تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنگاه هاي بزرگ از طريق بورس تامين مالي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۱۱ب.ظ)
وزيراقتصاد: راه اندازي صندوق پروژه و صندوق سرمايه گذاري ارزي؛ بنگاه هاي بزرگ از طريق بورس تامين مالي مي شود تامين مالي بلند مدت بنگاه هاي اقتصادي و به خصوص بنگاه هاي بزرگ توليدي بايد از طريق بازار سرمايه تامين شود، بنگاه ها در بسته اقتصادي بايد به سمت بازار سرمايه سوق داده شوند.
علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان در خصوص حمايت هاي بازار سرمايه در بسته اقتصادي خروج غيرتورمي از رکود به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: يکي از رويکردها و جهت گيري هاي اصلي دولت در اين بسته اقتصادي تامين منابع لازم براي سرمايه در گردش بنگاه هاي اقتصادي است.
وي ادامه داد: سعي شده است که نوع و چگونگي حمايت از بنگاه هاي کوچک، متوسط و بزرگ در اين بسته متفاوت باشد تا بتوان از توليد به نحو مطلوب تري حمايت کرد.
وزير امور اقتصادي کشورمان درباره نحوه حمايت از بنگاه هاي کوچک گفت: در اين بسته اقتصادي، تامين مالي بنگاه هاي کوچک و متوسط برعهده بانک هاي تجاري در نظام بانکداري کشور گذاشته شده است تا با ارائه تسهيلات مناسب بخش توليدي در اين بخش از رکود خارج شوند.
طيب نيا درباره بورس و بنگاه هاي بزرگ نيز اشاره و اضافه کرد: تامين مالي بلند مدت بنگاه هاي اقتصادي و به خصوص بنگاه هاي بزرگ توليدي بايد به طريقه بازار سرمايه تامين شود و اين بنگاه ها بايد به اين سمت سوق داده شود.
وي درخصوص پيش بيني هاي لازم بورسي در لايحه براي تقديم آن به مجلس، تصريح کرد: بخش عمده اي از مجموعه سياست ها و اقداماتي که تاکنون تهيه شده هم اکنون در اختيارات شوراي بورس و سازمان بورس هست و نيازي براي اينکه در لايحه پيش بيني شود را ندارد ؛ اما از سوي ديگر پيش بيني برخي مشوق ها در لايحه انجام شده است.
وزير امور اقتصادي کشور درباره استفاده از ابزارهاي بورسي در کشور، تاکيد کرد: براي افزايش سرمايه گذاري هاي بورسي کشور در مجموع، ابزارهاي مالي نويني از جمله اوراق خزانه اسلامي، سکوک اجاره يا اوراق مشارکت پيش بيني شده است که بر اساس رتبه سنجي ها در بازار سرمايه کشور انجام خواهد شد که قابليت خريد و فروش نيز داشته باشد.
طيب نيا درباره صندوقه هاي سرمايه گذاري جديد در بازار کشور، نيز اشاره اي داشت و تصريح کرد: تشکيل صندوق هايي با عنوان صندوق سرمايه گذاري يا صندوق پروژه در بازار سرمايه پيش بيني شده تا منابع لازم براي فعاليت بنگاه ها از سريق اين صندوق تامين شود.
وي درباره راه اندازي صندوق سرمايه گذاري ارزي نيز گفت: با توجه به برآوردها، در حال حاظر ارقام قابل توجهي از ارز به دليل التهابات موجود در بازار ارز نزد خانوارها طي سال هاي گذشته خريداري شده است، در همين راستا صندوق سرمايه گذاري ارزي در کشور پيش بيني شده است که طبق ماموريت و وظيفه اين صندوق، بايد منابع ارزي مردم در راستاي پروژه هايي که جنبه صادراتي دارند، جذب شود.
وي در پايان خاطرنشان کرد: اگر از اين طريق منابع ارزي مردم جذب شود و اين منابع به کار گرفته شود مي توان از محل درآمد اين صندوق اصل پول و سود آن را به مردم پرداخت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن