تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان صنایع: توسعه متوازن صنایع کوچک و بزرگ نیازصنعت کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاصی ایرنا معاون سازمان صنایع: توسعه متوازن صنایع کوچک و بزرگ نیازصنعت کشور است تبریز - ایرنا - معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به توسعه متوازن صنایع کوچک و بزرگ، گفت: اکنون 92 درصد صنعت کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد.


غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تعداد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی کشور را 32 هزار واحد و میزان اشتغال ایجاد شده را 650 هزار نفر اعلام کرد.
وی اضافه کرد: حدود 27 هزار طرح نیمه تمام صنعتی نیز در این شهرک ها وجود دارد که نزدیک به 12 هزار طرح بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سلیمانی با بیان اینکه 45 درصد اشتغال صنعتی کشور در این صنایع ایجاد شده است، اظهار کرد: در مجموع 930 شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که 731 شهرک به بهره برداری رسیده است.
وی سهم آذربایجان شرقی در این حوزه را 56 شهرک صنعتی مصوب و 36 شهرک صنعتی به بهره برداری رسیده اعلام کرد.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: آذربایجان شرقی یکی از سه استان های صنعتی و الگو در کشور محسوب می شود و باید دانش خود را به دیگر استان ها منتقل کند.
سلیمانی با بیان اینکه برنامه توسعه صنایع کوچک با محوریت استان های بزرگ شکل گرفته و پیش می رود، افزود: توزیع منابع این سازمان بر اساس برنامه های ارایه شده استانی تعریف می شود و در این خصوص استان هایی که برنامه های راهبردی و خوبی معرفی کرده و طرح آنها در کمیته های ملی تصویب شود در اولویت استفاده از این منابع قرار می گیرند.
وی توسعه خوشه های صنعتی را از برنامه های استانی سازمان صنایع کوچک اعلام و اضافه کرد: از 388 خوشه صنعتی شناسایی شده در کشور 33 خوشه در آذربایجان شرقی قرار دارد.
سلیمانی افزود: مراحل ایجاد شش خوشه صنعتی در این استان شروع و چهار خوشه به بهره برداری رسیده و دو خوشه کفش و مبلمان نیز در دست اجرا بوده و برنامه های آن ادامه دارد.
وی با بیان اینکه 45 میلیارد ریال از بودجه ملی سازمان برای توسعه خوشه های صنعتی اختصاص یافته است، گفت: 10 درصد از این اعتبارت برای توسعه خوشه های صنعتی آذربایجان شرقی اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه هفت شهرک فناوری و 10 فن بازار در کشور در حال احداث است، افزود: آذربایجان شرقی جزو پیشگامان هر دو این عرصه ها به شمار می رود.
7240/245



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن