تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815259952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا شوراها هم در برابر اجرای پروژه های شهری مسئول هستند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیا شوراها هم در برابر اجرای پروژه های شهری مسئول هستند؟! ساری - ایرنا - پایگاه خبری تحلیلی شمال ایران شمال نیوز نوشت : از جمله مسائلی که شوراها می توانند در آن نقش داشته باشند ، سرعت بخشیدن به طرح ها و پروژه های عمرانی ، بهداشتی،اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی و رفاهی شهر است که در اصل یکصدم قانون اساسی بدان اشاره شده است.


شمال نیوز در این گزارش که به قلم ˈ شعبان وفایی نژاد ˈ انتشار یافته ادامه داد : از محاسن شورا در امور شهری کاستن بار مسئولیتی دولت می باشد که خود از موازی کاریها ، تحمیل هزینه های سنگین به دولت جلوگیری نموده و در جذب اعتبارات لازم و هزینه نمودن آن جهت اجرای طرح های شهری با بورکراسی اداری مواجه نمی شوند. برمبنای اصل هفتم قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر می بایست بر عملکرد شهرداریها از قبیل طرحها و پروژه های عمرانی نظارت مستمر داشته باشند .
شهرداران دوره چهارم شوراها در برخی از شهرهای مازندران قصد دارند بسیاری از پروژه هایی را که در زمان شهرداران پیش از خود اجرا شده ، تخریب نمایند زیرا مدعی این امر هستند که اساس اجرای این پروژه ها اشتباه ، به دور از کارشناسی فنی و غیر ضروری بوده است .
حال سوأل این است که آقایان مسئولین استان و شهرستان ها آیا حدود اختیارات شهرداران به قدری نامحدود است که هر پروژه ای را به دلخواه با هزینه های میلیاردی اجرا کرده یا می کنند و اگر این پروژه ها به هر دلیلی ناقص بوده آن را تخریب کنند؟!
بنده اعتقاد دارم اگر روال کار بدین گونه باشد باید معاونت عمرانی استانداری ، فرمانداران ، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، اعضای شوراهای اسلامی شهرها به خصوص اعضای کمیسیون فنی عمرانی شهرسازی و حتی معاونین فنی شهرسازی شهرداری را در کنار شهرداران به میزمحاکمه کشاند .
قابل توضیح است حدود اختیارات شهرداران ، پیشنهاد پروژه و یا طرح های عمرانی می باشد و اعضای کمیسیون فنی عمرانی باید نسبت به آن به بحث ، تبادل نظر و تصمیم گیری بپردازند سپس اگر این طرح یا پروژه پیشنهادی از اکثریت شوراهای شهرهای با رأی موافق همراه بود سپس فرمانداری ، کمیته انطباق ، استانداری ، معاونت عمرانی استانداری و استاندار و حتی دفتر فنی استانداری و مدیرکل دفتر شهری استانداری وظیفه دارند نظارت عالیه در اجرای پروژه های عمرانی در شهرها داشته باشند اگر تخلفی یا نواقصی در اجرای هر پروژه ای احساس می شود باید همه این افرادی که جایگاهشان عنوان شد خود را در مقام پاسخگو حاضر ببینند و حتی در صورت لزوم شهردارانی که در این راستا سهل انگاری و یا کم کاری داشته مورد برخورد قانونی قرار دهند یا اینکه با شجاعت و صداقت از طرح های اجرا شده دفاع کنند .
به هر حال هر پروژه ای از بدو ارائه طرح تا اجرا ، اتمام و بهره برداری متولیان خاص خود را دارد و اینگونه نیست که هر پروژه ای براحتی اجرا و یا براحتی مورد تخریب قرار بگیرد .
نگارنده خاطر نشان می سازد شوراها به عنوان حلقه های تدبیر و نظارت باید برکلیه امورات شهری و بویژه شهرداریها نظارت و اشرافیت کامل داشته باشند .
اگر این نقش را بخوبی ایفا نکنند در حوزه نظارتی و تصمیم گیری خویش شاهد بروز مشکلات و معضلاتی از قبیل تنگ نظری ، تک روی ، یکجانبه نگری ، اختلاس ، رشوه ، حیف و میل بیت المال ، ناراضی تراشی ، رانت خواری و... خواهند بود لذا تحقق این نقش ها و رسالت ها، اعتماد هرچه بیشتر مردم را به دنبال داشته و هم باعث افزایش در آمدهای شهرداری ها خواهیم بود.ک/1
608



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن