث شده تا كشورها، نهاد‌هاي بين‌المللي و رسانه‌هاي جهان از جمله روسيه، چين و سازمان ملل نسبت به روند برخورد نيروهاي نظامي امريكا با اعتراضات صلح‌آميز مردمي در اين شهر 22 هزار نفري واكنش نشان دهند و اقدامات خشونت بار را محكوم كنند.


ادامه سركوب مردم امريكا در شهر فرگوسن و خشونت‌هاي پليس اين كشور عليه معترضان به قتل يك نوجوان سياهپوست باعث شده تا كشورها، نهاد‌هاي بين‌المللي و رسانه‌هاي جهان از جمله روسيه، چين و سازمان ملل نسبت به روند برخورد نيروهاي نظامي امريكا با اعتراضات صلح‌آميز مردمي در اين شهر 22 هزار نفري واكنش نشان دهند و اقدامات خشونت بار را محكوم كنند.

به گزارش «جوان»، اعمال اقدامات خشونت‌آميز عليه مردم شهر فرگوسن امريكا با واكنش جهاني مواجه شده است. وزارت خارجه روسيه طي بيانيه‌اي درباره حوادث اخير امريكا اعلام كرد: «همتايان امريكايي ما بايد توجه بيشتري براي احياي نظم در كشور خود به كار بگيرند پيش از اينكه تجربيات مشكوك خود را عليه ساير كشورها به كار بگيرند. »

در ادامه اين بيانيه آمده است: «امريكا خود را به عنوان مركز حقوق بشر معرفي مي‌كند و فعالانه درگير صدور دموكراسي براساس تعصب‌هاي نظام‌مند خود است، اما نقض حقوق اوليه بشر و رفتارهاي وحشيانه در اين كشور در حال رشد است. » پيشتر آلكسي پوشكوف، رئيس كميسيون امور بين‌المللي دوماي روسيه در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توئيتر نوشته بود: «به كارگيري زور و استفاده از گلوله‌هاي پلاستيكي در سركوب تظاهركنندگان در اين شهر امريكا نشانه ديكتاتوري در اين كشور است. » مقام پارلماني روس يادآورشد: «نيروهاي پليس در سركوب معترضان در شهر فرگوسن بيش از حد از گلوله‌هاي پلاستيكي و بمب‌هاي دودزا استفاده كردند. » رسانه‌هاي چين نيز به اقدامات نيروهاي نظامي امريكا واكنش نشان دادند. به گزارش لس‌آنجلس تايم، ساعاتي پس از اينكه «جي نيسكون» فرماندار ايالت «ميسوري» به نيروهاي گارد ملي دستور ورود به شهر فرگوسن را داد، خبرگزاري دولتي چين نوشت: مسلم است آنچه امريكا نياز دارد تمركز بيشتر بر حل مشكلات خود است تا اينكه به دنبال دخالت در امور ساير كشورها باشد.

مركل كوهلمي، پروفسور دانشگاه اقتصاد و حقوق برلين نيز در گفت‌وگو با نشريه معتبر اشپيگل با اشاره به اينكه آنچه در امريكا اتفاق افتاده است هيچ وقت نمي‌تواند در آلمان رخ دهد، تأكيد كرده است كه «در امريكا به نظر مي‌رسد پليس امريكا عجله بيشتري براي استفاده از اسلحه دارد، حتي در مرحله آموزشي و تأكيد زيادي براي تيراندازي مشاهده مي‌شود. » وزارت خارجه مصر در واكنش به اعتراضات اخير در فرگوسن امريكا، خواستار خويشتنداري ايالات متحده و احترام به حقوق تظاهرات‌كنندگان امريكايي شد. «بدر عبدالعاطي» سخنگوي وزارت خارجه مصر اعلام كرد كه قاهره اعتراضات اخير در شهر فرگوسن در ايالت ميسوري امريكا را كه در پي كشته شدن يك نوجوان سياه پوست امريكايي به دست نيروهاي پليس ايجاد شده از نزديك پيگيري مي‌كند.

عبدالعاطي با اشاره به اظهارات اخير «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل درباره اعتراضات فرگوسن ضمن تأييد آنها تأكيد كرد كه واشنگتن بايد به حق مردم در تجمع و ابراز عقيده احترام بگذارد و ضمن خويشتنداري با تجمعات اعتراضي بر اساس اصول قانوني امريكا و بين‌المللي برخورد كند. دبير‌كل سازمان ملل روز دوشنبه از مقام‌هاي امريكايي خواست تا حمايت و حفاظت از حقوق معترضان در شهر فرگوسن در ميسوري را تضمين كنند. سازمان عفو بين‌الملل نيز اعلام كرد كه اگر امريكا به سابقه حقوق بشر خود سر و سامان ندهد، نمي‌تواند به كشورهاي ديگر بگويد كه پيشينه‌هاي پليسي براي برقراري نظم گردهمايي صلح‌آميز را تقويت كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز از اعمال رفتارهاي خشونت‌آميز عليه سياهپوستان در امريكا ابراز نگراني كرد. مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واكنش به برخورد خشونت‌بار پليس امريكا با مايكل براون، جوان سياهپوست امريكايي – آفريقايي و قتل وي قبل از طي شدن مراحل قضايي از دولت امريكا خواست به عنوان يك عضو كنوانسيون و كميته منع كليه اشكال تبعيض نژادي به مفاد اين كنوانسيون پايبند باشد. سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران اظهار داشت: تبعيض هدفمند عليه سياهپوستان در امريكا به وسيله پليس و دستگاه قضايي اين كشور و سركوب اعتراضات مردم در پي حوادث اخير، نشان بارزي از نقض حقوق بشر و رنگين‌پوستان در امريكاست كه سالانه اقدام به انتشار گزارشات متعددي از نقض حقوق بشر در كشورها و دولت‌هاي مستقل مي‌كند.

افخم ضمن ابراز همدردي با خانواده قرباني اين حادثه خشونت بار و بيان ضرورت رسيدگي عادلانه به پرونده وي گفت: تبعيض نژادي موضوعي است كه امروزه نگراني‌هاي بسياري را در جامعه امريكا ايجاد كرده و بايد درخواست سياهپوستان كه خواستار عدالت و رفع تبعيض نژادي هستند، شنيده شده و بر اساس موازين حقوق بشري به آن پاسخ داده شود.

   ادامه خشونت‌ها عليه مردم فرگوسن
به‌رغم نگراني جامعه جهاني از خشونت‌هاي نيروهاي نظامي امريكا عليه مردم، پليس شهر فرگوسن امريكا از بازداشت ده‌ها تن طي ساعات شب خبر داده و مدعي شده است كه مأموران پليس هدف تيراندازي قرار گرفته‌اند. شب گذشته در درگيري بين نيروهاي پليس و معترضان در شهر فرگوسن 31 نفر بازداشت شدند. پليس در برخورد با معترضان و سركوب اعتراضات از گاز اشك‌آور و شليك گلوله استفاده كرده است. شبكه سي‌ان‌ان ادعا كرد كه اعتراضات آرام در فرگوسن شب گذشته بعد از آن به خشونت كشيده شد كه معترضان به سمت مأموران پليس بطري پرتاب كردند.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه پليس به سمت معترضان نارنجك و گاز اشك‌آور پرتاب مي‌كند و صداي تيراندازي به گوش مي‌رسد.
گارد ملي امريكا نيز اخيراً براي كمك به پليس محلي فرگوسن در سركوب اعتراضات مردمي وارد اين شهر شده است. اين اقدام بنا بر درخواست «جي نيسكون» فرماندار ايالت «ميسوري» كه گفته مي‌شود در اسرائيل آموزش ديده است، صورت گرفت. گارد ملي ميسوري در شرايطي وارد منطقه نزاع و درگيري شده است كه پليس به رسانه‌هاي خبري دستور ترك منطقه را داده است. مأموران پليس نيز با استفاده از خودروهاي زرهي اقدام به شليك گاز اشك‌آور و گلوله‌هاي دودزا به سوي تظاهرات‌كنندگان و معترضان كرده‌اند. اين نخستين بار از سال 1992 ميلادي است كه گارد ملي امريكا براي مقابله با شورش‌ها و ناآرامي‌هاي مدني در اين كشور مستقر شده است. در سال 1992 ميلادي گارد ملي براي سركوب اعتراضات در لس‌آنجلس در اين ايالت مستقر شده بود.

   اعزام دادستان كل براي كنترل بحران
باوجود گذشت 10 روز از كشته شدن مايكل براون نوجوان سياه‌پوست امريكايي به دست يك پليس سفيد پوست، اعتراضات در شهر فرگوسن همچنان ادامه دارد و اقدامات پليس و حضور گسترده نيروهاي امنيتي نتوانسته اين اعتراضات را سركوب كند و همين مسئله باعث شد، اوباما براي آرام كردن مردم اعلام كند كه «اريك هولدر»، دادستان كل روز چهارشنبه وارد اين شهر خواهد شد. بنابر گفته اوباما، سفر دادستان كل اين كشور به فرگوسن با هدف انجام تحقيقات فدرال درباره حادثه تيراندازي به يك نوجوان سياهپوست امريكايي صورت مي‌گيرد. هر چند فرماندار ايالت ميسوري در مصاحبه با شبكه سي. ان. ان از تلاش‌هاي اوباما و دادستان كل امريكا تشكر كرد، اما به ادامه تنش‌ها در ايالتش اذعان كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن