تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799170062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک متخصص تغذیه: رشد ابتلا به دیابت در خاورمیانه 90 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک متخصص تغذیه: رشد ابتلا به دیابت در خاورمیانه 90 درصد است مشهد – ایرنا – یک متخصص تغذیه گفت: براساس آمارهای جهانی درصد رشد ابتلا به دیابت در بین افراد 20 تا 79 سال بسیار بالاست و نشان می دهد که طی 20 سال آینده درصد رشد ابتلا به این بیماری در خاورمیانه به 90 درصد می رسد.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈامین صالح پورˈ روز پنجشنبه در ششمین همایش آموزشی با عنوان ˈدیابت و درمانˈ که در فرهنگسرای کودک و آینده مشهد برگزار شد، افزود: اکنون بیش از 934 میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند و همچنان آمار ابتلا رو به افزایش است.
وی اظهار کرد: براساس آمار موجود درصد رشد ابتلا به دیابت به دلیل شرایط تغذیه ای و فرهنگی در منطقه خاورمیانه نسبت به دیگر نقاط دنیا بیشتر است.
وی گفت: برای درمان دیابت باید قند خون افراد به یک حد متوسط رسیده و این میزان ثابت نگه داشته شود که تحقق این مساله نیازمند رعایت برخی مسائل بویژه مصرف دارو و انسولین است.
وی افزود: قند نقش بنزین مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن را بازی می کند و لوزالمعده انسولین لازم را برای سوخت و ساز در بدن تامین می نماید.
این متخصص تغذیه اظهار کرد: چاقی، فشار خون بالا، کم تحرکی و داشتن زمینه ارثی ابتلا به دیابت، باعث فشار آمدن روی لوزالمعده فرد شده و میزان قند خون افزایش می یابد اما تا زمانی که لوزالمعده در بدن فعالیت دارد فرد نیازی به تزریق انسولین ندارد.
وی افزود: زمانی که پزشک به بیمار مبتلا به قند خون بالا دارو تجویز می کند به این معناست که هنوز لوزالمعده فرد قادر به تولید انسولین می باشد و با مصرف دارو می توان از فشار وارده به لوزالمعده کاست.
وی ادامه داد: اما متاسفانه بیماران به محض اینکه کمی احساس بهبودی می کنند مصرف دارو را ترک می نمایند و این فرصت طلایی را برای بهبودی کامل را از دست می دهند.
وی گفت: قطع مصرف دارو باعث فشار آمدن بیشتر به لوزالمعده و در نهایت از کار افتادن آن می شود لذا پزشک برای ادامه درمان تزریق انسولین را تجویز می کند زیرا لوزالمعده دیگر قادر به تولید انسولین نیست.
این پزشک متخصص با اشاره به عوارض بلندمدت دیابت گفت: مشکلات قلبی- عروقی، بینایی، کلیوی و صدمه به اعصاب از عوارض این بیماری است.
وی افزود: با مصرف به موقع انسولین و قرص های کاهش دهنده قند خون، کنترل فشار و چربی خون، مراجعه منظم به پزشک، ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب و افزایش وعده های غذایی در طول روز اما مصرف کم، کنترل منظم قند خون می توان دیابت را کنترل کرد.
وی با بیان اینکه بهترین راه کنترل دیابت مصرف انسولین است، گفت: 90 سال قبل انسانهایی بودند که به خاطر ابتلا به دیابت جان خود را از دست می دادند اما با کشف انسولین توسط دکتر بانتینگ و وجود داروهای فراوانی که امروزه برای درمان این بیماری وجود دارد نباید فردی دچار صدمه جدی از ناحیه دیابت شود.
صالح پور کاهش نوسانات گلوکز خون، کاهش عوارض بلندمدت دیابت، کاهش میزان مرگ و میر، بهبود کیفیت زندگی را از دلایل اهمیت شروع به موقع انسولین درمانی برشمرد.
وی گفت: باورهای فرهنگی نادرست، ترس از سوزن (ظاهر ویال انسولین)، ترس از درد هنگام تزریق انسولین از موانع شروع به موقع انسولین درمانی به شمار می روند که یکی از دستاوردهای علم پزشکی برای غلبه بر این مشکلات قلم انسولین است.
وی با اشاره به مزایای استفاده از قلم انسولین به جای ویال انسولین گفت: بالا بردن دقت تزریق، احساس درد کمتر هنگام تزریق، حمل آسان تر، زمان آماده سازی و تزریق کوتاه تر، پذیرش اجتماعی بهتر، قیمت مناسب از جمله مزایای استفاده از قلم انسولین است.
وی افزود: انتخاب نوع و میزان مصرف انسولین برعهده پزشک فرد مبتلا به دیابت می باشد که در این مورد مصرف انسولین های طولانی اثر از نوع آنالوگ و قلمی نسبت به انواع دیگر آن بهتر است.
به گزارش ایرنا، معاون اجرایی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت نیز در این همایش گفت: هدف از برگزاری همایش دیابت و درمان ایجاد نشاط درونی، آگاه سازی و ترویج خودمراقبتی برای بیماران دیابتی و آموزش برای نگهداشتن قند خون در حد نرمال در این افراد می باشد.
ˈنیما خسرویˈ افزود: به طور معمول تا پیش از آن که مبتلا به بیماری نشده ایم موضوع مورد بحث پیشگیری است که تحرک کافی ؛ تغذیه مناسب و مدیریت تنش از موارد پیشگیری هستند اما هنگامی که گرفتار بیماری دیابت شدیم تنها راه حل درمان است.
وی بیان کرد: درمان دیابت دور از دسترس نیست اما در حال حاضر درمان قطعی ندارد و این بیماران نباید اجازه دهند برخی از سوداگران و تبلیغات ماهواره ای که ادعا می کنند می توانند با عمل جراحی متابولیک یا دارو دیابت را درمان کنند، آنان را فریب دهد.
وی گفت: درمان دارویی دیابت همراه با کلید های سه گانه (تحرک ؛ تغذیه و مدیریت استرس) می تواند بیمار را از آسیب ها و عوارض بیماری دورنگه دارد.
وی افزود: درمان دیابت یک مبارزه تمام عیار و همت عالی از سوی دیابتی هارا می طلبد که البته قرص ها و انسولین ها نیز در این مبارزه به کمک آنها می آیند.
وی ادامه داد: رییس بنیاد بین المللی دیابت اخیرا مشکلات این بیماران و سازمانهای مردم نهاد مرتبط با این بیماری را با رییس جمهوری درمیان گذاشتند که امید است دیابت نیز در گروه بیماریهای خاص قرار گیرد تا توجه بیشتری به آن شود.
7489/659



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن