تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گول تخم مرغ های مارک دار را نخورید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گول تخم مرغ های مارک دار را نخورید


تخم‌مرغ‌هایی که در حال حاضر به عنوان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار در مغازه‌ها عرضه می‌شوند را می‌توان نوعی سوءاستفاده دلالان تلقی کرد چراکه تنها با درج نام مرغداری و تاریخ انقضای بعضا دروغی، موجب جلب اطمینان مصرف‌ کننده از سلامت محصول می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیش از 40 درصد تخم‌مرغ‌ها تنها با اسم مرغداری و تاریخ انقضای  دروغی پرینت می‌شوند و دانه‌ای 50 تومان گران‌تر از تخم‌مرغ‌های معمولی فروخته می‌شوند .
تفاوت شایانی میان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار و تخم‌مرغی که تنها نام مرغداری و تاریخ انقضا روی آن درج می‌شود وجود دارد چراکه نظارتی روی تخم‌مرغ‌های که فقط  پرینت شده ، این در حالیست که  تخم‌مرغ‌های شناسنامه‌دار پروسه طولانی را به منظور تایید سلامت طی می‌کنند که این امر باعث افزایش 50 درصدی قیمت تخم‌مرغ شناسنامه‌دار و بسته‌بندی شده با تخم‌مرغ‌های معمولی شده است.
در بسیاری از مرغداری‌ها به منظور جلب اطمینان مصرف‌کننده، بدون نظارت هیچ متولی و مقام مسئولی روی تخم‌مرغ تاریخ انقضا و نام مرغداری درج می‌شود  این درحالی است که فلسفه شناسنامه‌دار بودن تخم‌مرغ بسیار متفاوت‌تر از این موضوع است.
 اما تخم‌مرغ‌های شناسنامه‌دار چه مشخصاتی دارند؟
برای شناسنامه دار کردن یک تخم مرغ مراحل زیادی طی می شود .مرحله اول جداسازی  تخم مرغ های آلوده وشکسته از تخم مرغ های سالم است .در مرحله بعدی تخم‌مرغ‌ها را از نظر اندازه یکنواخت می‌کنند؛ به طوری که تخم‌مرغ‌های ریز از تخم‌مرغ‌های درشت جدا می‌شوند.در واحدها ی مجاز، مرحله سوم  کنترل کیفی تخم مرغ ها از طریق نورپردازی توسط دامپزشک انجام می شود .
تخم مرغ مارک دار
درمرحله آخرپس از تایید  پرینت مشخصات تخم مرغ از قبیل تاریخ انقضا و پروانه بهره وری در آن درج می شود.وبعد از آن  مصرف کننده می‌تواند با خیال راحت از سلامت تخم مرغ ، آن را مصرف کند و تمام مراکز شناسنامه دار کردن تخم مرغ اگر مشکلی برای محصول پیش آید مسئولیت آن را به عهده می‌گیرند.هر دانه تخم مرغ شناسنامه‌دار 20 تا 50 تومان گران‌تر از تخم‌مرغ ساده است اما اگر در بسته‌بندی قرار بگیرد قیمت آن 50 درصد اضافه می‌شود.
 


شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن