تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست‌های بانکی کشور باید تغییر کند/ اقدام شهرداری تهران مورد توجه نهادهای دیگر قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه دامغان:
سیاست‌های بانکی کشور باید تغییر کند/ اقدام شهرداری تهران مورد توجه نهادهای دیگر قرار گیرد خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با بیان این‌که اکثر بانک‌های کشور از عوامل رکود اقتصادی در جامعه هستند،‌ گفت: سیاست‌های کلان بانکی باید هر چه سریع‌تر در راستای منافع مردم و کشور و اجرای حقیقی دستورات اقتصادی اسلام تغییر کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با پرداختن به شرایط اقتصادی کشور و لزوم حل مشکلات مردم در این حوزه اظهار داشت: تورم و رکود اقتصادی دو عامل مهم برای قفل شدن اقتصاد جامعه است که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده همچنان حل نشده است.
 وی با اشاره به اینکه تورم مسأله‌ای است که در طول‌سال‌ها پله پله رشد کرده و باید زودتر از این‌ها علاج می‌شد و اکنون نیز برای حل آن زمان نیاز است، افزود: کاهش ارزش پول ملی، تعطیلی نزدیک به دو هزار کارخانه تولیدی و بیکار شدن بیش از 500 هزار نفر در طول سال‌های گذشته نشان دهنده آن است که باید مشکلات این حوزه ریشه‌ای حل شود.
 خطیب نماز جمعه دامغان مصرف بی‌رویه و نظام بانکی بیمار را دو عامل اصلی رکود اقتصادی کشور عنوان کرد و تصریح کرد: مصرف عامل بسیار مهمی در سبک زندگی است، مصرف باید مطابق دستورات اسلام و قرآن کریم به اندازه باشد، یقینا عمل به تنها یک آیه قرآن می‌تواند اقتصاد کشور و خانواده‌ها را متحول کند و آن استفاده از تمام نعمات الهی به اندازه نیاز و معقول است.
 حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر اینکه باید در نوع و نحوه مصرف رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) مطالعه و از آن الگو برداری کنیم، خاطر نشان کرد: متأسفانه در جامعه باب شده است که افراد متمول و افزایش ثروتشان را دلیلی بر توجیه مصرف زیاد خود و خانواده‌شان می‌دانند در حالی که این موهبت باید در راه کمک به نیازمندان جامعه صرف شود.
 شهری که بانک‌هایش زیاد شود فقر در آن افزایش می‌یابد
 امام جمعه دامغان با انتقاد از سیاست‌های سود‌جویانه بانک‌ها، نظام بانکی را دومین عامل مهم رکود اقتصادی کشور و ناتوانی تولید کنندگان برشمرد و گفت: این مسأله که چرا هیچ‌گاه در شرایط عادی بانک‌ها ضرر نمی‌کنند ‌و همیشه متضرر کسی است که به بانک وابسته شده یعنی وامی با سود بسیار بالا به او داده شده و به دلیل عدم توان بازپرداخت زندگی خود را از دست رفته می‌بیند، گواهی بر بیماری نظام بانکی ما است.
 نماینده ولی فقیه در شهرستان دامغان افزود: این مسأله که هر چه بانک‌ها بیشتر شوند اقتصاد جامعه رو به تزلزل می‌رود و شهری که بانک‌هایش زیاد شود فقر در آن افزایش می‌یابد به اصلی اقتصادی در کشور ما بدل شده زیرا قصد بانک‌ها از ابتدای هر مشارکت تنها سودجویی است و منافع بانک و مردم در یک راستا قرار ندارد.
 وی با تأکید بر اینکه مسؤولان اقتصادی کشور باید فکری به حال وضعیت نظام بانکی کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز باید به بانک‌های کشورمان توصیه کنیم لااقل در امر حمایت تولیدکنندگان از بانک‌های خارجی الگو بگیرند که اجازه نمی‌دهند چرخ کارخانه‌ای به دلیل عقب افتادن اقساط وام لنگ شود و عده‌ای کارگر بیکار شوند نه اینکه آنقدر سود وام و تأخیر اقساط از تولید کننده بگیرند که سرمایه و کارخانه‌اش را یک‌جا به نفع بانک مصادره کنند.
 بی‌حجابی و بی‌عفتی جامعه را تباه می‌کند
 حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با یادآوری 30 مردادماه سالروز حمله وحشیانه عمال حکومت رضاخانی و کشتار مردم مؤمنی که در دفاع از حجاب و عفاف خود در مسجد گوهرشاد گرد آمده ‌بودند، گفت: هرگز نباید از یاد ببریم که حجاب و عفاف به مرد و زن مسلمان ارزش می‌دهد و بنیان خانواده را ثبات می‌بخشد.
 امام جمعه دامغان با بیان اینکه حجاب موهبنی است که به جامعه ارزش می‌دهد و آن را از فساد و هرج و مرج حفظ می‌کند، تصریح کرد: جامعه‌ای که این دو ارزش را در خود داشته باشد از بسیاری چالش‌ها مصون است زیرا بی‌عفتی و بی‌حجابی اختلافات و منکرات را زیاد و جامعه را تباه می‌کند که این مسأله در تاریخ جوامع مختلف مشاهده می‌شود و ما باید از آن عبرت بگیریم.
 وی با حمایت و قدردانی از شهردار تهران و مجموعه شهرداری پایتخت به‌خاطر اجرای طرح جدا سازی مکان فعالیت کارمندان زن و مرد این نهاد، خاطر نشان کرد: این کار شایسته باید به الگویی برای همه مسؤولان تبدیل شود زیرا به گفته رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی و ولایی مسؤولان باید با عمل خود پیشگام ترویج دستورات دین و فرهنگ اسلامی باشند.
 خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرد: اقدام شهرداری تهران باید به‌عنوان الگو در دانشگاه‌های ما اجرا شود، زیرا این سوال باقی است که چرا همچنان پس از گذشت 35 سال از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی و رهنمود‌های امام و رهبری مسأله رفع اختلاط دختر و پسر در مراکز آموزش عالی با بی‌توجهی مسؤولان امر مواجه است.
 گفتنی است، گرامیداشت سالروز بازگشت سرافرازانه نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی و تأکید بر درس بزرگ آنان در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت حتی در اردوگاه‌های اسارت و توصیه امام جمعه دامغان مبنی بر لزوم افزایش حس تعاون در بین مردم و مسؤولان جهت رفع مشکلات اقشار نیازمند جامعه از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/ب4



۱۳۹۳/۵/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن