تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819350588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت 80 درصدي ساخت سد سيلوه پيرانشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
در جريان بازديد وزير نيرو عنوان شد؛ پيشرفت 80 درصدي ساخت سد سيلوه پيرانشهر در جريان بازديد وزير نيرو از سد سيلوه پيرانشهر، پيشرفت فيزيکي اين سد بيش از 80 درصد اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير نيرو در دومين روز از سفر به استان آذربايجان‌غربي، صبح امروز (پنج‌شنبه) از مراحل ساخت سد سيلوه در شهرستان پيرانشهر بازديد کرد.
در اين بازديد، مديران عامل صنعت آب و برق در استان آذرياجان‌غربي، فرماندار و نمايندگان مردم شهرستان‌هاي نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي وزير نيرو را همراهي مي‌کردند.
حميد چيت‌چيان در اين برنامه، ضمن بازديد از تونل انحراف، ساختگاه سد و تونل‌هاي دسترسي در جريان آخرين پيشرفت‌هاي اين سد قرار گرفت.
سد سيلوه از نوع خاکي با هسته رسي با طول تاج 731 متر است.
حجم مخزن اين سد در تراز نرمال 84 ميليون مترمکعب، حجم آب تنظيمي سالانه 2.3.5 ميليون مترمکعب و سطح آن نيز بيش از 670 هکتار است.
اهداف اين سد شامل تامين آب کشاورزي دشت‌هاي پيرانشهر، جلديان و سرو کاني به مساحت 10000 هکتار و انتقال آب به پشت مخزن سد چپرآباد به مقدار 95 ميليون مترمکعب و تامين سالانه آب شرب شهرستان پيرانشهر به مقدار حدود 18 ميليون مترمکعب است.
از ديگر اهداف اين سد، ايجاد پتانسيل جهت جذب گردشگر است.
اين سد هم‌اکنون بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و درصورت تامين اعتبار موردنياز، آبگيري اوليه آن تا پايان امسال امکان‌پذير خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن