تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811384288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید پسته حال و روز خوبی ندارد/ دقت در برداشت آب‌های زیرزمینی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تولید پسته حال و روز خوبی ندارد/ دقت در برداشت آب‌های زیرزمینی
رییس هیات مدیره انجمن پسته ایران گفت: چاره‌ای جز افزایش میزان برداشت در هکتار را نداریم و در غیر این صورت نمی توانیم شرایط رقابتی را در آینده داشته باشیم.
آفتاب: " محسن جلالپور" در مجمع عمومی عادی سالانه انجمن پسته ایران در کرمان اظهار کرد: تولید پسته حال و روز خوبی ندارد و در بحث آب وضعیت بسیار بحرانی داریم و باید در برداشت آب های زیرزمینی دقت کنیم.


وی افزود: کشور ما در مسائل آب در دنیا شاخص شده و امروز دشت همدان به عنوان درس دانشگاهی در دانشگاه ها تدریس می شود که افت سالانه سفره های آن به یک متر رسیده است.


جلالپور تصریح کرد: بیش از دولت، خود ما به عنوان صاحبان استان و کشور باید نگران برداشت آب بوده و دنبال استفاده حداکثری از آب کنونی باشیم.


نایب رییس اتاق ایران گفت: شورای عالی آب حدود 5 میلیارد دلار از بودجه کشور را به آب اختصاص داده تا مشکلات حل شود و رقم خوبی برای آبیاری تحت فشار در استان کرمان گرفته ایم.


وی بیان کرد: در تولید سم و کود بسیاری از مشکلات ما به عدم مدیریت و سوء مدیریت کامل وزارت جهاد کشاورزی در سال های گذشته برمی گردد.


رییس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در اواخر دولت دهم مصیبت های بسیاری برای کشاورزی ما به وجود آورد.


وی افزود: امروز عقل و تدبیر بر شرایط کشاورزی حاکم است و دومین جلسه ستاد عالی پسته یکشنبه هفته آینده در دفتر وزیر جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.


جلالپور تصریح کرد: مطالب حوزه سم و کود به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده و همه مسائل در ورود سم و کود و تولید تدوین شده و به زودی استاندارد آن اجباری می شود.


وی بیان کرد: در سال های گذشته میزان ماده کود برخی محصولات صفر بوده و با ارزش کمتری از خاک استفاده می شده و سم های مضرر زیاد بود که از توزیع آنها جلوگیری شده و بعد از این کنترل بهتری خواهد شد و کشاورزان باید هوشیار بوده و کنترل کنند.


رییس هیئت مدیره انجمن پسته ایران اظهار کرد: باید همه دست اندرکاران برای گسترش حیطه حضور انجمن در کشور و استان تلاش کنند.


وی در ادامه تاکید کرد: چاره ای جز افزایش میزان برداشت در هکتار را نداریم و در غیر این صورت با توجه به اینکه در رقابت به شدت عقب هستیم، نمی توانیم شرایط رقابتی را در آینده داشته باشیم.


جلالپور تصریح کرد: در تولید نیز وظیفه همه ما همکاری، تعامل، انتقال دانش و اطلاعات به باغداران است و باید از آب کنونی حداکثر استفاده را ببریم.


وی بیان کرد: انجمن پسته در سال پیش رو باید به این سمت حرکت کند تا دامنه حضور خود را وسیع تر کرده و حضور گسترده و جدی را در این صنعت داشته باشیم.


جلالپور گفت: میزان تولید پسته در سال پیش رو بیشتر است و حداقل 220 هزار تن محصول در کشور خواهیم داشت.


رییس هیات مدیره انجمن پسته ایران اظهار کرد: پیشنهاد این است که همه مالکان و بهره برداران بخشی از محصول را در ابتدای برداشت و بخشی را در پایان سال و در غیر این صورت اول سال آینده عرضه کنند.


وی افزود: اگر به امید شرایط بهتر، محصول را نگه داریم، بازار را از دست می دهیم و یا پسته امریکا جایگزین می شود.


جلالپور در ادامه تصریح کرد: دولت تصمیم جدی برای تک نرخی شدن ارز دارد و تصمیم دارد طی یک ماه آینده نرخ ارز مبادله ای را افزایش دهد.


وی بیان کرد: امیدواری به خروج از رکورد، این امید را می دهد که سال پیش رو بهتر از سال قبل باشد.


جلالپور با اشاره به فعالیت های انجمن پسته ایران گفت: ادامه کار خوشه پسته به انجمن پسته محول شده و کارهای خوبی در صنعت پسته توسط این خوشه انجام شده است.


به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: شهرک تخصصی پسته رفسنجان پیشرفت خوبی از سال قبل داشته و در دو سال آینده کمک خوبی به صنعت پسته می کند.






تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن