تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805826811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره روز دریای کاسپین توسط سمن های گیلانی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جشنواره روز دریای کاسپین توسط سمن های گیلانی برگزار شد ایرنا – انزلی – به همت سازمان های مردم نهاد محیط زیستی گیلان و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و منطقه آزاد انزلی جشنواره روز دریای کاسپین برگزار شد.


به گزارش ایرنا، شامگاه سه شنبه منطقه آزاد انزلی میزبان دوستداران و فعالان محیط زیست بود که دغدغه ها و آمالشان برای حفاظت از بوم سازگان با ارزش دریای کاسپین را با واژگانی از جنس دست ساخته ها ، عکس و فیلم با مردم در میان گذاشتند.
ˈ پویا آزادی وطن ˈ پسر نوجوانی است که با ارائه هنر مفهومی خود در قالب باغچه پلاستیکی به این همه پلاستیکی که نفس طبیعت را تنگ کرده اند معترض است .
ˈجمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیستˈ از بطری های پلاستیکی پرده ای ساخته اند تا نشان دهند چگونه پلاستیک هایی که بی محابا در طبیعت رها می کنیم قفس و حصاری میشود که ما را احاطه کرده و حیات را کم رنگ و گنگ می سازد.
ˈ موسسه سبزکاران بالانˈ با دست سازه های خلاقانه و ساده و گویا همگان را به سفری کوتاه به زیر دریای کاسپین می برد و می بینیم که آنجا که لوله های پسابمان می ریزد ، آنجا که نشتی سکوهای نفتی است ، درنای سیبریایی سر درون آب کرده و بدنبال ماهی است ، می بینیم فک خزری رنجور از گرمایش در جستجوی فضایی برای زاد اوری است و نمی یابد زباله ها دور ریز های مصرفی ما در اعماق دریا انباشته شده اند و موجودات کف زی زیستگاهی ندارند. یکی از بازدید کنندگان می گوید آیا به راستی زیر این دریای آبی ، نتیجه رفتارهای نادرست ما پنهان شده است ؟!
ˈ سرزمین ایده آل ˈ هم با عکس و تصویر جلوه های طبیعی گیلان را با رهگذران به اشتراک می گذارد و از فردای مبهم آنها می گویند و اینکه امروز باید کاری کنیم.
* برنامه های توسعه ای منطقه آزاد انزلی با لحاظ الزامات زیست محیطی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص رویکرد محیط زیستی در این سازمان گفت: با توجه به اینکه امروز اهمیت محیط زیست بر هیچکسی پوشیده نیست، باور داریم یکی از راههای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی ، توجه به محیط زیست است.
ˈرضا مسرورˈ تصریح کرد: تلاش ما در منطقه آژآد انزلی بر این اصل استوار است که برنامه های توسعه ای را در کنار الزامات محیط زیستی ببینیم تا طبیعتی که به ودیعه در نزد ما است برای آیندگان محفوظ بماند.
وی در جواب این سوال که برنامه های مشخص سازمان منطقه آزاد انزلی برای نیل به این منظور چیست گفت: در بخش فرهنگی مان بر گسترش و نهادینه کردن اهمیت محیط زیست برنامه های گوناگونی داریم چراکه کارهای نکرده ای وجود دارد که باید حتما به آن ها پرداخت همچنین مواردی نظیر همکاری با سازمانهای مردم نهاد فعال در بخش محیط زیست مد نظر است.
مسرور افزود: ما تا پایان سال برنامه های مختلفی داریم و از تجارب تبیین رفتارهای محیط زیستی سایر مناطق آزاد نیز از جمله منطقه آزاد کیش که در این زمینه پیشرو است استفاده می کنیم .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه هم اکنون با گشتی کوتاه در محوطه موارد عینی توجه به این موضوع مثلا در زمینه مدیریت پسماند دیده می شود،خاطرنشان کرد: آنچه به واقع مدنظر ما است تنها همین محدوده سیاحتی و تجاری نیست بلکه مایلیم در کل وسعت 9هزار و 600 هکتاری منطقه آزاد با کارهای فرهنگی و برنامه ریزی و همکاری خود مردم بتوانیم در این خصوص پایلوت مناسبی برای کشور باشیم.
* اجماع استانی دستگاه ها و جذب اعتبارات ملی برای حفاظت محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در حاشیه بازدید خود از جشنواره روز دریای کاسپین به ایرنا گفت: اکوسیستمی نظیر دریای خزر که دو گونه شاخص آن یعنی فک خزری و ذخایر خاویاری اش دچار نقصان و تهدید شده ، در واقع مبین رفتار نادرست ما است.
ˈمحمدرضا برجیˈ در ادامه تاکید کرد: بهره برداری از تمامی ذخایر از جمله دریای خزر باید منطبق با اصول بهره برداری خردمندانه و پایدار در حد توان اکوسیستم باشد.
وی تصریح کرد: امروز دوفشار از سوی ما بر این اکوسیستم تحمیل می شود یکی بهره برداری غیر اصولی و دیگری مدیریت ناصحیحی که پسماند و پسآب مصرفی از همین ذخایر را به نادرست ترین شیوه به آن بر می گردانده و به چرخه زیستی آن تحمیل می کنیم که نتیجه آن اختلال در روند چرخه زیستی این بوم سازگان با ارزش با از بین بردن توان خود پالایی آن است.
برجی در پاسخ به این پرسش که انتظارش از مردم و دستگاه ها چیست گفت: ما انتظار داریم مردم با آگاهی طبیعت را به واقع مال خود بدانند و در قبال آن حساس باشند چراکه اگر این حساسیت در آحاد جامعه نباشد هیچ دستگاهی با هیچ برنامه ای کاری از پیش نمی برد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان درخصوص بخش دوم سوال گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با جدیت و بدون مسامحه و اغماض به وظیفه ذاتی اش که برخورد با تخلفات تخریب و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در سواحل ، مقابله با تغییر کاربری ، جلوگیری از صید و شکار غیر مجاز، پیشگیری و کنترل آلودگی پسآب و پایش صنایع آلاینده می پردازد و در این راستا اغماضی ندارد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه تیم مدیریت دولت تدبیر و امید در استان چینشی دارد که حساسیت به محیط زیست در همه وجود دارد و همه مدیران ذی ربط حساس شده اند لذا در جذب اعتبارات اگر این اجماع در اولویت محیط زیست حاصل شود و بتوانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم می توانیم در مواردی نظیر ساماندهی سواحل و مقابله با آلودگی ها و تهدیداتی که سواحل را تحت تاثیر قرار می دهد ، زودتر و قوی تر نتیجه بگیریم.
هشتمین سالروز لازم الاجرا شدن کنوانسیون تهران یادآور تکالیف پنج کشور حاشیه دریای خزر است تکلیفی که بر اجرای آن در قالب 37ماده و 8پروتکل بمنظور احیا و حفاظت همه جانبه در کل حوزه آبخیز دریای خزر ، توافق کرده اند.ک/3
620/ 603



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن