تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816701175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجفی: 5 اقدام دیگر مورد توافق با آژانس در دستور کار است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نجفی: 5 اقدام دیگر مورد توافق با آژانس در دستور کار است
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بیان این که « کار با آژانس را هم‌چنان ادامه می‌دهیم» گفت: 5 اقدام دیگر مورد توافق با آژانس در دستور کار است که آن‌ها را اجرا می‌کنیم.
آفتاب: به گزارش ایسنا، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر دوشنبه در همایش یک روزه "واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت یازدهم" افزود: ممکن است نتوانیم طبق زمان‌بندی از قبل اعلام شده برای 5 اقدام که تا سوم شهریور بوده است، اقدامات را اجرایی کنیم.


نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه با اشاره به سیاست مبتنی بر « تعامل سازنده دولت یازدهم» گفت: این تعامل در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ در چارچوب مذاکرات هسته‌ای باید عملیاتی می‌شد؛ چنانکه از همان ابتدا این تعامل به طور گسترده شروع و در نهایت به مذاکرات ژنو منجر شد. در آن مقطع ما با آژانس و بر روی سند رویکرد ساختاری اختلافات اساسی داشتیم.


وی افزود: از جمله این اختلاف‌ها این بود که آژانس حاضر نبود هیچ سندی را به ما نشان دهد یا ارائه کند. البته موضوعات دیگری نیز بود که اختلاف بر سر آن‌ها وجود داشت و بن‌بست ایجاد کرده بود.


وی با بیان اینکه در همین مقطع مذاکره با 1+5 شروع شده و لازم بود با یک اقدام ابتکاری که همزمان مواضعمان را حفظ کند کار با آژانس را ادامه دهیم، افزود: ایران پیشنهادی را به عنوان اقدام عملی ارائه کرد که بر اساس آن به جای گفت‌وگو و مذاکره عملا کار را آغاز کردیم که البته همان هم به یک چارچوب نیاز داشت که به تفاهم میان دوطرف در آبان‌ماه 1392 منجر شد.


نجفی همچنین عناصر این تفاهم را که با عنوان «چارچوبی برای همکاری» مطرح می‌شود برشمرد و گفت: یکی از موارد این بود که ما به موضوعاتی می‌پرداختیم که در گذشته روی آن کار نشده باشد. همچنین باید مراتب اطلاعات امنیتی ما حفظ و اقدامات گام به گام انجام شود. همچنین ما در این تفاهم اتهامات علیه ایران تحت عنوان «ابعاد احتمالی نظامی» را نپذیرفتیم.


این دیپلمات ایرانی اظهار کرد:‌ با شروع اقدامات عملی که از مسائل کنونی و جاری شروع شد فضای مثبتی به وجود آمد و در همین فضا مذاکرات سیاسی پیش رفت و به فاصله کوتاهی بعد از آن توافق ژنو حاصل شد.


نجفی همچنین با بیان اینکه بعد از شش اقدام اول، هفت اقدام دیگر مورد توافق قرار گرفت و اجرا شد افزود: یکی از هفت اقدام مربوط به مسائل گذشته یعنی چاشنی‌های ایمن انفجاری بود که البته قبلا هم در این‌باره مذاکره شده بود؛ اما مذاکره درباره آن در مقطعی قطع شده بود و ما همان مذاکرات را ادامه دادیم.


وی اضافه کرد: سوال آژانس این بود که این چاشنی‌های دو منظوره برای چه مصارفی استفاده شده اما متاسفانه اسناد متقنی در این باره به ما ارائه نمی‌کرد. از نظر ما آژانس برای ارائه‌نکردن این اسناد تحت فشار بیرونی بود. پس از آن ما برای اجرای 5 گام دیگر با آژانس توافق کردیم اما با توجه به اختلاف نظری که بر سر چاشنی‌ها وجود داشت این اقدامات را اجرا نکردیم تا اینکه پذیرفتند این موضوع را به نحوی ببندند و سفر آمانو همزمان با همین مساله بود.


نماینده ایران در آژانس خاطرنشان کرد: ما بر روی موضوعاتی که منطقی و قابل کار باشد همکاری می‌کنیم، در عین حال که می‌خواهیم ابهامات به طور کامل رفع شود.


وی همچنین با اشاره به بیانیه یوکیا آمانو در سفر اخیرش به تهران اظهار کرد: از نظر ما بیانیه مطبوعاتی آمانو سندی قابل استناد است و توضیحاتی که مدیر کل آژانس ارائه کرد نشان می‌دهد استفاده چاشنی‌ها در صنعت نفت و گاز ایران بوده است.


وی در ادامه با بیان اینکه « یکی از خواسته‌های آمانو این بود که به ایران بیاید و با رییس جمهور دیدار و بر تعهد آژانس بر ادامه همکاری‌ها در چارچوب تفاهم آبان‌ماه سال گذشته تاکید کند» گفت: آمانودر بیانیه‌اش هم اعلام کرد که از این سفر راضیست.


نجفی گفت: معتقدم با فضای مثبتی که هنوز وجود دارد زمینه برای مذاکرات سیاسی فراهم است.


وی یک بار دیگر تاکید کرد که اتهامات مطرح شده علیه ایران که از جمله سوالات آژانس است بی‌اساس است و « حتی آن‌ها یک برگ سند هنوز در این رابطه به ما ارائه نکرده‌اند. آنچه هست اطلاعات سرویس‌های جاسوسی غربی است که به آژانس داده شده و مستند نیست.»


وی افزود: ما سعی داریم در عین حفظ اصول خود اتهامات را یک به یک رفع کنیم و خوشحالیم که در گام اول یکی از موضوعات کلیدی را (چاشنی‌های ایمن انفجاری) به نحو معقول و مستند به آژانس اثبات و حل کردیم.


این عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان با اشاره به برخی درخواست‌های آژانس گفت: همان‌طور که رییس جمهور روز گذشته اعلام کردند برنامه موشکی ایران غیرقابل مذاکره است. ما این را به 1+5 و آژانس گفته‌ایم که وارد این حوزه‌ها نخواهیم شد؛ چرا که صنایع دفاعی‌ خط قرمز ماست.






تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن