تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798674469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد شغل و ماندگاری روستاییان مرزنشین در دستور کار دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایجاد شغل و ماندگاری روستاییان مرزنشین در دستور کار دولت است سنندج - ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: دولت با حمایت و تقویت تعاونی های مرزنشین و در چارچوب قانون مبادلات مرزی در جهت ایجاد شغل و انگیزه و ماندگاری روستاییان واقع در مرزها تلاش می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان ازهاری روز پنجشنبه در جلسه شورای مبادلات مرزی استان کردستان در سنندج، افزود: دولت برای حمایت از مرزنشینان امتیازات و مشوق های در جهت صادرات و واردات کالا از جمله معافیت و تخفیف مالیاتی و عوارض در نظر گرفته که تعاونی های مرزنشین باید از این موقعیت نهایت استفاده را ببرند.
وی از تعاونی های مرزنشین استان کردستان خواست خود را به چند قلم کالا محدود نکنند و به سمت واردات لوازم خانگی روی بیاورند و مردم را تشویق به واردات کالا به صورت قانونی نمایند و از این طریق قاچاق را کنترل نمایند.
وی تعداد اقلام مجاز واردات از سوی مرزنشینان را 71 قلم ذکر کرد و گفت: تعاونی های مرزنشین به صورت 100 درصد برنج و مواد خوراکی وارد می کنند و از دیگر اقلام غافلند.
ازهاری با اشاره به اینکه واردات لوازم خانگی نیز 50 درصد معافیت مالیاتی دارد، گفت: تعاونی های مرزنشین می توانند به صورت قانونی این لوازم را که متقاضی زیادی هم دارد وارد کنند و از ورود کالا به صورت قاچاق جلوگیری نمایند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه خواستار بازنگری در اعضای تعاونی های مرزنشین شد و گفت: دولت و قانون ظرفیتی را برای استفاده ساکنان در مرزها را ایجاد کرده که باید همه بتواننداز این ظرفیت استفاده کنند.
ازهاری با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیات مدیره تعاونی های مرزنشین استان با قانون تجارت آشنایی ندارند خواستار برگزاری دوره های آموزشی برای این اعضا شد و همچنین پیشنهاد داد از این افراد آزمون به عمل آید تا افرادی در راس هیات مدیره تعاونی ها قرار بگیرند که با فرآیند کار تجارت آشنا باشند.
وی نداشتن اطلاعات کامل در مورد قانون تجارت را منجر به بروز مشکلاتی در تعاونی های مرزنشین دانست و افزود: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این تعاونی ها باید اطلاعات کاملی از تجارت مرزی داشته باشند تا از بروز مشکلاتی در این حوزه جلوگیری شود.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان همچنین از ارزیابی و بررسی عملکرد تعاونی های مرزنشین استان کردستان خبر داد و گفت: باید عملکرد این تعاونی ها در زمینه اینکه برای مردم ساکن در مرزها چه اقداماتی انجام داده اند، بررسی شود.
وی گفت: دولت امتیازات و تشویق هایی برای مرزنشیان در نظر گرفته تا افراد از این طریق به درآمد برسند و در محل سکونت خود ماندگار شوند و تعاونی های مرزنشین باید پاسخ دهند در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در سه محور عملکرد تعاونی های مرزنشین را بررسی می کنیم، گفت: از لحاظ آمار و سکونت افراد در محل، بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه تجارت در مرزها و وضعیت اشتغال در نوار مرزی این ارزیابی عملکرد را انجام می دهیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح در شورای مبادلات مرزی استان در دست اجرا است، تاکید کرد باید ظرف دو ماه برنامه ای عملیاتی در این حوزه اجرایی شود و تمام آمارها در این ارتباط جمع آوری و راستی آزمایی شود.
استان کردستان در چهار شهرستان مریوان، سروآباد، سقز و بانه 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و حدود 153 هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی در این چهار شهرستان عضو 19 تعاونی مرزنشین هستند.ک/3
7346/533



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن