تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815478389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منظر شهری ؛ زیر سایه تبلیغات خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: منظر شهری ؛ زیر سایه تبلیغات خارجی ساری - ایرنا - بشارت نیوز پایگاه خبری تحیلی ساری نوشت : ما در یک کشور اسلامی و با غنای فرهنگی زندگی میکنیم و با وجود این مسئله در سیمای شهر این مورد را نمی بینیم.


این پایگاه خبری در مطلبی با عنوان ˈمنظر شهری زیر سایه تبلغیات خارجیˈ به بررسی تبلیغات کالاهای خارجی در شهر پرداخت.
به گزارش بشارت نیوز ، نبود یک نماد اسلامی در شهرهای اسلامی کمی عجیب است و برای هر رهگذر شاید کمی سوال برانگیز باشد که جای نمادهای فرهنگی و مذهبی مان کجاست؟
با این حال،توصیف و توضیح ما وجود تکیه و مسجد و مکان های مذهبی و دینی در محله های ماست. ولی این نماد ها نمی توانند نماد ملی و فرهنگی مارا به خوبی نمایان کنند و در نگاه اول هر بینده ای را محو خود کنند. در حالی که هجوم تبلیغات بصری غربی در سطح شهرهایمان بشتر از همه این نمادهاست و به گونه ای که شهرهایمان را از هویت اسلامی و ملی دور کرده است. از طرفی رسانه ها سعی به فرهنگ سازی مصرف کالا و محصولات ایرانی میکنند ولی بیلبوردهایمان چیز دیگری را نشان می دهند.
میخواهیم فرزندان اسلامی تربیت کنیم اما هیچ جای شهرمان فرهنگ دینی و اسلامی را تبلیغ نمی کنند. شهروندانمان در این چند سال به آلودگی های بصری عادت کرده اند و دیدن این بیلبوردهای تبلیغات خارجی و غربی انگار عادی شده است. عده ای هم با سوء استفاده از این سکوت مردم ، روز به روز بر این آلودگی بصری اضافه کرده اند.
این گروه از مردم با هدفی از پیش تعیین شده با تبلیغات بیلبوردی، بنری، تخته ای و تراکتی شهرهایمان را به شهرهای نا امنی از نظر بصری تبدیل کرده اند و هیچ نهادی هم پاسخگوی این معضل نیست. سردر شرکت ها، نهاد ها و مغازه ها در کنار تبلیغات در و دیوار و بیلبوردها بدون داشتن هیچ برنامه اسلامی مشخص شده است و این ها همه در دراز مدت آثار روحی و روانی منفی برای شهروندان به همراه دارد.
وجود تعداد بیشماری از بیلبوردهای تبلیغات کالاهای صوتی و تصویری، موبایل و ماشین بزرگترین آلودگی عصر حاضر است که از دید مسئولان شهر در حاشیه قرار گرفته است.
انگار پول های گزاف و سنگینی که مراکز تجاری و تبلیغاتی می پردازند هوش از سر برخی پرانده و موجب شده هویت فرهنگی و انسانی شهروندان فدای پول و منافع شخصی برخی از افراد ناآگاه شود.
یعنی درآمدزایی از راه پایمال کردن حق انتخاب انسان هایی که هر روز از کنار این تابلو ها می گذرند که اغلب بدون آن که متوجه شوند تحقیر می شوند. مگر درآمد شهرداری ها کم است؟ مگر نمی شود از طریق تبلیغ کالای ایرانی به سود و درآمد بالا رسید؟
ما مردمانی با فرهنگ و غنای فرهنگی بالایی هستیم که می توانیم از این فرهنگ برای تبلیغ و نشان دادن راه به فرزندانمان و همچنین تبلیغ فرهنگ اسلامی به توریست خارجی استفاده کنیم.
در فاصله میان ورودی شهر و مسیرهای منتهی به فرهنگ و قارن و همچنین مسیر منتهی به فرح آباد و دیگر جاهای توریستی شهرمان که برای توریست جذابیت بصری دارد می توان از تبلیغات وسیع فرهنگی و اسلامی استفاده نمود که جای خود را به تبلیغات خارجی داده اند.ک/1
608



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن