تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820200666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به ایجاد صنایع کوچک در کنار احیای دریاچه ارومیه امری ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار آذربایجان غربی: توجه به ایجاد صنایع کوچک در کنار احیای دریاچه ارومیه امری ضروری است ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به ایجاد صنایع کوچک در کنار احیای دریاچه ارومیه در این حوضه آبریز امری ضروری است که می تواند در ایجاد اشتغال جایگزین بسیار موثر باشد.


به گزارش ایرنا؛ قربانعلی سعادت چهارشنبه شب در جلسه بررسی وضعیت حوزه های زیرمجموعه وزارت نیرو در آذربایجان غربی که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، افزود: احیای دریاچه ارومیه، امری ضروری است و رییس جمهوری نیز به آن تاکید ویژه ای دارند ولی ما انتظار داریم که برای صنایع کوچک، در حوضه آبریز دریاچه، آب تخصیص داده شود.
وی اضافه کرد: صنایع کوچک در وضعیت کنونی که از توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه جلوگیری شده و اشتغال این بخش نیز پاسخگوی نیازها نیست، به عنوان اشتغال جایگزین مطرح بوده که انتظار داریم در راستای تامین آب آنها همکاری شود.
وی با اشاره به لزوم تسریع در انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه اظهار کرد: این پروسه نباید طولانی باشد و می توان با تسریع در اختصاص اعتبار و اقدامات اجرایی این کار انتقال، از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری کرد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با ابراز نگرانی جدی از وضعیت منطقه آزاد ماکو در صورت استفاده از آب ارس برای انتقال به دریاچه ارومیه، ادامه داد: 80 هزار هکتار اراضی در منطقه ماکو احتیاج به آب دارند که باید برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای این بخش چاره اندیشی کرد.
سعادت در ادامه در خصوص مشکلات حوزه آب، برق و فاضلاب آذربایجان غربی گف: کمبود مخزن 60 هزار مترمکعبی آب شرب در ارومیه برای تامین آب مورد نیاز شهروندان، لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های این بخشها، تعیین تکلیف سدهای سیمینه، نازلو و باراندوز که با پیشرفت فیزیکی همراه هستند، کاهش ذخیره سد بوکان، مشکل اعتباری آبرسانی خوی، فاضلاب شهرهای خوی، اشنویه، تکاب و مسکن مهر در استان، عدم وجود مدیریت استانی بر امر تولید و انتقال برق و مشکل فاضلاب روستایی از مهمترین مواردی است که امیدواریم از سوی وزیر نیرو، پیگیری شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تلاش دولت یازدهم برای احیای دریاچه ارومیه، تلاشی کم سابقه و بی نظیر است.
عابد فتاحی افزود: دریاچه ارومیه، یک اثر طبیعی منحصر به فرد است و یکی از زیستگاههای مهم دنیا به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر و در دولت تدبیر و امید، بالاترین کوشش برای احیای دریاچه ارومیه انجام می شود و تا به حال سابقه نداشته است.
وی اظهار کرد: هیچ مقام محلی و کشوری باعث مرگ دریاچه ارومیه نشده و نباید کسی را عامل این مشکل دانست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه آب و برق در این شهرستان، ادامه داد: در این خصوص، دولت با تمام توان وارد شده و کارهای بر زمین مانده نیز به خاطر عدم وجود منابع است.
فتاحی، شرایط موجود در کشور را در حوزه اعتباری گذرا توصیف کرد و گفت: با اتمام این مشکلات، بار دیگر ایران اسلامی توانمندی های خود را به رخ جهانیان می کشد و این امر، قطعا اتفاق می افتد.
وزیر نیرو، روز چهارشنبه وارد ارومیه شده و تا جمعه میهمان مردم آذربایجان غربی است.
8136/581/ 3404



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن