تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799205379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت صادرات صنایع غذایی ایران پنج میلیارد دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ظرفیت صادرات صنایع غذایی ایران پنج میلیارد دلار است مشهد - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت گفت: ظرفیت صادرات محصولات صنایع غذایی از ایران به میزان پنج میلیارد دلار در سال وجود دارد.


ˈمحمود بازاریˈ روز چهارشنبه در نشست میز صنایع غذایی اتاق بازرگانی مشهد با حضور رایزنان بازرگانی و فعالان این صنعت در خراسان رضوی با هدف بررسی مشکلات و محدودیتهای این حوزه، افزود: هدف صادرات صنایع غذایی پارسال 2،7 میلیارد دلار بود که از این رقم 1،8 میلیارد دلار تحقق یافت.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی سه ماهه نخست امسال آمار صادرات صنایع غذایی نسبت به همین زمان در سال گذشته فقط یک درصد رشد داشت و به 460 میلیون دلار رسید که رقم قابل دفاعی نیست.
وی در ادامه با اشاره به محدودیتهای صادراتی روغن خوراکی اظهارداشت: هم اینک در تلاش هستیم رفع محدودیت شود به ویژه از محل ورود موقت که با توجه به وجود مشکلاتی در گمرکات، سازمان در حال پیگیری است و ظرف سه ماه آینده مرتفع می شود.
او بر بخشودگی مالیات در بخش غذا نیز تاکید و بیان کرد: وضع این مالیات موجب افزایش قیمت، گرانی تولیدات و کاهش قدرت رقابتی آن در بازار می شود در حالی که در دنیا غذا و صنایع غذایی از مالیات معاف است.
وی افزود: در واقع باید موضوع بخشودگی مالیاتی در بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی هم تعمیم داده شود که از خواسته های این بخش است.
او گفت: توسعه صادرات صنایع غذایی از مباحث مورد تئجه است و با توجه به ظرفیت صنایع غذایی کشور امکان افزایش آن حداقل با همین شرایط به میزان سه برابر وجود دارد.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این میان خراسان رضوی به عنوان یکی از استانهای قطب تولیدات غذایی از جمله مناطق مورد توجه است و موضوع صنایع غذایی این استان از جمله مباحث اصلی در صادرات غیرنفتی می باشد.
بازاری همچنین با اشاره به بدهی سه هزار و 600 میلیارد ریالی دولت به صادر کنندگان در خصوص جوایز صادراتی، گفت: دولت در تلاش است و برنامه ریزی می کند به روشی این بدهی پرداخت شود.
رییس هیات مدیره صنایع غذایی و تبدیلی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: آنچه می تواند بستر صادرات بیشتر را فراهم کنم کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی کارخانجات صنایع غذایی است.
ˈعلیرضا بوستانیˈ افزود: در این میان عمده مشکلات مربوط به بخش کشاورزی می باشد که بازده تولیدش بسیار پایین و مصرف آب بسیار بالا است.
وی تبدیل آبیاری سنتی و غرقابی به آبیاری نوین را در ارتقا بازده آبیاری، افزایش میزان تولید و کاهش هزینه تمام شده بسیار موثر خواند و خواستار بسیج ملی در این جهت شد.
او گفت: باید بگونه ای عمل کنیم که قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را کاهش دهیم ضمن آنکه در خود کارخانجات هم دچار مشکل هستیم زیرا باید این صنایع نوسازی و بازسازی شوند.
رییس هیات مدیره صنایع غذایی و تبدیلی خراسان رضوی ادامه داد: عامل عمده محدودکننده ما امروز هزینه تولید و حمل و نقل است و از سویی بهره وری مناسب در صنعت غذا هم از طریق بازمهندسی که در بخش می تواند انجام شود رونق را در پی خواهد داشت.
وی فقدان نوآوری و تنوع در محصولات با توجه به سلائق و ذائقه مشتری در سایر کشورها را از دیگر محدویتها عنوان و بیان کرد: پایین بودن استانداردهای محصولات تولیدی ما نسبت به استانداردهای بین المللی خود از عواملی است که می تواند سطح حضور را در بازارهای جهانی کاهش دهد.
عضو شورای ملی زعفران هم در ادامه با بیان اینکه زعفران محصولی تاثیرگذار در اقتصاد خراسان و کشور است گفت: این محصول یک ده هزارم تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اما هشت درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی را دارد.
ˈعلی حسینیˈ افزود: از ضعف اطلاع رسانی به موقع در بازارهای هدف صادراتی رنج می بریم.
وی با بیان اینکه اینک بازارهای هدف صادراتی زعفران ایران 45 کشور است گفت: خط ارتباطی با رایزنان بازرگانی بسیار ضعیف و کمرنگ می باشد.
او ادامه داد: اگر قرار باشد رایزنی در چنبره سفارتخانه ها و بخش سیاسی گرفتار شود بی فایده است.
وی از جمله مزیتهای حوزه کشاورزی کشور را زعفران دانست و افزود: امروز از جمله افتخارات ما آن است که خریدار خارجی اطمینان دارد وقتی زعفران ایرانی می خرد 100 درصد طبیعی و خالص می باشد.
او دفاع و حراست رایزنان را از این افتخار مهم و محوری خواند و گفت: اگر به موقع عمل کنیم هیچ کشوری توانایی رقابت با ما را نخواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: وقتی قادریم 95 درصد زعفران دنیا را تولید کنیم پس بطور قطع می توانیم تجارت و بازار آن را هم در اختیار بگیریم.
2713/660



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن