تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819158531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبیین اصول و ارزش های اسلامی، هدف اصلی طرح ولایت بسیج دانشجویی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تبیین اصول و ارزش های اسلامی، هدف اصلی طرح ولایت بسیج دانشجویی است تهران بزرگ - ایرنا - معاون طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی گفت: مهمترین هدف اجرای طرح ولایت بسیج دانشجویی تبیین و آشنا سازی اصول و ارزش های ناب اسلامی برای اقشار فرهیخته کشور است.


ˈمحمد پورمیرزاییˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اهمیت اجرای طرح ولایت اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف مهم طرح ولایت توجه و نهادینه کردن آرمان ها و آرزوهای انبیای الهی است که لازمه رسیدن به نقطه مطلوب، دست یابی به حکومت بزرگ توحیدی است.
وی ادامه داد: این حکومت بزرگ نیاز به انسان هایی دارد که بتوانند خود را برای این امر مهم مهیا کنند که در این میان هدف ما از طرح ولایت پرورش کارگزاران حکومت بزرگ اسلامی است.
این مقام مسوول نخستین گام در این مسیر را تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: عنصر همطراز انقلاب اسلامی آن عنصر پاک نهادی است که هر وقت و هر جا و به هرگونه که لازم باشد، توانایی پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی را دارد.
معاون طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی طراحی دوره ای با نام ”آموزش مبانی اندیشه اسلامی(طرح ولایت)” را گامی در این مسیربزرگ دانست و خاطر نشان کرد: این دوره که همه ساله در تابستان برگزار می شود با محور آموزشی و در شش مبحث بنیادین تدریس می شود که هر مبحث بصورت مبسوط توسط اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و تحت نظارت حضرت آیت ا…مصباح یزدی ارائه می گردد که دانشجویان را برای رویارویی با بزرگترین خطرات این راه خطیر آماده می کند که در حدود 40 روز به صورت سه دوره 12 روزه است.
پورمیرزایی ادامه داد: دوره تخصصی پژوهشی نیز در حال طرح ریزی است که در آن دوره دانشجویان مباحث را بصورت عمیق تر و تخصصی تر گذرانده و با همکاری اساتید در حوزه پژوهشی و کاربردی، مسیر معرفتی خود را ادامه خواهند داد.
این مقام مسوول افزود: علاوه بر این، دوره های دیگری نیز در سازمان بسیج دانشجویی که با همان هدف و تربیت نیروهای همطراز انقلاب اسلامی در این راه بزرگ طراحی شده است همانند دوره خط امام که همه ساله در همه استان ها باتوجه به مقتضیات هر منطقه که در چهار محور معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی برگزار می شود.
وی بیان کرد: پس از پایان دوره ها انتظار می رود دانش آموختگان به عنوان سرگروه یا مربی حلقه های صالحین در دانشگاه ها و مساجد و… در راستای تبیین مباحث اسلامی و نشر آن حضور موثری داشته باشند.
گفتنی است نوزدهمین دوره مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت با سخنرانی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مجتمع سیدالشهدا (ع) شهر آبعلی با حضور 200 نفر از دانشجویان بسیجی در این طرح برگزار شد.
تهرام/7246/ 699/1104



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن