تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799144802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید در ایلام بیمار است/ راه اندازی هشت کارخانه صنعتی ایلام فراموش شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
تولید در ایلام بیمار است/ راه اندازی هشت کارخانه صنعتی ایلام فراموش شد
ایلام – خبرگزاری مهر: تولید در بخشهای مختلف استان ایلام به خوبی پیگیری نمی شود، این در حالی است که مصوباتی مثل ایجاد هشت کارخانه صنعتی در استان برای بهبود وضعیت تولید به طور کلی فراموش شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام دارای ظرفیتهای مهمی در بخش کشاورزی، صنعتی، خدماتی و... است که متاسفانه به دلیل نبود صنایع مناسب و متناسب با ظرفیتهای استان، واژه تولید در استان بسیار بیگانه شده است. در سالهای اخیر رشد کمی و کیفی در بخش صنعت استان نتوانسته به خوبی باعث پیشرفت و افزایش تولید در استان شود به طوری که هم اکنون عدم وجود سرمایه گذار و بیکاری دو مشکل عمده استان است که با تولید حل می شود. ایلام نیازمند ایجاد کارخانه های بزرگ است علی مرادی کارشناس مسائل اقتصادی در استان ایلام به خبرنگار مهر گفت: واژه تولید بسیار گسترده است و متاسفانه در بیشتر بخشهای استان ایلام بسیار کمرنگ  است و این استان برای توسعه نیازمند تولید بیشتر است. وی بیان داشت: آنچه در بخش تولید در استان ایلام نیز وجود دارد به دلیل مشکلات زیادی در جامعه به خوبی نمایان نمی شود و سهم این استان از تولید بسیار پایین بوده  و  هم اکنون این استان تشنه سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال بیشتر است.

این کارشناس بیان داشت: همین کم بودن تولید در استان ایلام است که باعث محرومیت استان و بیکاری جوانان شده است و اگر در استان کارخانه های بزرگ و تولید بیشتر باشد استان نیز توسعه پیدا می کند و جوانان صاحب شغل می شوند. وی افزود: مرز مهران هم اکنون امن ترین مرز زمینی کشور برای صادرات کالا است ولی خود استان کمترین بهره را از آن می برد و فقط محصول سیمان به عنوان یک محصول شاخص از استان به عراق صادر می شود. وی افزود: تاکنون برای محصولات تولیدی در استان برندسازی صورت نگرفته که این مسئله در بخش گلیم و فرش استان به خوبی نمایان است چرا که این محصولات توسط دلالان به خارج از استان صادر می شود و سودی نصیب مردم و استان نمی شود. این کارشناس بیان داشت: در سفرهای استانی قرار بود هشت کارخانه صنعتی بزرگ در استان ایجاد شود که متاسفانه هم اکنون این مصوبه به طور کامل لغو شده و خبری از کارخانه ها نیست. وی افزود: متاسفانه در استان ایلام کارخانه های بزرگ زیادی وجود ندارد و بیشتر واحدهای صنعتی استان نیز با مشکلات مالی مواجه هستند که این خود باعث افت تولیدات اندک استان نیز شده است. وی تصریح کرد: بیشتر ظرفیتهای استان منجر به تولید نمی شود و اگر هم تولید شود سود کمتری نصیب استان می شود چرا که چرخه تولید در استان هنوز تکمیل نشده و برای این کار نیازمند سرمایه گذاری و حمایت دولت هستیم. سرمایه گذاری لازمه بالابردن تولید در استان ایلام است حشمت الله عسگری معاون برنامه ریزی استانداری ایلام گفت: یکی از مباحث مهم و جدی که در استان ایلام باید مورد توجه قرار گیرد تولید و سرمایه گذاری در این زمینه است چرا که اساس مشکلات استان در بسیاری بخشها با تولید حل می شود و سرمایه گذاری برای افزایش تولید در استان مهمترین مسئله برای توسعه استان است.

این مسئول بیان داشت: در بخشهایی از کشاورزی نیازهای استان از طریق تولیدات خود استان تامین می شود ولی در صنایعی مثل پوشاک و مواد غذایی سهم استان بسیار اندک است. وی افزود: سهم استان ایلام در بخش تولید در کشور کمتر از یک درصد است که باید این میزان افزایش یابد . عسگری اظهار داشت: ایلام دارای مزیت‌هایی در بخش کشاورزی، نفت و گاز و مرزی است که می‌توان در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کرد و استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر افزایش تولید ملی زمینه توسعه اقتصادی ایلام را فراهم می‌کند. این مسئول اظهار داشت: اکنون فرصتهای خوبی برای سرمایه گذاری در استان ایلام تدارک دیده شده است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و سهم استان ایلام از محل فاینانس خارجی دو میلیارد دلار فعلا تعیین شده که باید تمام تلاش را برای جذب آنها و به سرانجام رساندن چند طرح اساسی در ایلام انجام دهیم. وی افزود: موضوع سرمایه گذاری به عنوان محوری ترین دستور کار مدیریت استان قرار گرفته و سیکل شفاف و تخصصی سرمایه گذاری با فعال شدن هفتگی ستاد سرمایه گذاری و فراخوان سرمایه گذاران عمده در کشور و فراهم نمودن زمینه حضور آنها در استان در حال پیگیری مستمر است. این مسئول از همه مدیران عضو ستاد تسهیل و جذب سرمایه گذاران خواست که برای به سرانجام رساندن طرح های جدید سرمایه گذاری همت و تلاش پیگیری از خود نشان دهند. وی اظهار کرد: سد چناره، راه آهن ایلام، کارخانه سیمان آبدانان و... از جمله این طرح ها هستند که برای تکمیل و راه اندازی از محل فاینانس خارجی معرفی شده اند و اکنون چند سرمایه گذاران خارجی برای اجرای آنها اعلام آمادگی کرده اند. این مسئول افزود: توسعه صنایع وابسته به نفت و گاز بهترین گزینه و امکان برای اشتغالزایی پایدار جوانان این استان است چراکه  استان ایلام دارای منابع گسترده نفت و گاز است به گونه ای که از نظر منابع گازی با 11 درصد در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی افزود: شش درصد کل ذخایر نفتی ایران نیز در ایلام وجود دارد که از این نظر رتبه سوم کشور به استان تعلق دارد. کارخانه تعطیل شده زیادی در ایلام وجود دارد هم اکنون کارخانه زیادی در سطح استان ایلام به دلیل مشکلات تعطیل شده است و چند کارخانه سیمان از جمله کارخانه سیمان دهلران به دلیل مشکلات هنوز به بهره برداری نرسیده اند. کارخانه سیمان آبدانان، مهران به دلیل مشکلات مالی هنوز وارد فاز اجرایی مناسبی نشده که عمده مشکلات مربوط به عدم سرمایه گذاری است. بیشتر صنعت استان ایلام و کارخانه های استان در شهرک صنعتی مرکز استان مستقر هستند و در کل استان ایلام هنوز صنعتی نشده است و کمبود تولید و عدم وجود صنایع بزرگ در آن به خوبی احساس می شود.


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن