تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820258757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمسازان بیشتر در پی سیاه نمایی هستند نه دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فرج الله سلحشور:
فیلمسازان بیشتر در پی سیاه نمایی هستند نه "دفاع مقدس"
فیلمسازان ما برای مقوله هایی مانند دفاع مقدس یا مسائلی درباره فرهنگ و ملیت تربیت نشده اند ضمن اینکه به جای اینکه هنرمندان تابع مسئولان باشند مسئولان تابع هنرمندان و فیلمسازان هستند.


به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛ فرج الله سلحشور درباره جشنواه فیلم مقاومت گفت: متاسفانه جامعه فیلمسازی ما نه تنها به جشنواره مقاومت بلکه به هیچ کدام از ژانرهای ارزشی و اعتقادی ما علاقه نشان نداده است.
 
وی در ادامه افزود: فیلمسازان ما برای مقوله هایی مانند دفاع مقدس، مسائل اعتقادی و یا مسائلی درباره فرهنگ و ملیت تربیت نشده اند ضمن اینکه به جای اینکه هنرمندان تابع مسئولین باشند مسئولین تابع هنرمندان و فیلمسازان هستند.
 
کارگردان«اصحاب کهف»خاطرنشان کرد: فیلمسازان و هنرمندان ما می خواهند بیشتر به مسائلی مانند خیانت که در سینمای مقاومت و دفاع مقدس جایگاهی ندارد، بپردازند و بیشتر در پی سیاه نمایی هستند و مسئولین هم از آنها حمایت می کنند.
 
سلحشور ادامه داد: اما زمانیکه سینماگر می خواهد به مقوله دفاع مقدس بپردازد به آنها بها نمی دهند و آنها را رها می کنند به همین دلیل در این ژانر تا به امروز توفیقی حاصل نشده است.
 
وی با بیان اینکه مشکل اساسی رشد جشنواره دفاع مقدس و مقاومت عدم باور مسئولین از دفاع مقدس و مقاومت است درواقع می توان گفت مسئولین، جشنواره مقاومت را قبول ندارند.
 
کارگردان«ایوب پیامبر» درباره  بودجه فیلم های دفاع مقدس و مقاومت نیز گفت: مجلس می تواند برای ساخت فیلم های دفاع مقدس و برگزاری این جشنواره بودجه مستقلی را درنظر بگیرد اما باید یک ناظر هم قرار دهد تا بودجه سرجایش مصرف شود.
 
وی ادامه داد: امسال دولت و مجلس ادعا دارند که به مبارزه با تهاجم فرهنگی برخاسته اند بنابراین باید بودجه لازم و کافی را برای مقاومت و دفاع مقدس درنظر بگیرند.
 
سلحشور خاطرنشان کرد: یادم می آید که برای مقوله مذهبی از مجلس درخواست بودجه کرده بودیم و آنها هم پذیرفتند و بودجه را تصویب کردند اما بعدها مسئولان امور فرهنگی و دولتی ها آنرا در جای  دیگری مصرف کردند و به ما ندادند.
 
کارگردان«یوسف پیامبر» با بیان اینکه دفاع مقدس در کشور ما تنها برای رزمندگان و عده کمی از فرهیختگان شناخته شده است گفت: متاسفانه دنیا با دفاع مقدس و حرکتی که در پی آن امر الهی وجود داشت و ارزش های آن آشنایی ندارند درحالیکه آگاه شدن مردم دنیا و ملت های دیگر از ماهیت دفاع مقدس است و می تواند جایگاه جمهوری اسلامی را در دنیا ازتقاء دهد.
 
سلحشور با بیان اینکه دنیا از ارزش های دفاع مقدس تهی است گفت: کشورهای دیگر جنگ را برای کشورگشایی می خواهند اما جنگ ما فی سبیل الله است  و اگر ماهیت  آن برای دنیا مشخص شود می فهمند که ما چه ملتی هستیم و الگوی ملت ایران در جنگ چه کسانی هستند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه هنرمندان مذهبی و انقلابی که به فکر انقلاب و اسلام هستند کم کم از صحنه هنر کنار گذاشته می‌شوند.
 
تهیه کننده «انسان و اسلحه» همچنین گفت: زمانی در سینما موفق می شویم که بتوانیم برای سینما اصول و مبانی دینی و اسلامی تعریف و آن اصول را پیاده کنیم، تنها دراین صورت می توان امیدوار بود که اتفاق خوبی در سینمای مقاومت بیافتد.
 
سلحشورهمچنین گفت: جشنواره مقاومت می تواند با کمک گرفتن از فرهیختگان و هنرمندان اصول و مبانی اساسی سینما را با توسل جستن به قرآن و احادیث پیاده و آنها را در فیلمنامه اجرا کند و فیلمنامه هایی بنویسد که مبنای اصول و تکنیک آن دینی و قرآنی باشد.
 
سلحشور در ادامه افزود: در حال حاضر فیلم های دفاع مقدسی که ما داریم بیشتر از ناحیه اکران و کمبود سینما ضربه می خورند. امیدوارم سالنهای سینمایی را به اکران آثار سینمای دفاع مقدس و ارزشی اختصاص دهد و بتواند مردم را با این سینما آشتی دهد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن