تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798707507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود مراکز تفریحی و گردشگری مجهز در ورامین/ مردم برای تفریح به شهرهای مجاور می روند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران مهر گزارش می دهد/
کمبود مراکز تفریحی و گردشگری مجهز در ورامین/ مردم برای تفریح به شهرهای مجاور می روند
ورامین - خبرگزاری مهر: شهرستان ورامین با سابقه و پیشینه تاریخی و مذهبی خود، از نداشتن مکان های تفریحی و پارک های مجهز برای بازی کودکان رنج می برد به طوری که شهروندان مجبور هستند برای تفریح به شهرهای مجاور بروند.



به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ورامین از دیرباز یکی از شهرستان های بزرگ و مهم استان تهران محسوب شده و تا قبل از جدا شدن شهرستان های پاکدشت، پیشوا و قرچک  از امکانات و ظرفیت های ویژه ای برخوردار بود. در حال حاضر ورامین با از دست دادن بسیاری از مناطق و شهرهای زیر مجموعه خود در چند سال گذشته، عملا بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تفریحی خود را از دست داده و حقیقتا امکاناتش در حد یک شهر تقلیل یافته است. ورامین جز شهرستان های جوان استان تهران محسوب شده و نوجوانان و جوانان زیادی در این منطقه زندگی می کنند که برای کسب روحیه و داشتن انگیزه لازم برای تحصیل و ادامه زندگی نیازمند تفریح و گردش مناسب هستند. امکانات تفریحی شهر ورامین از یک شهر کوچک هم پایینتر است امروز دانشمندان بر اساس فرضیات علمی ثابت کرده اند که تفریح و گردش، یکی از نیازهای ضروری جامعه بوده و اجتماعی که از مکان تفریحی مناسبی برخوردار نیست، با معضلات و مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد که برای رفع آن باید میلیاردها هزینه کند. شهرستان ورامین با سابقه و پیشینه تاریخی و مذهبی خود و نقش مهم و اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی، از نداشتن مکان های تفریحی و پارک های مجهز برای بازی کودکان محروم است به طوری که شهروندان مجبور هستند برای تفریح به شهرهای مجاور بروند. این یک حقیقت تلخ و ناراحت کننده است که ورامین با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر از داشتن چندین مکان تفریحی مناسب محروم بوده اما برخی مناطق دیگر استان تهران با جمعیت محدودتر نسبت به ورامین از مراکز تفریحی و گردشگری مجهز و به روز برخوردار هستند.

آروزی کودکان ورامینی هنوز برآورده نشده است تا سال گذشته وجود تنها چندین پارک و بوستان، رهاورد تلاش مسئولان و مدیران برای بهبود وضعیت موجود بود که این مکان ها نیز به دلیل عدم وجود وسائل بازی و ضعف شدید امکانات، مورد استقبال همه شهروندان قرار نگرفته است، کمبود امکانات تفریحی در این دو شهرستان باعث شده اغلب خانواده ها با علم به این که اغلب وسایل موجود در این شهربازی ها از امنیت و استاندارد لازم برخوردارنیست، باز از آنها استفاده کنند. سال گذشته و پس از چندین سال تلاش، پارک آزادگان با حمایت و تلاش شهرداری ورامین به بهره برداری رسید و اگرچه امکانات بهتری را نسبت به سایر مکان های تفریحی منطقه داشت، اما عدم وجود وسائل تفریحی و برخی مشکلات ساختاری و زیربنایی سبب شده تا هنوز هم وجود تفرجگاه مجهز و در شأن مردم دیار 15 خرداد، آرزوی یک ورامینی باشد. مردم برای تفریح در حاشیه خیابانهای شهر تجمع می کنند برای بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه ورامین این سوال پدید آمده که اگر نیاز به تفریح و کسب روحیه لازم را داشته باشند، باید به کجا مراجعه کرده و از چه امکانات مفرحی استفاده کنند که این مسأله باعث ناراحتی و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است. در روزهای پنجشنبه و جمعه، مردم ورامین به دلیل کمبود اماکن تفریحی مجبور هستند در حاشیه خیابان های شهر و در مکان هایی که اصلا به این منظور راه اندازی نشده، استقرار یابند که این مسأله صحنه های ناخوشایندی را به ارمغان می آورد. راه اندازی اماکن تفریحی مجهز باعث اشتغالزایی برای جوانان منطقه می شود یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از کمبود فضای تفریحی در ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین که همواره جزو شهرهای مهم استان تهران محسوب شده، چرا از داشتن فضای تفریحی و گردشگری محروم است.

علی سماواتی افزود: امروز نوجوان و کودکان ورامینی مجبور هستند تا برای استفاده از بازی های مفرح و تفریح های مناسب به مناطق پیرامونی نظیر شهر ری یا تهران مراجعه کنند در حالی که اگر زمینه ایجاد امکان تفریحی در ورامین فراهم شود، علاوه بر اشتغالزایی، دیگر نیازی به حضور مردم در تهران نیست. وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان قول بهبود وضعیت و ارتقای سطح امکان تفریحی را دادند اما عملا تغییری در این زمینه احساس نشده و باید همه مدیران با عزم ملی و مدیریت جهادی در این زمینه گام های موثرتری را بردارند. باید زمینه حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران فراهم شود شهردار ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تفریحی در ورامین اظهار داشت: پس از استقرار شورای شهر و انتخاب بنده به عنوان شهردار ورامین، تلاش داریم تا زمینه گسترش مکان های تفریحی در شهرستان را فراهم کنیم. علی حیدریان افزود: در طرح تفصیلی و طرح جامع شهری مکان های برای احداث بوستان، فضای سبز، پارک و امکان تفریحی در نظر گرفته شده که باید در این موضوع، زمینه حضور سرمایه گذاران و فعالان این حوزه در شهرستان را فراهم کنیم. وی راه اندازی مرکز تفریحی موج های آبی را از اهداف شهرداری ورامین برشمرد و ادامه داد: با مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی، قصد داریم بزرگترین مجتمع تفریحی موج آبی را در آینده ای نزدیک احداث و مورد بهره برداری قرار دهیم.


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن