تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اجلاس رؤساي آموزش و پرورش کشور با سخنراني رئيس‌جمهور از اول شهريور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۵۰ب.ظ)
معاون حقوقي و امور مجلس وزير آموزش و پرورش خبر داد: آغاز اجلاس رؤساي آموزش و پرورش کشور با سخنراني رئيس‌جمهور از اول شهريور معاون حقوقي و امور مجلس وزير آموزش و پرورش از آغاز اجلاس رؤساي آموزش و پرورش کشور با سخنراني رئيس‌جمهور از اول شهريور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي ناصري زنجاني در نشست خبري به مناسبت برگزاري سي و يکمين اجلاس رؤساي مناطق آموزش و پرورش کشور در ساختمان شهيدرجايي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد،بابيان اين که شعار امسال اجلاس "تحول در آموزش و پرورش بر مدار تدبير و اميد" است، اظهار کرد: اجلاس رؤساي مناطق آموزش و پرورش از يادگاري‌هاي شهيد رجايي است و آن زمان وي پيشنهاد کرد سالي يکبار رؤساي مناطق آموزش و پرورش کشور دور هم باشند؛ و از سال 61 اين اجلاس‌ها آغاز شده و به استثناء يکسال به صورت منظم برگزار شده است.
وي با اشاره به شخصيت شهيد رجايي به عنوان شخصي فرا وزارتخانه اي ،عنوان کرد: ايشان وقتي وزير شد در دولت اول بعد از انقلاب اسلامي پيشنهاد داد، باتوجه به اين که صحنه تعليم و تربيت که به صورت جمعي اداره مي شود، مديران سالي يکبار گرد هم آمده و به بحث و بررسي پيرامون امور مختلف آموزش و پرورش بپردازند.
حجت الاسلام ناصري تاکيد کرد: در حقيقت لازم است سالي يکبار اين مجموعه دور هم نشسته و راهبردهاي کاربردي را مطرح کنند ما نيز امسال در دولت تدبير و اميد سي و يکمين اجلاس را با شکوه تر اجرا مي کنيم در اين راستا اولويت هاي نظام تعليم و تربيت را مرور کرده وآن هارا مورد توجه قرار مي دهيم.
معاون حقوقي و امور مجلس وزير آموزش و پرورش افزود: از آنجا که آموزش و پرورش امکانات پراکنده بسياري دارد با ساماندهي مناسب اين مکان تلاش کرديم بيش از يک هزار نفر را طي سه روز با صرفه جويي و استفاده از امکانات موجود برگزار کنيم.
وي با بيان اينکه هدف ما از برگزاري اجلاس رؤساي مناطق آموزش و پرورش کشور تبيين مأموريت‌ها، خط مشي و اولويت‌هاي اصلي آموزش و پرورش است، تصريح کرد: تلاش مي‌کنيم فرهنگيان در اقصي نقاط در برنامه‌ريزي‌ها نظرات خود را بگويند و به نوعي سعي مي کنيم تا ميان صف و ستاد هماهنگي سازماني ايجادکنيم.
حجت‌الاسلام و المسلمين ناصري زنجاني با اشاره به اينکه 22 کارگروه در اين اجلاس پيش‌بيني شده است، افزود: در هر کارگروه 34 نفر از رؤساي مناطق آموزش و پرورش حضور دارند و هر کارگروه را يک معاون وزير پوشش مي‌دهد که بين سه تا 6 ساعت نيز زمان براي هر کارگروه پيش‌بيني شده است.
وي تصريح کرد: روساي گروه هاي مختلف نتايج را جمع بندي کرده و در قالب مصوبات اجلاس در طول سال اجرايي مي کنند در اين اجلاس روساي قوا در اول تا سوم شهريور ماه با سخنراني رهنمودهاي خود را عنوان خواهند کرد.
معاون حقوقي وزارت آموزش وپرورش بيان کرد: در اجلاس سي و يکم سياست هايي که وزير آموزش و پرورش طراحي نموده است محوربحث جلسات را تشکيل مي دهد و اين اجلاس نخستين نشست بعد از دولت يازدهم است که اهداف آموزشي دولت تدبير و اميد را بررسي مي کند.
وي تصريح کرد: هدف اصلي برگزاري اين اجلاس اجراي سند تحول بنيادين ، بررسي مسائل اقتصادي و مالي و اجراي برنامه هايي که حول محور سياست هاي پنجگانه آموزش وپرورش در دولت تدبير و اميد است خواهد بود.
حجت‌الاسلام و المسلمين ناصري زنجاني با بيان اينکه اجلاس روساي آموزش و پرورش سراسر کشور از اول تا سوم شهريور امسال در سالن همايش‌هاي رازي برگزار مي‌شود، خاطرنشان کرد: روساي قوا و وزراي اطلاعات و امور خارجه و يک استاد اخلاق از سخنرانان اين اجلاس هستند که افتتاحيه آن نيز با حضور رئيس‌جمهور برگزار خواهد شد.
معاون حقوقي و امور مجلس وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه 6 ميز گرد نيز در اجلاس رؤساي آموزش و پرورش پيش‌بيني شده است، افزود: اين اجلاس، نخستين نشست بعد از تشکيل دولت يازدهم است تا رؤساي آموزش و پرورش از زبان وزير آموزش و پرورش و رؤساي قوا، سياست‌ها را بشنوند.
وي به اهميت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در اجلاس اشاره و عنوان کرد: اجراي سند تحول بنيادين و خطراتي که ممکن است اجراي شتاب‌زده سند براي مناطق داشته باشد در اين اجلاس مورد بررسي قرار مي‌گيرد و رؤسا نظرات و پيشنهادات خود را بيان مي‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين ناصري زنجاني با اشاره به اين نکته که بحث اقتصاد و مالي آموزش و پرورش نيز در اين اجلاس مورد توجه قرار گرفته است، گفت: شعار امسال اجلاس روساي آموزش و پرورش «تحول در آموزش و پرورش بر مدار تدبير و اميد» است.
وي در خصوص نتايج مصوبات سال‌هاي گذشته اين اجلاس و ويژگي هاي برنامه هاي امسال ، گفت: يکي از اشکالات اصلي اجلاس در سال هاي گذشته، اين بود که وضعيت پيگيري مصوبات مطرح نبود که امسال مقررشد دبيرخانه اجلاس را فعال نگه داريم و اين مصوبات را پس از دسته‌بندي و تصويب در شوراي معاونين وزارت آموزش و پرورش ،مورد استفاده قرار دهيم.
معاون حقوقي و امور مجلس وزير آموزش و پرورش در خصوص بودجه اجلاس روساي آموزش و پرورش گفت: ما در قد و قواره اين اجلاس خيلي پول خرج نمي‌کنيم حدود 750 رئيس منطقه دعوت شده‌اند و هزار نفر را در سه روز ميزباني مي‌کنيم و تاکيد بر رعايت صرفه جويي و استفاده از امکانات پراکنده وزارتخانه است.
وي ادامه داد: امسال سقف بودجه براي برگزاري اجلاس را 600 ميليون تومان در نظر گرفته‌ايم و مصمم شديم تا در کنار آن از امکانات موجود استفاده کنيم؛ به عنوان مثال براي اسکان رؤسا از مراکز رفاهي، خانه معلم و باشگاه فرهنگيان استفاده مي‌کنيم و ترجيحاً روسا در رفت و آمد از امکانات اداره کل استفاده مي‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين ناصري زنجاني با بيان اينکه نمي‌توانم با قاطعيت بگويم در گذشته ريخت و پاش بوده است اظهار کرد: در اين اجلاس صرفه‌جويي مي‌کنيم حتي در اسکان مديران استان‌ها اولويت با مراکز رفاهي فرهنگيان است و در صورت پيدا نکردن مرکز رفاهي مناسب، قيد گذاشتيم از هتل‌هاي سطح بالا استفاده نکنند و تاکنون نيز گزارش ها نشان مي دهد که عموماً از مراکز رفاهي آموزش و پرورش استفاده شده است.
وي در خصوص تعداد ميهمانان اين اجلاس نيز گفت: 758 رئيس منطقه ، 13 مدير عشايري و به تعداد استان‌ها نيز مدير آموزش و پرورش استثنايي داريم که از اين تعداد حدود 10 نفر خانم هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن