تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798411132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها در احساس امنیت مردم استان قزوین نقش بی بدیلی دارند/ افزایش 37 درصدی کشفیات پلیس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین سردار میرحیدری:
رسانه ها در احساس امنیت مردم استان قزوین نقش بی بدیلی دارند/ افزایش 37 درصدی کشفیات پلیس
قزوین- خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی استاندار قزوین گفت: رسانه های گروهی استان قزوین اعم از نشریات، خبرگزاری ها و رسانه ملی در پیشگیری از جرائم، انعکاس مطلوب فعالیتهای ناجا و افزایش احساس امنیت نقش تاثیرگذار و بی بدیلی دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز خبرنگار، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان ظهر شنبه از خبرنگاران فعال رسانه های گروهی تجلیل کرد.

سردار میرحیدری در این مراسم که در محل ستاد نیروی انتظامی استان برگزار شد ضمن تقدیر از خدمات رسانه های گروهی استان در انعکاس مطلوب فعالیتهای ناجا بیان کرد: رسانه ها نقش بی بدیلی هم در دوران انقلاب، پس از آن، جنگ تحمیلی، سازندگی و شرایط کنونی داشته اند و امروز نیز بسیاری از موفقیت های دستگاهها مرهون تلاش شما خبرنگاران است.

فرمانده ناجا در استان قزوین بیان کرد: جا دارد از شهدای عرصه خبر بویژه شهید صارمی که با نثار جان خود در صیانت از ارزشها و آگاهی مردم گام برداشتند تجلیل شود.

وی افزود: رسانه ها در تکمیل خدمات ناجا و پیشگیری از وقوع جرم نیز بسیار موفق وموثر عمل کرده اند و در تولید امنیت و احساس آرامش جامعه نقش کلیدی دارند و امیدواریم با تداوم همکاری خود و ارتباط بیشتر با ناجا به آگاه سازی مردم و کاهش جرائم کمک کنند.   

میرحیدری یادآورشد: خوشبختانه در استان سرعت در خبررسانی موجب کاهش دقت اخبار نشده و موارد بسیار نادر هم خدشه ای به اصل کار نرسانده اما انتظار می رود همچنان دقت در کار و مصلحت اندیشی مورد توجه رسانه ها قرار گیرد تا برخی مواقع تعجیل در انعکاس یک خبر موجب افشای عملیات پلیسی در مقابله با متخلفان و فرار آنها نشود.

فرمانده نیروی انتظامی در استان قزوین یادآورشد: اطمینان داریم اقدامات خبرنگاران در کنار عملیات ماموران پلیس مکمل یکدیگر است و به دلیلی پیچیدگی کار پلیس اگر همکاری و تعامل کاهش یابد همه آسیب خواهند دید لذا از همه رسانه ها نشریات، خبرگزاری ها و رسانه ملی که در تقویت احساس امنیت استان نقش مهمی دارند تشکر می کنیم.

وی افزود: سفر فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور به قزوین و اظهار رضایت ایشان از عملکرد استان نشان داد شما رسانه ها در کاهش جرائم و این موفقیت تاثیرگذار بوده اید و جلب رضایت مردم را به خوبی ممکن کرده اید.

میرحیدری تصریح کرد: گاهی انتشار برخی مطالب در جامعه آسیب رسان است و بویژه در مسائل اخلاقی نباید با آمار و ارقام نگرانی خانواده را موجب شد و به ترویج یک ناهنجاری کمک کرد لذا امیدواریم ضمن ارتباط بیشتر با پلیس های تخصصی از نگاه کارشناسی استفاده شود و با رعایت مصالح اجتماعی از انعکاس برخی خبرها خودداری شود.

این مسئول بیان کرد: رسانه ها لازم است از استفاده از نیروهای کم تجربه در حوزه خبری ناجا که تخصصی است دقت بیشتری کنند تا مشکلات این بخش کاهش یابد و هزینه های زیادی را ایجاد نکند و با انعکاس بموقع و دقیق مسائل به اصلاح و یا تکذیب اخبار نیازی نباشد.

افزایش اطلاعات مردم در حوزه پلیس فتا ضروری است

وی گفت: در حوزه پلیس فتا اطلاعات مردم کم است و شاهد بروز مشکلات ز یادی در این حوزه هستیم که رسانه ها می توانند در فرهنگسازی و افزایش آگاهی مردم نقش بیشتری ایفا کنند و در برخی طرحهای مهم ناجا مانند جمع آوری معتادان پرخطر با تهیه گزارش حساسیت مسئولان را بالا ببرند و به تسریع در اجرای طرحها کمک کنند.

وی افزود: در سال گذشته 530 تن از معتادان پرخطر در شهر قزوین جمع آوری شدند که شاهد کاهش سرقت بودیم اما این طرح به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد که امسال در مرحله دوم 200 نفر جمع آوری شدند که برخی معتادان در باغستانها بیتوته کرده اند که در افزایش جرائم تاثیرگذارند لذا از رسانه ها انتظار داریم با طرح موضوع و اطلاع رسانی به مردم در اجرای طرح با ناجا همکاری کنند.

میرحیدری گفت: این معتادان روزانه 35 هزار تومان برای تامین مواد مخدر نیاز دارند که برای تهیه آن به انواع سرقت خودرو، منزل و کیف قاپی دست می زنند که باید با کمک رسانه ها، بهزیستی، دادگستری، سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی، برای ساماندهی، درمان و مهارت آموزی و بازگشت آنها به خانواده اقدام کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در سال جاری تعالی رفتار پلیس را در دستور کار خود قرار داده و در چهار محور رفتار کارکنان نسبت به مردم، کارکنان خود برای تقویت بنیه اعتقادی و معنوی، تکریم اربا رجوع و رعایت حقوق شهروندی و اجرای منویات رهبری برای خدمتگزاری به مردم این طرح را اجرا می کند که در سفر سردار احمدی مقدم به دلیل موفقیت های استان مقرر شد این کار در قزوین پایلوت شود.

میرحیدری بیان کرد: با اعزام تیم کارشناسی از مرکز و ارزیابی پلیس های تخصصی استان از مجموع 4600 نظر سنجی جامعه هدف توانستیم موفقیتهای ارزشمندی کسب کنیم که شهرستانهای البرز و تاکستان رتبه عالی گرفتند و شهرستانهای قزوین، بوئین زهرا، آوج، آبیک در رتیه خیلی خوب جای گرفتند و در میان پلیس های تخصصی هم پلیس پیشگیری و راهور استان قزوین رتبه عالی و سایر پلیسهای تخصصی با کسب رتبه خیلی خوب، مورد تقدیر فرمانده ناجا قرار گرفتند.

12 مورد رد رشوه در قزوین

این مسئول با اشاره به سالم سازی فضای پلیس برای جلب رضایت مردم گفت: در چهار ماهه امسال در 12 مورد رد رشوه ماموران پلیس مبلغ 26 میلیون و 720 هزار ریال رد رشوه داشتیم که برای تشویق نیروها مبلغ 69 میلیون ریال پاداش پرداخت شد.

وی افزود: هر ماموری که با رد رشوه موضوع را صورت جلسه و اعلام کند با ارجاع موضوع به دستگاه قضایی ضمن برخورد با رشوه دهنده از پاداش ناجا برخوردار خواهد شد.

فرمانده ناجا در استان قزوین یادآورشد: در سال جاری شاهد افزایش تماس های مردمی با شماره 197 بودیم که انتقادات 30 درصد، پیشنهادات 75 درصد، تقدیر 35 درصد، افزایش داشته و شکایات کاهش یافته است.

وی از کاهش 16 درصدی جرائم نیز خبرداد و اظهارداشت: در چهار ماهه امسال شاهد کاهش 16 درصدی جرائم و سرقتها در 15 حوزه هستیم اما در سه مورد سرقت منزل شش درصد و کیف قاپی پنج درصد و سرقت موتورسیکلت شاهد افزایش بودیم.

میرحیدری بیان کرد: با کاهش 30 درصدی تصادفات در سال جاری شاهد کم شدن سوانح درون شهری به میزان 23 درصد، فوتی تا 52 درصد و جرحی تا 26 درصد و خسارتی تا 9 درصد هستیم.

این مسئول بیان کرد: در حوادث برون شهری هم که رسانه ها موفق عمل کرده اند شاهد کاهش 28 درصدی سوانح فوتی و افزایش 31 درصدی سوانح جرحی هستیم که با افزایش دوربین های کنترل سرعت و تشدید برخورد با متخلفان و رفع نقاط حادثه خیز امیدواریم این روند همچنان روبه کاهش باشد.

راه اندازی 51 سکوی پلیس در جاده ها

وی بیان کرد: امسال راه اندازی 51 سکوی پلیسی در محورهای مواصلاتی استان پیش بینی شده که در نقاط حادثه خیز به صورت شایسته ای مستقر می شود و در داخل شهر هم 45 نقطه برای ماموران پلیس در نظر گرفته ایم که در اولویت اول 12 نقطه در مسیر قزوین به کرج انجام می شود.

افزایش 37 درصدی کشفیات پلیس

میرحیدری گفت: کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش داشته که در این زمینه تعداد باندهای مواد مخدر منهدم شده و تعداد قاچاقچیان دستگیر شده 71 درصد و معتادان جمع آوری شده 17 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای تقویت تولید ملی مبارزه با قاچاق کالا بشدت و با قاطعیت ادامه دارد و با افزایش کشفیات پلیس در مواد مخدر بستر خوبی برای برخورد با متخلفان فراهم شده است.

فرمانده ناجا در قزوین تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری دادستانی و ایجاد سه شعبه ویژه در قزوین و یک شعبه در شهرستانها برای 279 نفر حد جاری شد و 186 نفر نیز جریمه نقدی شدند.

وی افزود: در حوزه حجاب و عفاف هم کارهای خوبی صورت گرفت که با اجرای طرح کوثر در بوستانهای شهری با استقرار پلیس زمینه جلب رضایت خانواده ها در استفاده از بوستانها فراهم شد.

قلیان در بوستانها نیز ممنوع است

میرحیدری در ادامه ضمن تشکر از قاطعیت و جدیت دادستان قزوین در جمع آوری قلیان در سفره خانه ها اظهارداشت: با پلمب 28 سفره خانه متخلف که قلیان استفاده می کردند خوشبختانه این طرح با موفقیت اجرا شد و از این پس با کشیدن قلیان در بوستانها هم برخورد خواهیم کرد تا در مراکز عمومی از این تخلف ممانعت خواهد شد.

وی در پایان گفت: در صورت تامین ساختمان در چوبیندر آماده راه اندازی کلانتری در این منطقه هستیم. در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال نشریات، خبرگزاری ها و رسانه ملی استان تجلیل شد.


۱۳۹۳/۵/۱۸ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن