تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد یک مرکز واحد برای مباحث فرهنگی در کشور ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار تهران: ایجاد یک مرکز واحد برای مباحث فرهنگی در کشور ضروری است تهران بزرگ-ایرنا-استاندار تهران گفت: ایجاد یک مرکزفرماندهی واحد برای مباحث فرهنگی ضروری است و مقرر شده کمیته ای برای تعامل و هماهنگی بین مساجد و دستگاه های اجرایی تشکیل شود و ایجاد این مرکز واحد رادر برنامه ششم توسعه پیگیری کند.


سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در جلسه هیات نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد تهران اظهار کرد: قانونی کردن مرکز واحد برای مباحث فرهنگی در کشور کار بزرگی است که از موازی کاری ها جلوگیری خواهد کرد.
وی گفت: هنگامی که این مرکز قانونی تشکیل شود تمام دستگاه ها موظف به اجرای قانون خواهند بود و برنامه های آن از نظر قانونی برای اجرا به تمام دستگاه ها ابلاغ شده و به این ترتیب موازی کاری ها کاهش خواهد یافت.
هاشمی کانون های فرهنگی، هنری مساجد یکی از مهمترین مراکز مرتبط با مباحث فرهنگی عنوان کرد و بیان کرد: روحانی هایی که برای انجام کارهای فرهنگی در این مراکز بکار گرفته می شوند باید مجهز به دانش روز باشند تا توانایی جذب جوانان را به سوی خود داشته باشند.
وی با بیان این مطلب که برخی نمی توانند نیازهای جوانان به مسایل روز را جوابگو باشند گفت: جوان امروز نسلIT است لذا باید از وجود کسانی بهره گرفت که از دانش روز برخوردار بوده و بتوانند جوانان را جذب کنند.
هاشمی خواستار ارزیابی نامحسوس از عملکردها شد و بیان کرد: اگر عملکردها درست باشد وبتواند حتی یک نفر را اصلاح کند اثر آن بسیار بیشتر از کارهای بی نتیجه خواهد بود.
وی با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما که نه تنها خانواده ها را جذب نمی کند بلکه سبب بروز ناهنجاری می شود گفت: برخی خبرنگاران و صدا و سیما به جای پرداختن به مسایل و مشکلات مهم حوزه فرهنگ تنها دغدغه شان یک ساختمانی است که یا باید تخریب شود و یا به طورقانونی به کار خود ادامه دهد.
استاندار تهران از عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم انتقاد کرد و بیان کرد: درحالی که این کمیسیون باید پرطرفدارترین کمیسیون باشد کمتر کسی حاضر می شود به عضویت آن درآید.
هاشمی اظهار کرد: استانداری تهران به مباحث فرهنگی استان توجه جدی دارد و علی رغم مشکلات متعدد جلسات فرهنگی را با دقت نظر پیگیری می کند.
وی عنوان کرد: خیلی از مسوولان به بخش فرهنگ و جلسات آن نگاه صوری دارند و این مشکلی است که کل کشور با آن درگیر است درحالی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است.
استاندار تهران اظهار امیدواری کرد امسال که به نام سال فرهنگ نیز مزین شده تمام مسوولانی که در زمینه فرهنگ مسوولیت دارند جدی تر عمل کنند و مباحث را با دقت نظر بیشتر پیگیری نمایند.
هاشمی بودجه های تخصیص یافته به بخش فرهنگ را بودجه هایی دانست که به واسطه تعدد دستگاه های ذیربط نتایج آنها چندان روشن نیست و بیان داشت: باید یک رهبریت واحد در بحث فرهنگی ایجاد شود تا تصمیماتی که اتخاذ می شود و بودجه هایی که هزینه می شود روشن و شفاف باشد.
وی گفت: اگر این مرکز واحد فرماندهی ایجاد نشود زحماتی که کشیده می شود با موازی کاری ها نتیجه ای نخواهد داشت و دغدغه رهبری و افرادی که درد دین دارند نیز برآورده نخواهد شد.
استاندار تهران با اشاره به این مطلب که تجربه گذشته خوب نبوده و خروجی قابل لمسی در بحث فرهنگ نداشته است افزود: باید حرکتی نو آغاز کرد و در برنامه ششم توسعه، مرکز واحد فرهنگی پیش بینی شود.
تهرام/9977**1565



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن