تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804937944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها نقش مهمی در سالم‌سازی محیط و مبارزه با فساد اداری دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس كل دادگستری استان فارس: رسانه ها نقش مهمی در سالم‌سازی محیط و مبارزه با فساد اداری دارند خبرگزاری پانا: رسانه ها چشم تیزبین مردم هستند و نقش مهمی در سالم‌سازی محیط و مبارزه با فساد اداری دارند.
۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد ساعت 11:48



به گزارش خبرگزاری پانا، دكترذبیح‌الله خدائیان در مراسم قدردانی از خبرنگاران و عكاسان حوزه قضایی استان فارس، با بیان اینكه عنصر اصلی رسانه خبرنگار است، گفت: اصلاح امور یكی از كاركردهای مهم رسانه‌ها است.
وی با بیان اینکه اینكه نقد سازنده موجب خدمت‌رسانی بهتر به مردم می شود، تصریح کرد:رسانه ها چشم تیزبین مردم هستند و نظارت رسانه‌ای نظارتی غیررسمی است كه نقش مهمی در سالم‌سازی محیط و مبارزه با فساد اداری دارد.
خدائیان گفت: یكی از راه‌های تحقق شعار سال مبارزه با فساد اداری، اعمال تبعیض در اجرای قانونی مبارزه با بروكراسی است، رسانه با حضور همه جانبه در میان اقشار جامعه و شفاف سازی می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
رئیس كل دادگستری استان فارس تصریح كرد: عنصر اصلی رسانه خبرنگار و آنچه برای خبرنگار مهم است، داشتن دقت، صراحت، صداقت و شجاعت است، همین عاملی برای ارتقا سطح اعتماد مردم به رسانه‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینكه روز خبرنگار فرصتی گرانمایه برای پاسداشت مقام انسان‌های فرهیخته‌ای است كه با قلم به جنگ با جهل و نادانی می‌روند، گفت: اولویت امسال فرهنگ و فرهنگ بسترساز موفقیت در تمام عرصه‌های جامعه است، بدون تحول در فرهنگ تحول در سایر بخش‌ها امكان پذیر نیست.
خدائیان با بیان اینكه فعالیت‌های فرهنگی هم می‌تواند جامعه را به اعتلا برساند یا به انحطاط بكشاند، تصریح كرد: پایه‌های علمی، اخلاقی و هنری جامعه كه موجب رشد جامعه است، با فرهنگ مستحكم می‌شود.
رئیس كل دادگستری فارس خاطرنشان كرد: مهمترین نقش را در ارتقاء فرهنگی جامعه مراجع فرهنگی بر دوش دارند كه از مهمترین مراجع فرهنگی رسانه‌ها است.
وی رسانه را ارزشمندترین دست‌آوردهای جامعه بشری دانست و با یادآوری اینكه تبدیل جهان به یك دهكده، مرهون حضور رسانه است، بر لزوم خودداری از افراط و تفریط و تناقض‌گویی، تاكید و تصریح كرد: كار رسانه بسیار سخت است، ارباب جراید و رسانه‌ها همواره تحت فشار هستند تا از هرگونه اشتباه و تضییع حقوق جامعه، جلوگیری شود البته در این مسیر خط قرمزهایی هم وجوددارد كه عموما در راستای خدمت بهتر به مردم باید آنها را رعایت كرد.
خدائیان گفت: نقدها باید نقد سازنده باشد و جنبه تخریبی به خود نگیرد، بی‌طرفانه باشد، نوع فعالیت به شكلی باشد كه موجب تفرقه مذهبی و قومی و قبیله‌ای نشود، گاهی یك خبر می‌تواند یك كشور را برهم بزند، آشوب درش ایجاد كند، نقشی دو طرفه می‌تواند داشته باشد.
رئیس كل دادگستری استان فارس خاطرنشان كرد: در انتشار اطلاعات و اخبار باید امنیت ملی، منافع عمومی رامد نظر قرار دهیم، ‌در انتشار اخبار از هتك حرمت و حیثیت افراد جلوگیری شود كه حق‌الناس است. اگر خبری منتشر شود و به ناحق آبروی شخصی به مخاطره بیفتد، ‌قابل جبران نیست، اگر بخواهیم خبر را هم اصلاح كنیم، بدتر خواهد شد.
خدائیان تاكید كرد: این حساسیت كار رسانه را می‌رساند كه در انتشار خبر باید نهایت دقت را انجام دهیم، زیرا اثری كه خبر بر جامعه می‌گذارد، قابل جبران نیست.
وی گفت: اطلاع‌رسانی تنها در خصوص نقاط ضعف بدون در نظر گرفتن نقاط قوت، صداقت و امانت‌داری در اطلاع‌رسانی نیست.
خدائیان خواستار توجه و دقت در انتخاب تیترها شد و گفت: تیترها گاه پیامی می‌رساند كه در متن شاهد چنین پیامی نیستیم لذا در انتخاب تیترها باید دقت بسیاری بشود.
رئیس كل دادگستری فارس با بیان اینكه منظور از وجود امنیت تنها امنیت قضایی و انتظامی نیست، گفت: گاهی فردی می‌خواهد درجامعه سرمایه‌گذاری كند، نباید فضایی ایجاد كرد كه كسی جرات حضور و سرمایه‌گذاری نداشته باشد.
خدائیان بر لزوم تداوم همكاری رسانه‌ها در توسعه فضای آرام استان تاكید و خاطرنشان كرد: گاه انعكاس برخی مسائل موجب ایجاد ناامنی روانی می‌شود.


 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن