تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809712043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلمان تلفن کری را شنود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آلمان تلفن کری را شنود کرد


مجله آلمانی اشپیگل نوشت، دستگاه اطلاعاتی آلمان تماس تلفنی جان کری وزیر امور خارجه امریکا را ضبط [و شنود] کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مجله اشپیگل به نقل ازمنابع خود نوشت:عوامل دستگاه اطلاعاتی آلمان، تماس تلفنی وزیرخارجه آمریکا دریکی ازسفرهایش به منطقه خاورمیانه با هدف میانجی گری را شنود کرده اند.
اشپیگل می نویسد که فایل صوتی ضبط شده، متعلق به حداقل یک تماس تلفنی جان کری بوده است که به نظر می رسد فوری حذف شده است. اما مجله مذکورهیچ گونه دلیلی دراین باره ارائه نکرده است.
رسانه های المانی اعلام کرده بودند که یک دستگاه اطلاعاتی آلمان اقدام به شنود یکی از تماس های هیلاری کلینتون در زمان حضورش در منصب وزارت امور خارجه امریکا، کرده است و تماس مذکور، "فوری حذف نشده است."
 این فایل صوتی متعلق به تماس تلفنی هیلاری کلینتون و کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل در سال 2012 و پس از بازگشت وی از سوریه می باشد که کلینتون با هدف اطلاع از مذاکرات سوریه با وی تماس گرفته بود.
دیروز جمعه، دولت آلمان و سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در کاخ سفید از ارائه هر گونه توضیحی درباره این گزارش ها خودداری کردند. اشپیگل به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد نوشت: دستگاه اطلاعات خارجی آلمان، تماس های چند نفر از مسئولان امریکایی را از طریق ماهواره رهیابی کرده است. اما ادعا کرد که این اقدام عمدی نبوده است.
سخنگوی دستگاه اطلاعات خارجی آلمان گزارش اعلام که این کشور، تماس های تلفنی "کشورهای دوست" را شنود نمی کند و امریکا جزو کشورهای هدف برای این کشور به شمار نمی آید.
وی افزود: فایل تماس هایی که اشتباهی ضبط می شوند بلافاصله حذف می شود.
پرونده جاسوسی های اینترنتی و شنود تلفنی آمریکایی ها از برخی شخصیت های اروپایی بویژه شخص آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که با افشاگری ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به جریان افتاد، طی دو سال گذشته به یکی از جنجالی ترین موضوع های صحنه سیاسی آلمان تبدیل و موجب ایجاد تنش و سردی بی سابقه ای در روابط برلین ، واشنگتن شده است.
براساس اطلاعات این اسناد، در میان کشورهای اروپایی، آمریکا بیشترین میزان جاسوسی را از آلمان انجام داده طوری که تنها در مدت یک ماه بیش از ۹ میلیون بسته اطلاعاتی درباره مکالمات تلفنی و فعالیت های آنلاین مردم کشورهای مختلف از جمله شهروندان آلمانی جمع آوری کرده است.
با افشای شنود مکالمات تلفنی مرکل از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، انتقاد شخصیت های سیاسی و رهبران احزاب از مرکل به نحو چشمگیری افزایش یافت و افکار عمومی این کشور خواهان مقابله جدی با این اقدام غیرقانونی آمریکایی ها شد که سرانجام در اقدامی بی سابقه در تاریخ سیاسی دو کشور، سفیر آمریکا برای ادای توضیحات و انتقال اعتراض رسمی دولت آلمان به کاخ سفید، به وزارت امور خارجه احضار شد.
افشای عمل متقابل آلمانی ها در قبال جاسوسی های ادامه دار آمریکا در این کشور می تواند موجب ایجاد شرایط جدیدی در روابط سیاسی دو کشور شود که باید منتظر ماند و دید مقام های آمریکایی چه واکنشی به جاسوسی از عالی ترین شخصیت های سیاسی خود نشان خواهند داد.
 


شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن