تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819966141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت فعالانه صنف چاپ و نشر استان ها برای رفع مشکلات/ پذیرای پیشنهادات اصناف هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان برازش خواستار شد:
مشارکت فعالانه صنف چاپ و نشر استان ها برای رفع مشکلات/ پذیرای پیشنهادات اصناف هستیم
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: نیازمند مشارکت فعالانه صنف چاپ و نشر استان ها برای رفع مشکلات این حوزه هستیم و لازم است این صنف، با هماهنگی و هم فکری یکدیگر پیشنهادات اجرایی خود را به وزارتخانه ارائه کنند تا ما نیز بتوانیم در راستای رفع این موارد اقدامات لازم را انجام دهیم.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا برازش پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان حوزه چاپ و نشر اصفهان با بیان اینکه با مسایل نگارش، تالیف و تدوین و مشکلات حوزه چاپ و نشر آشنا هستم، اظهار داشت: برخی مسایلی که در حوزه چاپ و نشر بدان مبتلا هستیم ناخواسته است و باید صنوف مختلف اعم از چاپ و نشر با انسجام، تلاش و هماهنگی مشکلات رفع کنند.

وی ادامه داد: انتظار ما از صنف ناشران این است که مشکلات خود را به وزارت خانه منعکس کنند چراکه کارشناسان این وزارتخانه نمی توانند از تمامی مشکلات کشور در این حوزه مطلع شوند.

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه قوانین و مقررات تاکید کرد: این کارگروه دارای سه بخش ایجاد چاپخانه، واردات و صادرات و تخلف و رسیدگی است و در جلسه کارگروه 17 نفر از نمایندگان حوزه چاپ و نشر کشور حضور داشتند.

وی اضافه کرد: قرار بر این بود که این گروه پیشنهادات خود را به ما ارائه کنند اما هنوز هیچ موردی در این زمینه دریافت نکرده ایم و سئوال من این است که چگونه می توان انتظار داشت که بدون کمک این صنف در ارائه انتظارات و پیشنهادات مشکلات موجود رفع شود.

برازش با بیان اینکه استان اصفهان صاحب فرهنگ و هنر است و از استان های بزرگ و ویژه انتظار ما بیشتر است، ابراز داشت: مناطق آزاد و تجاری در کشور داریم که اعتبار برخی از آنها حدود 7 هزار میلیارد تومان در سال است و بر این اساس کمیسیون دولت مصوب کرده 10 درصد این مبلغ این فعالیت را به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده در کارگروه اقتصاد و فرهنگ وزارتخانه مصوبه ای در این ارتباط ارائه و نامه ای نیز با امضای صانعی معاون وزیر به ادارات کل و تشکل های مختلف فرهنگی ارسال شد که حوزه  چاپ و نشر از این بستر می تواند استفاده های خوبی داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم درک تحولات علمی، فرهنگی هنری برای موفقیت در کار چاپ و نشر تاکید کرد: هر کس در هر وضعیت شغلی که هست باید پیش بینی از آینده این شغل داشته و به عبارتی موضوع آینده پژوهی را همواره مدنظر قرار دارد به ویژه برای رسته هایی که با تحولات زیادی در جامعه مواجه می شود این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لزوم ساماندهی پروانه های بخش نشر کتاب

وی با اشاره به مشکلات بخش نشر کتاب تاکید کرد: تعداد پروانه های صادر شده در این حوزه باید ساماندهی شود و اصناف نیز باید در این باره درخواست جدی از وزارتخانه داشته باشند.

برازش با بیان اینکه حرفه ای شدن حوزه نشر بسیار ضروری است، تاکید کرد: برخی ناشران در طول سال بدون توجه به کیفیت محتوا تنها تعداد زیادی کتاب چاپ می کنند در حالیکه اگر 10 کتاب ارزشمند چاپ شود می توان به پیشرفت این صنعت بسیار امیدوارتر بود.

وی اضافه کرد: در حوزه چاپ و نشرکتاب  باید دقت کنیم که تغییرات اقلیمی و تکنولوژی نیازمند به کارگیری ابراز آلات جدید در این حوزه است.

چاپخانه های ایران به اندازه کافی فعال نیستند

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تحول حوزه چاپ در دهه های اخیر زیاد بوده است اما چاپخانه های ما کمتر فعال هستند، ابراز داشت: در طول دو ماه 27 هزار تن کالای چاپ شده از لفاف کالاها تا موارد دیگراز چین، هند وعربستان وارد کشور ما شده است.

وی افزود: این مسئله ممکن است به دو دلیل گران بودن چاپ داخلی یا فقدان ابزار لازم برای ارائه چاپ با کیفیت یا هر دو باشد و لازم است با پژوهش صحیح این مشکل رفع شود.

برازش با اشاره به اینکه این آمارها در بهمن ماه به مجلس ارائه شده است، اظهار داشت: بر این مبنا قرار است برای واردات محصولات فرهنگی 4 درصد عوارض و واردات نیز اعمال شود.

وی ادامه داد: نیارمند ارائه آموزش هایی در راستای ارائه کیفیت مطلوب چاپی هستیم تا بدین طریق برخی محصولات وارداتی در خود ایران تولید شود.

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: همچنین قرار است در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نمایشگاه بزرگی ایجاد شود تا توانایی محصولات چاپی کشور را  در کنار محصولات وارداتی قرار دهیم و ترغیب به استفاده از محصولات داخلی را ترویج کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش آموزشی همچنین لازم است به سمینارها و برگزاری دوره های پودمانی آموزش و پرورش اقدام شود و ما نیز تمام کمک های لازم حتی دعوت از اساتید خارجی را می توانیم برعهده بگیریم.

ایجاد مرکز آموزش و پرورش رفاهی در کنار شهرک های چاپ و نشر

برازش تاکید کرد: شهرک های چاپ و نشر کشور هم اکنون در برخی شهرها همانند قم، مشهد، تبرزی تهران و اصفهان فعال شده است و ما نیز در ادامه در زمینه تسهیلات استقرار یا نوسازی کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه  پیش بینی می شود مرکز آموزش و پژوهش رفاهی در کنار این شهرک ها ایجاد شود، گفت: مسلم است که در شهرک های صنعتی واحدهای کوچک تر کمتر تمایل به حضور دارند و  این مکان برای انبار مواد اولیه و کتاب نیز می تواند مناسب تر باشد.

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به تغیر تکنولوژی و ذائقه ها در دنیا امروز همانند پیشرفت چاپ به شکل دیجیتال نباید انتظار داشته باشیم که ما همچنان از روش های قدیمی استفاده کنیم و مردم نیز استقبال کنند.

به گزارش مهر، در ابتدای این نشست که قطبی مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان و قلمکاریان معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند، تعدادی از فعالان حوزه چاپ و نشر استان اصفهان مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود در این حوزه را با مدیر کل چاپ و نشر وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.


۱۳۹۳/۵/۲۷ - ۱۵:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن