تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798626484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عطش سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



عطش سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان!
‌ای کاش‌ از عطشمان در مواجهه با زندگی خصوصی هنرمندان، ورزشکاران و مجموعاً چهره‌ها بکاهیم و اجازه بدهیم این قشر نیز در بستر جامعه زندگی طبیعی‌شان را به همراه خانواده داشته باشند و نشانه رفتن همیشگی موبایل‌ها به سمت آنان و نیز انتشار گسترده تصاویر زندگی شخصی‌شان، ایشان را به انزوا و محروم شدن از بخشی از حقوق طبیعی‌شان نکشاند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، از پرمخاطب‌ترین اخبار و تصاویر فضای اینترنت، ارتباط‌ با چهره‌های مطرح‌ هنری و به طور خاص سینماگران است. اما در این میان، یک آفت برای این کنجکاوی وجود دارد و آن تلاش برای سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان است که طبیعتا همچون دیگر قشرهای مردم حریم مشخصی دارند و آنچه نگران کننده است، تلاش وسیع برای ورود به چنین فضای غیراخلاقی است.
«تصاویر خصوصی بازیگران»، «عکس‌های لو رفته»، «زندگی خصوصی هنرمندان» و... برخی از عناوین مجموعه‌هایی از تصاویر مستمراً در حال به روزرسانی از هنرمندان و بیش از همه هنرمندان، بازیگرانی است که در سینما و تلویزیون حضور یافته و چهره شده‌اند، رخدادی که روز به روز در حال وسعت یافتن است و اگر در گذشته‌ موردی بود، حال در فضای آنلاین، به اتفاقی فراگیر بدل شده است.
بنا بر این گزارش، شکل‌گیری شبکه‌هایی همچون اینستاگرام برای گسترش چنین فضاهایی کارآمد‌ بوده و تمرکز بیشتر این مجموعه‌ها ـ که بعضا تا دویست هزار لایک دریافت کرده‌اند ـ حکایت از علاقه فراوان مردم حاضر در فضای مجازی برای سر درآوردن از زندگی خصوصی‌شان دارد، جامعه‌ای که شاید نتوانند‌ به واسطه عدم فراگیری قالب اینترنت در سطح خانوارهای ایرانی، نماینده واقعی و جامعی برای همه مردم باشند‌، اما بی‌گمان روایتگر رفتار بخشی از جامعه است که اتفاقاً اکثراً از سطح سواد قابل توجهی برخوردارند.
این فوکوس روی زندگی خصوصی هنرمندان، گاهی به تشنج هم می‌انجامد و بار‌ها دیده شده ‌هنرمندان در برنامه‌هایی که حضور می‌یابند تا زمان سوار شدن به خودرو و یا حتی پس از آن با چهره‌های پیگیری روبه‌رو می‌شوند که علاقه دارند لحظه به لحظه حضورشان را در موبایلشان در قالب فیلم و عکس داشته باشند و در بسیاری از اوقات، پیشنهادهای عجیبی به هنرمندان می‌دهند که دعوت به همکاری، دعوت به شام و درخواست تلفن شخصی هنرمندان، جزو درخواست‌های معمول در مقابل این پیشنهادهای عجیب محسوب می‌شوند!
طبیعتاً گاهی این فضا به تشنج نیز کشیده می‌شود، چرا که به هر حال هنرمندان نیز از آستانه تحمل مشخصی برخوردارند و ممکن است در مقابل برخی از این سماجت‌ها که از علاقه نسبت به هنرمندان نشات می‌گیرد، واکنش تندی داشته باشند که این کنش و واکنش بار‌ها مشاهده شده و به همین دلیل حضور مستمر بازیگران در فضاهای عمومی نظیر رستوران، پارک و... به ندرت اتفاق می‌افتد و بسیاری از هنرمندان نیز برای جلوگیری از سواستفاده از عکس‌هایشان، در فضای مجازی صفحه‌ای ندارند.
آنچه مسلم است، سرک کشیدن به زندگی خصوصی هنرمندان در بسیاری از کشورهای دنیا، بخشی جذاب و پرمخاطب است و اساساً فلسفه وجودی پاپاراتزی بر همین اساس استوار است و بسیاری از رسانه‌های معتبر انگلیسی زبان به این بخش توجه ویژه‌ای دارند و درباره برخی از اجزای زندگی خصوصی سلبریتی‌های غربی عکس‌هایی از چند کیلومتری شکار کرده و برایش شرح و تفسیر می‌نویسند که بازگویی‌اش نیز ممکن نیست.
با این حال آیا نسبتی میان اخلاقیات در کشورمان با آنچه در این نشریات انگلیسی زبان رخ می‌دهد وجود دارد؟ بدون تردید چنین رویکردی با مبانی اخلاق اسلامی و ایرانی نیز در تضاد است و به همین دلیل آنچه در حال وقوع است و در فضای مجازی بسط یافته، حداقل نسبتی با اخلاقیات ندارد و متأسفانه گاهی منجر به آسیب دیدگی زندگی شخصی برخی از هنرمندانی می‌شوند که به آن‌ها علاقه‌مندیم.
از این دیدگاه، ‌ای کاش‌ از عطشمان در مواجهه با زندگی خصوصی هنرمندان، ورزشکاران و مجموعاً چهره‌ها بکاهیم و اجازه بدهیم این قشر نیز در بستر جامعه زندگی طبیعی‌شان را به همراه خانواده داشته باشند و نشانه رفتن همیشگی موبایل‌ها به سمت آنان و نیز انتشار گسترده تصاویر زندگی شخصی‌شان، ایشان را به انزوا و محروم شدن از بخشی از حقوق طبیعی‌شان نکشاند.   تابناک  




۲۶/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن