تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش پرورش ماهي بدون نياز به تعويض آب در کشور اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
روش پرورش ماهي بدون نياز به تعويض آب در کشور اجرا شد
رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور از اجراي روش پرورش ماهي بدون نياز به تعويض آب خبر داد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد پورکاظمي در جلسه خبري امروز با اشاره به اينکه منابع آب در کشور بويژه در مناطق مرکزي و گرم خشک بسيار محدود است ، افزود: در اين روش توليدکنندگان با نصب تجهيزات فيلتراسيون و هوادهي آب مي توانند با يکبار آبگيري در استخرها به مدت 3 سال ماهي توليد کنند.

وي گفت: در اين روش پسماندهاي مواد غذايي، فضولات ماهي ها و مواد دفعي ديگر در آب تصفيه مي شود و آب پس از هوادهي به استخرهاي پرورش بر مي گردد.

رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور افزود: در روش پرورش ماهي بدون نياز به تعويض آب از ورود پسابها به محيط طبيعي و آلودگي منابع آبي نيز جلوگيري مي شود.

پورکاظمي گفت: اين روش بصورت آزمايشي در يکي از مراکز پرورش ماهي تيلاپيا اجرا شده است.
وي افزود : اين دانش در اختيار شرکت هاي پرورش ماهي کشور نروژ است و با مذاکراتي که با اين شرکت ها انجام شد و امکان بومي کردن اين دانش ايجاد شده است.

رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور براي انتقال اين دانش به بخش خصوصي اعلام آمادگي کرده است.

پورکاظمي از واگذاري نتايج تحقيقاتي به بخش خصوصي خبر داد و گفت: هم اکنون نتايج تحقيقات توليد فرآورده هاي شيلاتي مانند فيش برگر، بستني ماهي، اسنک ماهي، کلوچه جلبک و ترکيب ماکاروني با جلبک به بخش خصوصي واگذار شده است و در حال عقد قرارداد هستيم.

وي افزود: بيش از 100 عنوان نتايج تحقيقاتي قابل واگذاري به بخش خصوصي است.

رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور گفت: براي واگذاري نتايج تحقيقاتي با شرکت هاي دانش بنيان و کارخانه داران در حال مذاکره هستيم.

پورکاظمي از برگزاري مزايده فروش و واگذاري چهار عنوان از نتايج پژوهشي اين موسسه به شرکت هاي دانش بنيان را از ديگر اقدامات براي تجاري سازي نتايج تحقيقات بيان کرد.

وي درباره ميزان درآمد موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور گفت: سال گذشته از محل فروش نتايج پژوهشي 2 ميليارد تومان درآمد داشتيم و پيش بيني مي شود امسال به 5 ميليارد تومان برسد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن