تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819574336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب نیروگاههای کوچک خورشیدی در 1200 نقطه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نصب نیروگاههای کوچک خورشیدی در 1200 نقطه کشور مشهد - ایرنا - مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران گفت: پروژه های نصب نیروگاههای کوچک خورشیدی هم اکنون درهزار و 200 نقطه در سطح کشور در حال اجرا است.


ˈسامان میرهادیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: طرح نصب نیروگاههای کوچک خورشیدی از پارسال در قالب بند 69 قانون بودجه اجرایی شده است.
وی گفت: در این چارچوب نیروگاههای کوچک خورشیدی در پشت بامهای شرکتهای برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور، برخی از مساجد، مدارس، ساختمانهای اداری و بخشی از مشترکین خانگی نصب می شود.
مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران افزود: پراکندگی نصب نیروگاههای خورشیدی تمام نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق و غرب را فرامی گیرد.
وی ادامه داد: استانهای سه گانه خراسان یکی از بهترین محدوده هایی بوده اند که شاهد بهره برداری پروژه های انرژیهای خورشیدی در آن هستیم.
میرهادی گفت: در قالب این نیروگاههای خورشیدی تولید هفت هزار و 500 کیلووات برق پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: 1100 کیلووات از این میزان انرژی تولیدی مربوط به مساجد، 2300 کیلووات مربوط به مدارس و 2500 کیلووات آن ممربوط به شرکتهای برق منطقه ای و توزیع کشور است.
او افزود: 350 کیلووات از این انرژیها برای حوزه مشترکان خانگی و 1300 کیلووات نیز برای ادارات و مشترکین بخشهای خصوصی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در این راستا تاکنون نصب نیروگاهای کوچک خورشیدی به ظرفیت دو هزار و 300 کیلووات بطور کامل در سطح کشور انجام شده است.
مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران با اشاره به ضرورت کاربرد انرژیهای نو در کشور گفت: استفاده از این انرژیها از منظر سیاسی راهبردی، دیپلماسی انرژی، مسائل زیست محیطی و کاهش استفاده از منابع فسیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا ایران از قابلیتهای خاصی در زمینه کسب انرژی از خورشید و باد برخوردار می باشد.
وی افزود: تحقیقات نشان داده بیشترین تابش آفتاب کشور آلمان که هم اکنون بالاترین تولید انرژیهای نو در سطح جهان را دارد، با کمترین تابش آفتاب کشور ما برابری می کند.
7487/660



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن