تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804291514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت غیرسازنده از آفت‌های بخش تعاون است/ تعاونی ها باید به دنبال کیفیت بخشی تولیدات باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان کلانتری:
رقابت غیرسازنده از آفت‌های بخش تعاون است/ تعاونی ها باید به دنبال کیفیت بخشی تولیدات باشند
زنجان - خبرگزاری مهر: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با تاکید بر لزوم تلاش همه مسئولان برای احیای نقش تاثیرگذار "تعاون" در اقتصاد کشور گفت: رقابت غیرسازنده یکی از آفت‌های بخش تعاون است.



به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان اتاق های تعاون شمال و غرب کشور برون رفت از رکورد و چالش اقتصادی را نیازمند توجه بیشتر به بخش تعاون و توسعه فعالیت ها در این بخش عنوان کرد و افزود: توسعه بخش تعاون باعث شکوفایی اقتصادی و جهش در این حوزه می شود.

وی ادامه داد: رشد سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین نقش‌های شرکت‌های تعاونی است که  متأسفانه سرمایه‌های اجتماعی از سرمایه‌هایی است که تا به امروز توجه جدی به آن نشده است.

کلانتری لزوم توجه به حوزه تعاون را در  کشور به عنوان یک بخش اثرگذار و توانمند مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه سعی کنیم چالش های موجود در زمینه توسعه  بخش تعاون را مرتفع کنیم افزود: در حالی که این سرمایه، پشتوانه سرمایه اقتصادی و تولید است و هر نظام اجتماعی که از وجود بخش تعاون توانمند برخوردار باشد می‌تواند گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی بردارد لذا باید قدر نقش تعاونی‌ها در توسعه کشور را دانسته و اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  توسعه تعاون باید در گام اول به صورت عدالت‌محور تحقق یابد، توسعه بخش تعاون را عامل مهم در زمینه کاهش مشکلات و چالش های اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: تعاون همواره به تلاش و کم‌توقعی شناخته شده است و توسعه تعاون به عنوان توسعه عدالت در جامعه است و توسعه این بخش زمینه ساز رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و پیشرفت جامعه می شود.

کلانتری با بیان اینکه شرکت های تعاونی از ظرفیت بالا در زمینه نیروی انسانی متخصص و توانمند برخوردار است، شرکت های تعاونی را مولد و سازنده عنوان کرد و گفت: شرکت های تعاونی سرمایه های قابل توجهی در حوزه نیروی انسانی متخصص دارند  که می توانند در زمینه جهش اقتصادی موثر واقع شوند.

وی ادامه داد: همپوشانی فعالیت های مختلف شرکت های تعاونی از سوی یکدیگر می تواند بستر مناسبی برای رشد و توسعه این بخش را فراهم کند. کلانتری از عضویت 206 هزار نفر در  کشور در تعاونیهای خبر داد و گفت: این تعداد در  3 هزار و 900 تعاونی فعال هستند.

وی میزان اشتغالزایی تعاونیها در  کشور را  41 هزار نفر عنوان کرد و افزود: به رغم این میزان اشتغالزایی ظرفیت اشتغالزایی بخش تعاون بیشتر از این رقم است که می توان نسبت به توسعه این روند اقدام کرد.

معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی    با بیان اینکه تعاونی یک تشکل اجتماعی فراگیر است که فقط حدود 500 هزار نفر عضو هیئت مدیره و بازرس در این بخش وجود دارد، یادآور شد: تعاونی‎ها سبب رشد سرمایه اجتماعی می‎شوند و این سرمایه اجتماعی پشتوانه نظام است.

کلانتری افزود: بخش تعاون به 25 درصد سهم خود از اقتصاد نرسیده است و تحقق این امر نیازمند عزم ملی است.

کلانتری با بیان اینکه دولت یازدهم نگاه ویژه به فعالیت های بخش تعاون دارد در عین حال افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید شاهد شبهه‌ای در فعالیت تعاونی‌ها نبوده، بلکه با نگاه شفاف و روشن به یکدیگر بنگریم که لازمه تحقق این مهم مسئولیت پذیر بودن افراد است.

کلانتری  ادامه داد: تعاون‌گران همواره باید پشتیبان هم بوده و مشکلات یکدیگر را به کمک هم برطرف کنند که لازمه رسیدن به این مهم، داشتن رقابت سازنده است که  انتظار داریم مجموعه تعاونی‌های استان بتوانند با همدلی در این بخش، نقش موثر خود در توسعه اقتصادی را تداوم بخشیده و باعث سر پا بودن تعاونی‌ها شوند. معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمارهای موجود در زمینه تعداد و فعالیت تعاونی ها قابل تامل بوده و باید با اتخاذ تدابیر لازم مشکلات موجود در این حوزه رفع شود. کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر بخش تعاون بابرندسازی مشکل دارد افزود: متأسفانه امروزه تعاونی‌های ما با مشکل برندآفرینی مواجه بوده و قادر نیستند از ویترین خوبی برخوردار باشند که همین مسئله باعث شده است تا تولیدات شرکت‌های تعاونی آن‌گونه که باید از استقبال مقبولی برخوردار نباشد از این رو شرکت‌های تعاونی باید ضمن توسعه بازارهای صادراتی، زمینه‌ای برای ایجاد درآمد ارزی فراهم کنند.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها باید محصولات باکیفیت تولید کرده و به دنبال برندآفرینی باشند چون در یک بازار رقابتی نبود برند مانع از روند توسعه ای یک بخش اقتصادی شود.

 


۱۳۹۳/۵/۲۷ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن