تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799013889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش‌ سراهای دانش آموزی 25 درصد افزایش می‌یابد/ توزیع بسته‌های آموزشی ویژه پایه‌های هشتم و چهارم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فانی:
پژوهش‌ سراهای دانش آموزی 25 درصد افزایش می‌یابد/ توزیع بسته‌های آموزشی ویژه پایه‌های هشتم و چهارم
وزیر آموزش و پرورش از افزایش 25 درصدی پژوهش سراهای آموزش در دولت یازدهم خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره کشور جابر بن حیان که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره آموزشی در تحصیلات هر انسان است زیرا شخصیت، نوآوری، ابتکار و تدبیر و در یک جمله مبنای فکری و رفتاری دانش آموز در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی با بیان چگونگی برخورد با  پدیده‌ها و چیستی و چرایی آن‌ها افزود: انسان عادی در مقابله با این سه سوال خیلی حساس نیست اما این که ما در اطراف خود پدیده های زیادی را شاهد هستیم و اولین سوالی که در ذهن می‌بایست ایجاد شود چیستی است، اما انسان‌هایی که به عمق مسائل توجه دارند سعی می‌کنند چیستی را عمیق‌تر و اساسی تر تحلیل و پاسخ دهند.

فانی با اشاره به این که چرایی گام دوم است اظهار داشت: چگونگی سومین سوال است که در زندگی خود به خیلی از مشکلات و نارسایی ها برخورد می‌کنیم به طوری که ما در آموزش و پرورش نیز با مسائل متعددی برخورد داریم و این سوال برایمان پیش می آید که چگونه این مسائل را باید حل نماییم انسا‌ن‌های معمولی تسلیم این مسئله می‌شوند اما انسان‌هایی که تفکر دارند احساس مسئولیت بیشتری می‌‌کنند و به دنبال چگونگی حل مسئله هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری در چندین نوبت فرمودند که آ‌موزش و پرورش به جای حافظه محوری می بایست خلاقیت محور باشد و به این معناست که ما در آموزش و پرورش به جای این که ذهن دانش آموزان را انباشته از محفوظات کنیم به دنبال لایه‌های عمیق تر یادگیری برویم.

فانی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم با قرار دادن راهبرد اساسی خود تحت عنوان ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی می‌بایست وارد حوزه های پژوهش کاربرد و مطالعات فرا موقعیتی شود همچنین حدود 12.5میلیون دانش آموز با تجربیات 35ساله بعد  از انقلاب و با در اختیار داشتن همکاران با انگیزه که همه‌ی آنان زمینه ارتقای کیفیت را فراهم می‌کنند می‌توان به  کیفیت آموزشی و تربیتی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که پژوهش سراهای دانش آموزی جایگاهی برای شناخت استعداد پژوهشی دانش آموزان  است افزود:‌ در سال جاری تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی از 300واحد به  400واحد افزایش پیدا می‌کند. یعنی 25درصد رشد پژوهش‌سراهای دانش آموزی را در مدت یک سالی که از دولت یازدهم می‌گذرد شاهد هستیم.

فانی با اشاره به افزایش 100پژوهش سرای دانش آموزی در مدت یکسال اظهار داشت: اساس نامه پژوهش سراها در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است که در گذشته پژوهش سراهای صرفا مخصوص دوره متوسطه بود که اما در حال حاضر پژوهش سراها به همه‌ی دوره‌های تحصیلی تعلق دارد.

فانی ادامه داد: جایگزینی بسته های آموزشی در آموزش و پرورش به جای  کتاب آموزش گامی در جهت ارتقای کیفیت و پژوهش محور شدن آموزش است همچنین بسته های آموزشی شامل کتاب دانش آموز، کتاب راهنمای معلم، نرم افزارهای مورد نیاز و سی دی های آموزشی است که امسال برای کلاس‌های چهارم و هشتم آماده توزیع است.

فانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امروز فرهنگی که در آموزش و پرورش حاکم است فرهنگ جهادی و فرهنگ پنجاه و هشتی است که در مجموعه همکارانمان وجود دارد که البته کمبود ها و نارسایی هایی دیده می‌شود اما هیچ گاه این کمبودها و مشکلات مالی نتوانسته بر عظم ملی آموزش و پرورش غلبه کند. 

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن