تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسسه رسانه های تصویری سوپاپ اطمینان کنتر کیفی آثار شبکه خانگی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نشست خبری دومین جشنواره فیلم یاس عنوان شد: موسسه رسانه های تصویری سوپاپ اطمینان کنتر کیفی آثار شبکه خانگی است خبرگزاری پانا: نشست خبری دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی به دبیری حسین مسافرآستانه صبح امروز-سه شنبه 28 مردادماه-در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ مرداد ساعت 13:39

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های ویدئویی یاس صبح امروز در نشست خبری این جشنواره با تاثیرگذار دانستن عرصه سینمای خانگی گفت: حوزه نمایش خانگی نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری دارد. به دلیل این که می تواند آینده فعالیت های هنری کشور را رقم بزند و در راستای ارتقای سلامت فرهنگی جامعه نقش آفرینی کند. ضمن این که عدم توجه به این بخش ممکن است سلایق فرهنگی عامه مردم را پایین بیاورد و مانع شکل گیری نگاه فرهنگی شود. این در حالی است که بسیاری از شبکه های ماهواره ای و سایت هایی در فضای مجازی با ارائه آثار به ظاهر پر زرق و برق و فارغ از محتوای انسانی سعی در این امر دارند. بنابراین سینمای خانگی هم از نظر فرهنگی و محتوایی و هم از نظر شکلی و ساختاری در عرصه هنر نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند. از این رو لازم است در سیاست های کلان سینمایی به این حوزه توجه جدی صورت بگیرد.
تمرکززدایی در برگزاری جشنواره تبلیغ مناطق با هزینه ای کم است
وی افزود: یکی از تدابیر برای رسیدن به این هدف نیز برگزاری همین جشنواره است که هم برای دست اندرکاران و جوانان فیلمساز ایجاد انگیزه می کند تا اگر تاکنون فرصت فیلمسازی در سینما را نداشته اند، بتوانند به واسطه این حوزه خود را به جامعه سینمایی کشور معرفی کنند. همچنین باعث افزایش سطح کیفی و نگاه به محصولات شبکه خانگی می شود.
دبیر جشنواره ویدئویی یاس که به همت سازمان سینمایی و موسسه رسانه های تصویری و با مشارکت استانداری مازندران برگزار می شود، ادامه داد: سازمان سینمایی در این دوره سیاست تمرکززدایی را در پیش گرفته است. درست نیست که همه جشنواره های فرهنگی و هنری به تهران محدود شود بنابراین به شرط ایجاد امکانات و بسترهای مناسب می توان با برگزاری جشنواره ها در شهرهای دیگر قابلیت تعمیم آن ها را افزایش داد تا جهشی هم برای حضور مخاطبانی ایجاد شود که شرایط حضور در تهران را ندارند. این امر در سراسر جهان دارای سابقه است و شاهد هستیم که بسیاری از جشنواره های بزرگ همواره در شهرهایی غیر از پایتخت برگزار می شوند. این اتفاق فرصت شناخته شدن شهرهای کوچک و ثبت نام آن ها به عنوان رقم زننده رویدادهای بزرگ را هم با هزینه های بسیار کمتر فراهم می کند.
وی در ادامه با اشاره به سه بخش اضافه شده پویا نمایی، اقلام تبلیغی و طرح ایده و برنامه به این دوره از جشنواره یاس بیان داشت: پویانمایی از بخش هایی است که مورد استقبال قشر کودک و نوجوان به عنوان آینده سازان جامعه است. در این بخش باید بدانیم که چه انیمیشن هایی و با چه تفکری در شبکه خانگی مورد توجه است تا هم انگیزه تولید این آثار افزایش یابد و هم معیار و ضابطه هایی برای پخششان در این سیستم که ملاحظات تربیتی را هم رعایت کرده اند، مشخص شود.
اقلام تبلیغی نیز از دیگر بخش های حائز اهمیت و حتی مهم تر از سایر بخش هایی سینمایی است. زیرا اقلام تبلیغی در سینما به زمان اکران مربوط می شود که مخاطبان خاصی هم دارد اما در نمایش خانگی با گروه های پرشمارتری سر و کار داریم و در گذشته بحث هایی را هم به دنبال داشته است و بعضی از هنرمندان گلایه مند بودند که چرا شا‌ن‌شان حفظ نمی شود. رویکردمان در جشنواره یاس به این بخش این است که اقلام تبلیغی گذشته از کارکرد اطلاع رسانی باید به خودی خود و مستقلا مورد بررسی قرار بگیرند.
وی افزود: همچنین طرح و ایده برنامه ها نیز در گذشته بارها مورد اعتراض قرار می گرفت که چرا بعضی از آن ها سلیقه فرهنگی جامعه را تهدید و مورد هجوم قرار می دهند. ایده های برتر این جشنواره قطعا مورد حمایت قرار می گیرند. اگرچه در دیگر مواقع سال نیز ظرفیت برای حمایت از فیلمنامه های خوب و ایده های مناسب همواره در موسسه رسانه های تصویری وجود داشته و دارد.
شبکه نمایش خانگی؛ راهکار حفظ تعامل مستمر مردم با سینماست
مسافر آستانه با اشاره به استقلال بیشتر جشنواره فیلم های ویدئویی یاس به نسبت جشنواره فیلم فجر گفت: در شهرهایی که سالن سینما وجود ندارد، ارتباط مردم با سینما از طریق شبکه نمایش خانگی حفظ می شود. به همین دلیل هم آثاری که چه ویدئویی باشند و چه منتخب سینمای کشور در این جشنواره مورد توجه هستند.
وی در پایان موسسه دولتی رسانه های تصویری را در ایجاد تعادل و اهمیت به آثار ارزشمند سینمایی اضافه کرد: موسسات خصوصی غالبا دنبال خرید آثاری هستند که از نظر اقتصادی بازگشت پذیرند بنابراین فیلم هایی که در سینما سودآور نباشند چندان مورد استقبال این موسسات قرار نمی گیرند. بدین ترتیب آنچه که سوپاپ اطمینان کنترل عدم ورود کارهای کم ارزش است همین موسسات دولتی مانند رسانه های تصویری هستند. زیرا اتفاقا از آثاری حمایت می کنند که موسسات خصوصی به آن ها اقبال نشان نمی دهد و مطابق با رسالت و وظیفه ای پیش می رود که از سوی دولت بر دوش وی نهاده شده است.
دبیر دومین جشنواره فیلم ویدئویی یاس در بخش دوم نشست و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که دفتر موسسه رسانه های تصویری در اسپانیا چه سرنوشتی دارد، عنوان کرد: در دوره ای به دلیل مشکل تحریم های اقتصادی سایر کشورها و این که نمی توانستیم برای انجام معاملات بین دفتری دفتری برای معاملات بین المللی این موسسه در اسپانیا تاسیس شد که در ادامه با برطرف شدن بعضی از مشکلات فعالیت چندانی نداشت و حالا هم فعال نیست. بنابراین این دفتر با تصمیم نهایی یا دوباره فعالیتش را از سر می گیرد یا به طور کامل تعطیل می شود.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن