تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819024081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه حمايت و خدمات دارويي سازمان تأمين‌اجتماعي به بيماران خاص


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
مديرکل درمان غيرمستقيم سازمان تأمين‌اجتماعي تشريح کرد: نحوه حمايت و خدمات دارويي سازمان تأمين‌اجتماعي به بيماران خاص مديرکل درمان غيرمستقيم سازمان تأمين‌اجتماعي نحوه حمايت و ارائه خدمات دارويي توسط اين سازمان به بيماران خاص را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد توانايي گفت: دارو همواره به عنوان يک عامل راهبردي و تأثيرگذار در امر درمان مورد توجه بوده و سازمان تأمين‌اجتماعي همواره سعي داشته که پرداخت از جيب بيماران در اين بخش را در حد قانوني حفظ کند، حتي در اين زمينه از سال‌ها پيش با اجراي تبصره‌هاي بودجه داخلي، نسبت به کاهش و يا حذف فرانشيز پرداختي بيماران اقدام کرده است.
وي افزود: در اين خصوص مي‌توان به طرح بيماران خاص سازمان تأمين‌اجتماعي (شامل بيماران مبتلا به نارسائي مزمن کليه، هموفيلي A و B و تالاسمي ماژور) اشاره کرد که در آن تمامي خدمات درماني ارائه شده اعم از خدمات بستري، آزمايشگاهي، تصويربرداري، اسکن و... که مورد تعهد سازمان‌هاي بيمه‌گر است با تعرفه دولتي و تمامي داروهاي مصرفي اعم از داروهاي تخصصي و غيرتخصصي به شکل کاملاً رايگان در سراسر کشور به بيماران عرضه مي‌شود.
توانايي ادامه داد: اين طرح درخصوص داروهاي تخصصي بيماران خاص ديگر مانند مبتلايان به کمبود فاکتور هفت و يا تالاسمي اينترمديا نيز اجرا مي‌شود. همچنين بيماران تحت‌پوشش سازمان تأمين‌اجتماعي که مبتلا به سرطان هستند هم از گذشته مشمول کاهش فرانشيز دارو بوده و هستند. به نحوي که اين بيماران حداکثر ده‌درصد بهاي داروهاي مورد مصرف در شيمي‌درماني که در ليست تعهدات سازمان‌هاي بيمه‌گر باشند را پرداخت مي‌کنند و از طرفي هزينه راديوتراپي مبتلايان به سرطان براساس تعرفه‌هاي دولتي کاملاً رايگان و بيمار از پرداخت فرانشيز معاف است.
مديرکل درمان غيرمستقيم سازمان تأمين‌اجتماعي اظهار داشت: از اوايل سال 1392، نوسانات گسترده بهاي دارو ناشي از تغيير نرخ ارز متعلقه به صنايع دارويي از يک‌سو و قطع يارانه‌هاي دارويي از سوي ديگر باعث رشد چندبرابري قيمت داروها شد که درنهايت منجر به انعقاد تفاهم‌نامه انتقال يارانه دارو مابين وزارت‌خانه‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شد. براساس تفاهم‌نامه منعقده در سال 1392 حدود 160 قلم دارو (اعم از انواع ژنريک و تجارتي) با درصدهاي فرانشيز متفاوت و با قيمت‌هاي تعيين شده از سوي سازمان غذا و دارو در فهرست داروهاي سازمان‌هاي بيمه‌گر قرار گرفت که پس از اجراي آن پرداخت از جيب بيماران به ميزان فراواني کاهش پيدا کرد و تقريباً پرداختي آنان با سال قبل از اجراي تفاهم‌نامه (سال 1391) برابري مي‌کرد.
وي گفت: اين تفاهم‌نامه در سال 1393 نيز با حدود 660 قلم تداوم يافت. بر اين اساس اکثر داروهاي تخصصي مورد مصرف در بيماران خاص، سرطاني، ام‌اس، متابوليک، عفوني و... براساس فرانشيزهاي از پيش تعيين شده و قيمت‌هاي اعلام شده از سوي سازمان غذا و دارو به بيماران ارائه مي‌شود.
توانايي با اشاره به اينکه تبصره‌هاي بودجه داخلي سازمان تأمين‌اجتماعي در زمينه حمايت از بيماران خاص، پيوندي، سرطاني و ام‌اس کماکان به قوت خود باقي است، افزود: در بسياري از موارد، عليرغم اينکه ميزان پرداختي بيمار در تفاهم‌نامه کاملاً مشخص است، بيماران تحت‌پوشش سازمان هيچ مبلغي بابت داروي خود پرداخت نمي‌کنند و يا ميزان پرداختي آنها به صورت چشم‌گيري کمتر از آن است که در تفاهم‌نامه تعيين شده است.
وي اظهار داشت: کمبودهاي مقطعي و يا تعيين قيمت فروش دارو در بازار، در حيطه وظايف و مسئوليت‌هاي سازمان‌هاي بيمه‌گر من‌جمله سازمان تأمين‌اجتماعي نيست.
وي تصريح کرد: سازمان تأمين‌اجتماعي ضمن ادامه هرچه بهتر طرح‌هاي داخلي خود براي رفاه حال بيماران تحت‌پوشش و کاهش پرداختي آنها بابت دارو، تمامي سعي خود را براي اجراي دقيق تفاهم‌نامه منعقده به مورد اجرا گذارده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن