تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815390052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع آب و خاک مدیریت بهینه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان امور اراضی کشور: منابع آب و خاک مدیریت بهینه شود یاسوج - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور برلزوم مدیریت بهینه از منابع آب و خاک کشور تاکید کرد و افزود: برای تقویت بخش کشاورزی بعنوان بستر توسعه پایدار باید از منابع آب خاک بیش از پیش استفاده بهینه و بهره وری کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، قباد افشار روز پنجشنبه در نشست با مدیران جهاد کشاورزی و روسای اداره های امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: توسعه کشاورزی از عوامل غیر قابل انکار برای رشد و شکوفایی همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد است و به همین دلیل باید استفاده بهینه از منابع محذود آب وخاک این استان مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.
وی بیان کرد: سازمان امور اراضی کشور در حد توان، امکانات، اعتبارات و اختیارات به دنبال کاهش مشکلات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
افشار اظهار کرد: رویکرد مدیران جهاد کشاورزی و روسای اداره های امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه کشاورزی باید حفظ حقوق متقابل کشاورزان و دولت باشد.
وی خواستار حفاظت همه جانبه از زمین های زراعی و باغی کهگیلویه و بویراحمد و برخورد جدی با تخریب کنندگان این زمین ها شد.
افشار عنوان کرد: سنددار کردن زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طرح ضروری است و دارای آثار مثبت متعددی شامل شتاب بخشی و تسهیل در پاسخ گویی به استعلام ها و رفع معارضات اجتماعی است.
وی ابراز داشت: مسایل و مشکلات غیر قابل حل در زمینه ساماندهی و تعیین تکلیف زمین های زراعی و باغی کهگیلویه و بویراحمد به سازمان امور اراضی کشور اعلام تا چاره اندیشی و اقدامات لازم برای رفع آنها انجام شود.
افشار افزود: سازمان امور اراضی کشور برای تامین تجهیزات، امکانات، وسایل نقلیه و نیروی انسانی مورد نیاز اداره های امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: مشکلاتی در زمینه زمین های کشاورزی و مالکیت آنها در استان وجود دارد که باید با همکاری اداره های مربوطه برطرف شوند.
سید موسی خادمی افزود: کاهش زمان صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلام های مربوط به زمین های زراعی و باغی در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
وی بیان کرد: اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی در زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید با کمترین تخریب و وارد شدن خسارت به منابع ملی همراه باشد.
خادمی خواستار بکارگیری تمام امکانات موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای حفاظت بهینه از زمین های زراعی و باغی این استان و ممانعت از تخریب آنها شد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: سیاست گذاری و همگرایی بین مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای
کاهش دغدغه های کشاورزان این استان ضرورتی انکارناپذیر است.
غلام محمد زارعی افزود: رویکرد مهم دولت یازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه همه جانبه به بحث توسعه کشاورزی و حمایت از کشاورزان کشور است.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت های لازم برای توسعه کشاورزی را دارد که باید از این فرصت ارزنده برای کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی استان استفاده بهینه شود.
زارعی با تاکید بر لزوم برقراری رابطه منطقی بین توسعه کشاورزی و حفظ منابع ملی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: هیچ کدام نباید نادیده گرفته شده و یا فدای دیگری شود.
وی عنوان کرد: این موضوع مهم در طرح آمایش سرزمبن کهگیلویه و بویراحمد به طور دقیق و اصولی لحاظ شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: یکی از دغدغه های اصلی مسوولان کشور حفاظت از زمین های کشاورزی و برخورد با تخریب، واگذاری غیرمجاز و تغییر کاربری این زمین ها است.
جعفر گوهرگانی افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت کشور و گسترش تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ایران ضرورت توجه به مساله مهم تامین امنیت غذایی صدچندان می شود و کشاورزان نیز نقش اصلی را در این زمینه دارد.
وی بیان کرد: به منظور برخورد با تخریب کنندگان زمین های زراعی و باغی کهگیلویه و بویراحمد پلیس حفاظت از اراضی کشاورزی در قالب سه گروه در استان تشکیل و فعال شده که به طور شبانه روزی فعالیت می کنند.
گوهرگانی اظهار کرد: زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید با یک رویه علمی و کارشناسی شده سنددار شوند زیرا در این صورت به نحو مطلوبتری می توان برای توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی در استان برنامه ریزی کرد.
7535/671


































































.



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن