تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805653962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: حتی در برابر تخریب کنندگان هم باید از واژه های خوب استفاده کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: حتی در برابر تخریب کنندگان هم باید از واژه های خوب استفاده کنیم


حجت الاسلام و المسلمین روحانی در واکنش به انتقادهای روزهای اخیر از خود گفت: کلمه ای که بیان کردم و نقطه مقابل «شیردل» بود، مخاطبش نه منتقدین و مخالفین، بلکه کسانی بود که دنبال تخریب و کارشکنی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، امروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، ضمن هشدار به رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب که در روزهای اخیر نسبت به استفاده از اصطلاح "بروید به جهنم" از وی انتقاد کرده اند، گفت: در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت.   رئیس جمهور که در دیدار سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور، خطاب به منتقدان توافق ژنو گفته بود؛ به جهنم که می ترسید و می لرزید، پس از مواجه با انتقادهایی که نسبت به این نوع گفتمان صورت گرفت، امروز در جلسه هیات دولت گفت: براساس آموزه‌های قرآن، زیر بار ظلم و فشار نمی‌رویم و آنهایی که می‌خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند که نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت.

رییس جمهوری افزود: همیشه باید بهترین واژه ها را برگزینیم و واژه‌هایمان باید بازدارنده باشد. بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم، اما در عین حال افرادی که بخواهند در مسیر توسعه کشور معضلی بیافرینند، فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت سعه صدر لازم در اداره کشور، گفت: گروه و اقلیتی وجود دارند که نه منتقد و نه مخالف دولت هستند و طی ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مشغول کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی می باشند که البته دولت در مقابل آنها هم صبر و تحمل کرده و باز هم این کار را ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری افزود: امروز به جایی رسیده‌ایم که برای حفظ منافع ملی و رفع معضلات و توسعه کشور اگر ببینیم، گروه و اقلیتی که در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند، باید بدانند، دولت هم از اقدامات آنها آگاه و مطلع است و هم در این زمینه ،جملات متناسب با تخریب آنها را بکار خواهد برد.

روحانی گفت: در یکی دو روز گذشته عده‌ای هیاهو و سر و صدا به راه انداختند که به دوستان و اعضای دولت می‌گویم بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت.

هشدار روحانی به اصلاح طلب های منتقد

وی افزود: دولت به دنبال وحدت، انسجام، یکپارچگی و محبت بوده و معتقدیم که دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه برای اجرای قوانین و مقررات کشور و اجرای سیاست‌های کلی مورد نظر مقام معظم رهبری، نباید بگذارند یک عده مسایل حاشیه‌ای را به عنوان مسایل روز مطرح کنند و باید به دنبال مطالبات اصلی کشور و مردم باشیم.

رییس جمهوری حضور و مشارکت مردم را سرمایه بزرگ اجتماعی برای کشور دانست و با تأکید بر حفظ و تقویت آن، گفت:‌نباید کاری کنیم که این سرمایه‌ اجتماعی که دستاورد بسیار بزرگی برای نظام است، صدمه ببیند و این سرمایه اجتماعی را که با هدایت‌ها و بیانات مقام معظم رهبری تقویت شده، باید حفظ و بیش از پیش تقویت کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه این دولت از روز اول از انتقاد استقبال کرده و امروز بیش از دیروز و فردا بیش از امروز از انتقاد استقبال می‌کند، گفت: معتقدیم اگر انتقاد در جامعه نباشد، آن جامعه دچار انحراف شده و حتی ممکن است دچار فساد شود.

رییس جمهوری افزود: انتقاد و نقد یک ضرورت و وظیفه است و همان است که در قرآن به عنوان امر به معروف و نهی از منکر بر آن تأکید شده است و همه ما باید نسبت به یکدیگر آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

روحانی گفت: از دیدگاه دولت نه تنها منتقدین مخصوصاً منتقدین دلسوز، عزیز و مورد احترام ما هستند، بلکه حتی رقبای سیاسی که بعضاً انتقادشان به شکلی است که ممکن است تحمل آن سخت باشد، هم مورد احترام بوده و از آن استقبال می‌کنیم.

رییس جمهوری گفت: دولت نه تنها از انتقادات نمایندگان محترم مجلس و اساتید دانشگاه استقبال می‌کند بلکه معتقد است همه مردم اعم از زن و مرد، روستایی و شهری باید نقد کنند و دولت حتی از انتقادات تند هم استقبال می‌کند، مخصوصاً اگر جهت گیری آن انتقاد دلسوزانه و سازنده باشد.

وی افزود: گاهی ممکن است فردی به هر دلیلی با دولت مخالف باشد، یا منافع خود را در این دولت نبیند و یا اساساً افرادی باشند که قواعد بازی را در دنیای سیاست بلد نیستند، آنها هم حق دارند با دولت مخالفت کرده و انتقاد کنند. مگر همه مردم جامعه موظف هستند حامی دولت باشند؟

رییس جمهوری گفت: اگر گروه و اقلیتی با دولت مخالف باشند، اشکالی ندارد و در چارچوب قانون و مقررات می‌توانند، انتقاد کنند البته این موضوع به معنای تهمت، دروغ و افترا نیست و مخالفت منطقی از نظر دولت هیچ اشکالی ندارد و از آن استقبال می‌کند.

 


چهار شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن